Garmin Zumo deel 3

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ben nu bezig met route maken, alleen hoe kan een het einde van een route aangeven ? (wil meerder routes (Voor een weekend) in een mapsource document hebben) op een of andere manier is het me al gelukt maar ik weet niet meer hoe :S?
 
Tijdens het gebruik van de routetool (elastiekje) gewoon op ESC drukken. Dan volgt de route-elastiek de muiscursor niet meer en is je route klaar.
 
Laatst bewerkt:
Ook ik kom er niet uit qua voedingsbevestiging. De kabel (met zekering en stekker) gaat nogal lastig in de zumo-houder. Dat ding iedere keer verwijderen lijkt mij niet al tegezond voor houden of stekker. Toch wil ik de houder niet permanent op de motor laten zitten, 't ding staat namelijk permanent buiten. Hoe doen jullie dit, draad vanaf de accu naar een stekker die op de voedingskabel zit :?
 
De meesten - of toch in ieder geval velen - monteren een accessoire-contactdoos ergens in de kuip. Dat is een sigarettenaansteker in iets kleiner formaat. En dat een stekker aan de kabel van de Zumo.

Dit gaat op de 550 wat makkelijker dan bij de 660 heb ik begrepen omdat de 660 meerdere aders in de kabel heeft zitten, en de 550 alleen de twee voedings-aders.

BMW en Triumph hebben nette contactdozen met afdichtklepjes in het assortiment zitten, Waypoint verkoopt ze ook.
 
Ook ik kom er niet uit qua voedingsbevestiging. De kabel (met zekering en stekker) gaat nogal lastig in de zumo-houder. Dat ding iedere keer verwijderen lijkt mij niet al tegezond voor houden of stekker. Toch wil ik de houder niet permanent op de motor laten zitten, 't ding staat namelijk permanent buiten. Hoe doen jullie dit, draad vanaf de accu naar een stekker die op de voedingskabel zit :?

Ik doe er een kunststof moerdopje op en leg de kabel dan onder de tank.
 
Of zoals al eerder hier genoemd, je zet er een deelbare voedingskabel (€ 50) op.

totaal.jpg


Overigens is een gewone accessoire-stekker (12v contact) ergens daar in de buurt van de bevestiging ook voldoende en veel goedkoper.
 
BMW en Triumph hebben nette contactdozen met afdichtklepjes in het assortiment zitten, Waypoint verkoopt ze ook.
Ik boor liever geen gaten in dashboard of kuip.

Ik heb zowel bij BMW als bij conrad al ff rondgekeken en ook op marktplaats. Die mini-sigaretteaanstekers zijn echter zo lomp groot (ik wil 'm aan 't stuur hangen), is daar geen kleiner (waterdicht alternatief voor? 2 draden waterdicht aan elkaar knopen kan toch wel compacter :?

Ik ben dus eigenlijk op zoek naar een mini zwevende stekker :$


Edit:
Of zoals al eerder hier genoemd, je zet er een deelbare voedingskabel (€ 50) op.
50 euro vind ik wel erg gortig voor een stekkertje. Inmiddels 't origineel voor 1.63 euro gevonden en zelfs met verzendkosten (16,50) is hij nog stukken goedkoper. Ik ga maar 's kijken of ik zoiets in nl kan vinden.

11,50 inclusief verzenden
7,50 bij Conrad, maar daar is of de omschrijving, of de foto niet correct.
 
Laatst bewerkt:
50 euro vind ik ook duur, maar geef je graag de mogelijkheden die in het verleden al ontwikkeld zijn voor de Zumo 550. Voor de 660 liggen de zaken anders, doordat er meerdere aansluitingen in de kabel van de cradle komen (12v, Mic in, Audio out, mini USB).
 
Photo-0083.jpg


Mooi en perfect werkend!
Aangesloten op de koplamp-unit d.m.v. het SCOTCHLOCK systeem.

Mijn houder blijft op de motor staan, omdat ik de motor zelden buiten laat staan, enige aanpassing die noodzaakelijk is, is dat ik de schoefmoer moet vervangen door een ''normale'' moer, zodat de houder alleen met een stuk gereedschap te verwijderen is.
 
Laatst bewerkt:
zo staat de mijne ook, alleen ik heb de schroefje om vast te maken boven op vervangen door een zogenaamde ZUMO schroef, is iets groter (kan je met duim en voorvinger vastmaken) en is gekarteld, hoef je niet te rommelen met dat piepklein schroevedraaier iets.
 
Ik ga de schoefmoer ook vervangen door een normale moer, snachts staat de motor binnen maar overdag kan hij overal staan dus ik wil dat hij niet te snel gejat kan worden ! en inderdaad als je dan een normale moer erin zet dan is de kans stukken kleiner
 
zo staat de mijne ook, alleen ik heb de schroefje om vast te maken boven op vervangen door een zogenaamde ZUMO schroef, is iets groter (kan je met duim en voorvinger vastmaken) en is gekarteld, hoef je niet te rommelen met dat piepklein schroevedraaier iets.


WAAR TE BESTELLEN,

die wil ik ook :P
 
Hallo,
Ik heb een 2de hands zumo 550 gekocht, maar bij het unlocken van de cd city navigator geeft hij op een gegeven moment aan dat de registratiecode al in gebruik is.
Dus mijn vraag is: hoe kom ik aan deze code, of wat moet ik nu doen om verder te komen?
 
Hallo,
Ik heb een 2de hands zumo 550 gekocht, maar bij het unlocken van de cd city navigator geeft hij op een gegeven moment aan dat de registratiecode al in gebruik is.
Dus mijn vraag is: hoe kom ik aan deze code, of wat moet ik nu doen om verder te komen?

Volgens mij moet diegene die jou dat ding verkocht heeft zn code doorgeven via garmin account ? toch ?
 
De verkoper moet alle gegevens met code,s aan de koper geven ,en daarna zijn account van toestel op my garmin afmelden.Daarna kan de koper zich bij my garmin aanmelden.
 
Laatst bewerkt:
He lui, Ik wil ook 'n Garmin Zumo 550 kopen maar nou heb ik bij pixmania de keuze tussen twee modellen:
Garmin zumo 550 = 450 Euro
Garmin zumo 550 - reconditionned = 380 Euro

Noem me dom maar wat houdt dat reconditionned nou precies in? En hoe kan het dat dat ding 10 daagjes geleden nog 350 euro kostte en nu opeens weer 380??? Doet zo'n reconditionned onder voor een ''normale'' zumo??

Hopelijk kunnen jullie deze student wat wijzer maken, ik kom er niet uit :S
 
He lui, Ik wil ook 'n Garmin Zumo 550 kopen maar nou heb ik bij pixmania de keuze tussen twee modellen:
Garmin zumo 550 = 450 Euro
Garmin zumo 550 - reconditionned = 380 Euro

Noem me dom maar wat houdt dat reconditionned nou precies in? En hoe kan het dat dat ding 10 daagjes geleden nog 350 euro kostte en nu opeens weer 380??? Doet zo'n reconditionned onder voor een ''normale'' zumo??

Hopelijk kunnen jullie deze student wat wijzer maken, ik kom er niet uit :S


Lees een paar pagina's terug van dit topic.

Staat alles uitgebreid beschreven!
 
Hm ohja, ik had net niet ver terug gekeken. Bedankt in ieder geval, twijfel nog wel een beetje over zo'n refurbished... Eventjes nadenken nog maar!

Grtz Erik
 
Ik heb ook een ZUMO 550 refurbished aangeschaft via Pixmania en kan er dus duidelijkheid over geven:
- Je krijgt niet de originele doos erbij maar een andere doos van Garmin
- Alle originele accesoires zitten er bij, allemaal nieuw in verpakking
- Geen enkel krasje kunnen vinden op de behuizing en het scherm
- Verder geen enkele gebruikssporen op wat voor een onderdeel dan ook
- Bij het updaten van de kaarten kon ik zien dat op de Zumo in 2008 een kaart is gezet. Voor het eerst is de Zumo dus gebruikt in 2008, bij Garmin waar de kaart is geïnstalleerd of bij de eerste klant.

Voor dat geld waarvoor ze bij Pixmania te koop zijn, dwz onder de €400,-, krijg je ze nergens met 2 jaar garantie. Op MP stond er laatst één voor €300,- en die was dan ook binnen een dag weg (zonder garantie). Tweede hands prijzen liggen veel hoger, zowel op MP als op Ebay.de gaan ze zeker niet onder de €350,- euro weg en dat is dan ook nog zonder garantie.
En dat kan ik alleen maar onderschrijven. Doen, zeker als student :Y
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan