Garmin Zumo deel 3

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ok, ik dacht dus dat ik mijn spraak terug hat op de BT, maar dat is niet helemaal waar helaas....

Als ik een route inlaad, en ik navigeer vervolgens naar het beginpunt, wordt me keurig verteld hoe ik moet rijden.
Vervolgens, als ik de route rijd, zwijgt ze in alle talen. Zodra ik bij het eindpunt kom, vertelt ze me ineens heel lief dat ik het eindpunt heb bereikt... |(

Echt, het zou zo fijn zijn als ze me vertelt wat ik moet doen, want ik vind het mateloos irritant om elke keer op m'n scherm te kijken...
stond het begin punt toevallig dicht bij het eindpunt ?
 
Vandaag met mijn drama 660 bij Waypoint langs gegaan... De vastgelopen Zumo had ik bij me terwijl ik even op m'n beurt moest wachten :) .

Begint na verloop van tijd m'n nav toch te piepen, werkelijk oorverdovend hard _O- .
Ze sprongen er gelijk met z'n tweeen boven op :P .

M'n klacht was iig duidelijk. Er is een harde reset uitgevoerd, en een paar bestanden, inclusief de 2010 map, verwijderd.
Het was niet echt een bekend probleem maar ik moest het maar weer even aankijken...

Op de terug weg begon na 10 minuten het apparaat weer te piepen en thuis dat ik 'm van de motor aftrok liep het weer vast... Dus ik ga morgen maar weer terug -O-

Zucht, want het navigeren werkt zo goed '(
 
Help ik kom niet verder.
Ik heb een Garmin 660 gekocht via internet.
Nou wil ik de dvd registreren door hem te ontrgrendelen met de 25 cijferige code, die staat op een geel briefje.

Deze ontgrendelcode moet je invoeren in een hulpprogramma,
dan kaartprogramma,
ontgrendelregio"s etc.

Nou kan ik niet vinden op de site waar daar dat HULPROGRAMMA staat.

Als ik bel met Garmin nl., dan hoor ik dat hij niet is gekocht bij een officiele dealer.

Ja, ik dank je de koekoek als je bijna 200 euro meer betaalt.

Wie oh wie kan mij helpen, dan kan ik ook mijn routes zelf samenstellen en daar heb ik hem ook voor gekocht.

Mijn dank is groot.
 
Laatst bewerkt:
heb de garmin zumo 220 met jabra bt3030 headset
welke koptelefoon oortjes gebruiken jullie
want deze vallen steeds uit met het op doen van me helm
 
Help ik kom niet verder.
Ik heb een Garmin 660 gekocht via internet.
Nou wil ik de dvd registreren door hem te ontrgrendelen met de 25 cijferige code, die staat op een geel briefje.

Deze ontgrendelcode moet je invoeren in een hulpprogramma,
dan kaartprogramma,
ontgrendelregio"s etc.

Nou kan ik niet vinden op de site waar daar dat HULPROGRAMMA staat.

Als ik bel met Garmin nl., dan hoor ik dat hij niet is gekocht bij een officiele dealer.

Ja, ik dank je de koekoek als je bijna 200 euro meer betaalt.

Wie oh wie kan mij helpen, dan kan ik ook mijn routes zelf samenstellen en daar heb ik hem ook voor gekocht.

Mijn dank is groot.
Als het goed is staat het installatieprogje op de DVD zelf. Normaal start deze vanzelf, anders staat op het DVD hoesje hoe je die start (...setup.exe oid).
Zo was het tenminste bij mijn 2008 DVD.
 
Help ik kom niet verder.
Ik heb een Garmin 660 gekocht via internet.
Nou wil ik de dvd registreren door hem te ontrgrendelen met de 25 cijferige code, die staat op een geel briefje.

Deze ontgrendelcode moet je invoeren in een hulpprogramma,
dan kaartprogramma,
ontgrendelregio"s etc.

Nou kan ik niet vinden op de site waar daar dat HULPROGRAMMA staat.

Als ik bel met Garmin nl., dan hoor ik dat hij niet is gekocht bij een officiele dealer.

Ja, ik dank je de koekoek als je bijna 200 euro meer betaalt.

Wie oh wie kan mij helpen, dan kan ik ook mijn routes zelf samenstellen en daar heb ik hem ook voor gekocht.

Mijn dank is groot.

http://www8.garmin.com/products/communicator/

Garmin: WebUpdater (Windows XP SP3 and newer) Updates & Downloads
 
okee, ik kom er nu wel uit. Bedankt...

Wie van jullie heeft ook geen Garmin van de Nederlandse importeur?
 
Bij satnaveasy.co.uk gekocht. Ook geen officiële NL importeur ;)

Maar Garmin is behulpzaam via mail, prima service heb ik gemerkt.
 
Zo lang zou ik hem niet kwijt willen. Ik zou stevig aandringen op vervangen.
Om te beginnen: +1 voor Waypoint HHW :P


Vanmiddag terug geweest... Om uit te sluiten of mijn problemen niet van de motorsteun komen heb ik een andere 660 mee gekregen om even te proberen...
En tot mijn verbazing werkt deze Zumo veel sneller en beter... Het scherm reageert ook veel beter op aanraken en alle gare storingen van uitvallen, vastlopen en piep geluiden heb ik niet meer ervaren :) .

Ik ga deze morgen terug brengen en dan zal ik mezelf even hard maken voor een nieuw exemplaar. Ik heb dus gewoon een maandag morgen model :? .

Ik ben nu toch ook wel blij dat ik voor iets meer geld dit apparaat bij Waypoint heb gekocht... Moet er niet aan denken om dit met een webwinkel af te handelen :)
 
Ik ben nu toch ook wel blij dat ik voor iets meer geld dit apparaat bij Waypoint heb gekocht... Moet er niet aan denken om dit met een webwinkel af te handelen :)
Ik heb dit soort gevallen vaker gehad met webshops en daar uitstekende ervaringen mee. Onderdeel stuk? We sturen uw nieuwe op als u de oude terugstuurt en 2 dagen later werkt 't zootje weer. Juist bij (vaste) winkels is dat vaak een hoop gedoe :)
 
Ik heb dit soort gevallen vaker gehad met webshops en daar uitstekende ervaringen mee. Onderdeel stuk? We sturen uw nieuwe op als u de oude terugstuurt en 2 dagen later werkt 't zootje weer. Juist bij (vaste) winkels is dat vaak een hoop gedoe :)
Ohhh het zal ongetwijfeld goed gaan...
Maar ik zou niet graag m'n navigatie machine van 600 euro op de post doen :X
 
Zo vandaag een hele grote envelop binnen gekregen en ja wat zat er in een schroefje voor de garmin :)
 
Laatst bewerkt:
Voor 50,- verschil had ik hem nog wel bij een waypoint gehaald, maar hij is inderdaad al voor rond de 480-490 via een webshop te krijgen. Dan vind ik 100,- verschil teveel.
 
Nog een vraag: als je een route hebt ingeladen maar je wilt niet bij het officiele beginpunt beginnen, maar ergens middenin de route, hoe stel je dit dan in?

De GPS vraagt nl. steeds naar het beginpunt, maar dat wil ik dus niet.

Nog bedankt voor jullie vorige antwoorden!
 
Bij pixmania gekocht. Geen officieële importeur volgens Garmin.
Pixmania is sowieso geen importeur. Voor Nederland is de officiële importeur Garmin Nederland, ofwel Sailtron in Houten. Omdat dit geen onderdeel van Garmin International is, in tegenstelling tot Garmin BeLux (ofwel: België en Luxemburg) hebben zij alleen toegang tot de database waar de Zumo's in staan die via henzelf geleverd zijn.

Mijn Zumo is via een internationale distibuteur geleverd (via mn werk), en dus ook niet via Garmin NL gekomen. Bij mij zat het klepje niet in de doos, daar kon Garmin NL mij niet bij helpen. Dit is toen via de distributeur gegaan en ik kreeg netjes het klepje opgestuurd.
 
ik vraag mij trouwens af, of Garmin nl. geen service mag leveren als je Garmin koopt in Nederland. Dat is toch raar. Stel ik koop een nieuwe motor in Duitsland, voer hem in, en de Nederlandse importeur zegt bekijk het maar. Dat kan en mag toch niet, wie oh wie weet hier meer over?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan