Garmin Zumo deel 3

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hoe werkt die eenmalige update na aankoop?
Er zit geen uitleg oid in de doos, ook op de Garmin site vind ik er niks over. Ik heb een account gemaakt en de Zumo geregistreerd. myGarmin zegt wel dat er updates available zijn, maar die moet ik kopen. Moet ik op het mailtje wachten zoals in de OP staat?De unlock datums in myGarmin zijn ook raar, bij mij staan er deze kaarten in:

City Navigator Europe NT Regions
Code: ----
Unlock Code: -----
Date Unlocked: June 14, 2010

City Navigator Europe NT v9, Deluxe All Regions, Sept. 06
Code: ---
Unlock Code: ---
Date Unlocked: June 14, 2007

Waar komen die datums vandaan? Ik heb hem gisteren ontvangen.
Op de DVD staat "City Navigator Europe NT 2008.1", dus weer een andere versie.

Maak ik me druk om niks? Ik begrijp er iig niet veel van :?


Ja, dus? Hij wordt verkocht met free map update after registering with Garmin.

Wát is je vraag dan ?

Zoals ik het zie heeft dat toestel al een keer een "gratis" update gehad.....
 
Laatst bewerkt:
Mijn vraag is dus hoe ik die gratis update krijg. Maar ik denk dat ik die vraag maar even bij de verkoper of Garmin neerleg.

Waar haal jij uit dat er al een update geweest is?
 
Mijn vraag is dus hoe ik die gratis update krijg. Maar ik denk dat ik die vraag maar even bij de verkoper of Garmin neerleg.

Waar haal jij uit dat er al een update geweest is?
Waarschijnlijk niet.

Dat is gebaseerd op jouw informatie, namelijk die van de kaartversies. Er zijn al 2 kaarten op geïnstalleerd (op 14 juni 2007 en 14 juni 2010).

Overigens kan het ook een oude actie zijn (als jij de Zumo nieuw hebt gekocht).
 
Laatst bewerkt:
Nou vandaag knoop maar door gehakt en de zumo 550 besteld. Even zitten denken hoevaak ga ik gebruik van maken, maar denk dat als je hem hebt je er juist meer gebruik van gaat maken.

Even zien hoe het straks gaat met de voeding aanleggen vanaf de accu en de update van de kaarten.
 
Laatst bewerkt:
Oh ja en lees iets over een schroefje om iets te borgen, en zo te lezen is het makkelijk om dus een ander schroefje te bestellen.
 
Waarschijnlijk niet.

Dat is gebaseerd op jouw informatie, namelijk die van de kaartversies. Er zijn al 2 kaarten op geïnstalleerd (op 14 juni 2007 en 14 juni 2010).

Overigens kan het ook een oude actie zijn (als jij de Zumo nieuw hebt gekocht).
Ik dacht dat die 2 kaarten de preloaded en de bijgeleverde DVD waren. Maar die datums begrijp ik niet, en is het toeval dat het 2x 14 juni is?

Maar goed, ik heb de vraag bij de verkoper neergelegd. En vond ook een pagina erover op de Garmin site, daar heb ik ook de vraag gesteld.

Anders stap ik over op openstreetmaps, zie dat daar ook heel wat voor te krijgen is. Die kaarten spreken me wel aan omdat het open is en een grote groep er aan werkt. En je kunt ze in Basecamp zetten.
 
Een hele goedenavond.

Ik heb nu een klein maandje een BMW R1200GS en daar hoort natuurlijk een navi bij.

Nou wil ik kiezen tussen een Zumo 550 of 660. Ik heb een paar pagina's terug gelezen. Maar ik wil eigenlijk weten wat ik nou het grootste verschil tussen de 550 en de 660?
En ik weet dat de prijs anders is.

Alvast Bedankt.
 
Een hele goedenavond.

Ik heb nu een klein maandje een BMW R1200GS en daar hoort natuurlijk een navi bij.

Nou wil ik kiezen tussen een Zumo 550 of 660. Ik heb een paar pagina's terug gelezen. Maar ik wil eigenlijk weten wat ik nou het grootste verschil tussen de 550 en de 660?
En ik weet dat de prijs anders is.

Alvast Bedankt.

Kijk gewoon even op de site van Garmin en vergelijk ze daar zélf klikje.... Wij, én niemand niet, kunnen bepalen wat jij nodig denkt te hebben óf handig/praktisch vind.

Waarom koop je een BMW R1200GS ..... als er ook een 1150 is?

Qua gebruikersgemak en bediening.... komen de 550 en 660 aardig overeen.
 
Laatst bewerkt:
Kijk gewoon even op de site van Garmin en vergelijk ze daar zélf klikje.... Wij, én niemand niet, kunnen bepalen wat jij nodig denkt te hebben óf handig/praktisch vind.

Waarom koop je een BMW R1200GS ..... als er ook een 1150 is?

Qua gebruikersgemak en bediening.... komen de 550 en 660 aardig overeen.
Hehe ja je hebt ook gelijk. Ik gaat even kijken dacht misschien zijn er dingen die erg typerend zijn voor de een of de andere.
 
660 is goedkoper én kan meer .... maar software wil óóit nog wel eens een steek(je) laten vallen omdat 't ding nog continue in ontwikkeling is. Dat laatste wordt uiteraard gewoon opgelost maar levert helaas ooit wat ergernissen op...

Én die ergernissen lees je dan weer als negatief .... helaas.
 
Laatst bewerkt:
660 is goedkoper én kan meer .... maar software wil óóit nog wel eens een steek(je) laten vallen omdat 't ding nog continue in ontwikkeling is. Dat laatste wordt uiteraard gewoon opgelost maar levert helaas ooit wat ergernissen op...

Én die ergernissen lees je dan weer als negatief .... helaas.
Duidelijk ik dank u zeer. Ik zit gewoon nog een beetje te twijfelen ook omdat hij nog in de ontwikkeling is. En de 550 heb ik wel goedkoper gezien. Hij oogt wat robuuster ook.
 
Zolang de flitspalen van Zwitserland er niet in staan is er niets aan de hand ;)

Bestandje staat in de map .\Garmin\Poi\ overigens.
 
Laatst bewerkt:
moet er in de zumo 660 een speciale sd kaart voor muziek? Zijn er uberhaupt soorten?
Zag niet in de handleiding vandaar dat ik het maar vraag.

Graag reactie en alvast dank
 
moet er in de zumo 660 een speciale sd kaart voor muziek? Zijn er uberhaupt soorten?
Zag niet in de handleiding vandaar dat ik het maar vraag.

Graag reactie en alvast dank
Een SD kaart van de computerwinkel om de hoek doet het.....

Gewoon proberen en mocht je problemen hebben terugbrengen en een andere proberen.
 
Die Zumo van mij zeurt steeds önvoldoende geheugen beschikbaar" als ik motorroutes laat uitrekenen, als ik in windows kijk is er nog 400 MB vrij ?
 
Die 400 MB is het flashgeheugen, vergelijkbaar met de harddisk in je pc. Die is alleen voor opslag van gegevens, niet voor berekeningen. Daarvoor dient het werkgeheugen. Volgens mij heeft het vaak te maken met waypoints die niet helemaal op de weg staan. Een hard reset wil ook vaak helpen.
 
ik wil graag een aantal poi invoegen op mijn Garmin. Heb Poi manager gedownload op mijn pc zoals bv alle HD dealers. Vond deze bij onderstaande link:

http://www.verweijweb.nl/index.htm

Ik heb deze in het mapje poi op mijn zumo 660 gezet. De bestanden zijn echter ingepakt.


Werken deze dan toch of wat moet ik doen zodat ze wel gaan werken??


Graag reactie
 
ik wil graag een aantal poi invoegen op mijn Garmin. Heb Poi manager gedownload op mijn pc zoals bv alle HD dealers. Vond deze bij onderstaande link:

http://www.verweijweb.nl/index.htm

Ik heb deze in het mapje poi op mijn zumo 660 gezet. De bestanden zijn echter ingepakt.


Werken deze dan toch of wat moet ik doen zodat ze wel gaan werken??


Graag reactie
Je moet het programma "POILoader" van Garmin hebben. Dan pak je zo'n POI zipfile uit naar een aparte map op je harde schijf en je geeft in POIloader aan waar die map is. Indien je Garmin is aangesloten via USB kan je die POIs direct oversturen.
 
Zolang de flitspalen van Zwitserland er niet in staan is er niets aan de hand ;)

Bestandje staat in de map .\Garmin\Poi\ overigens.
En dat kan ik bevestigen, staan er standaard niet op.

Een gerelateerde vraag, hoe verwijder ik alleen de "mobiele flitszones/palen"?

Ik werd op sommige plekken helemaal gestoord van alle meldingen (noord-frankrijk, Po-Vlakte). Vooral bij die laatste (tussen Torino en Milano is iedere afrit gemarkeerd -O-
 
Vandaag een SD card erin gepropt, kwam opeens een of ander raar dos programmaatje tevoorschijn dat die SD card wilde gaan testen. Daarna zat ie vast , de Zumo....Heb hem moeten resetten....
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan