Garmin Zumo deel 7

Als de route in basecamp klaar is.
Even dubbelklikken op de route.

dan in het nieuwe tabblad alle route punten selecteren.
Behalve de eerste en de laatste.
dan rechter muisknop en dan klikken op "niet waarschuwen".

vervolgens de route in de zumo laden.

Goeie. Was ik vergeten. Heb het toegevoegd
 
Geen ervaring maar TMC is een aflopende zaak.
Deze kabel kan ben je dan nodig
Dankjewel! Geen geld en ga ik gelijk uitproberen.
Heet dat zo, TMC? En waarom aflopende zaak? Gaan ze die service stoppen, of is het een verouderde techniek? Ik had zoiets enkele jaren geleden al op mijn TomTom One XXL en heb er altijd veel aan gehad, ook met files en zo in het buitenland.
 
Laatst bewerkt:
Verouderd is een groot woord maar het is ingehaald door de "Live" Diensten zoals o.a. TomTom ze tegenwoordig al dan niet "gratis" aanbiedt. Die diensten leveren meer en over het algemeen nauwkeurigere en snellere informatie dan TMC.

TMC werkt via het RDS netwerk en per land zijn er een paar zenders die dit signaal meesturen.
In praktijk blijkt ook dat TMC lang niet het niveau van de "Live" diensten kan halen.

Een verouderde maar wel interessante vergelijking.
 
vraagje bij het overzenden van een route vanuit internet (met veel waypoints)geeft de p.c. aan route verzonden.
maar bij het opstarten zumo geeft deze aan route gevonden maar bij het opslaan in de Zumo geeft deze aan te veel waypoints (sommige internet route's bevatten wel 3000 waypoints)
hoe kan ik de route omzetten naar minder of geen waypoints?
 
Al iemand ervaring met zumo 395LM en de garmin adventurous routing?
De tomtom 410 maakt blijkbaar mooie kronkelroutes, doet de garmin dat nu ook?
Is het prijsverschil terecht?
 
vraagje bij het overzenden van een route vanuit internet (met veel waypoints)geeft de p.c. aan route verzonden.
maar bij het opstarten zumo geeft deze aan route gevonden maar bij het opslaan in de Zumo geeft deze aan te veel waypoints (sommige internet route's bevatten wel 3000 waypoints)
hoe kan ik de route omzetten naar minder of geen waypoints?

Route laden in Basecamp en opslaan als track (spoor).
 
vraagje bij het overzenden van een route vanuit internet (met veel waypoints)geeft de p.c. aan route verzonden.
maar bij het opstarten zumo geeft deze aan route gevonden maar bij het opslaan in de Zumo geeft deze aan te veel waypoints (sommige internet route's bevatten wel 3000 waypoints)
hoe kan ik de route omzetten naar minder of geen waypoints?

Welke Zumo?
 
Een route met zoveel waypoints kan je beter in mapsource/basecamp.
Even opnieuw over tekenenen en dan naar je Zumo sturen.
En/of de route in basecamp omzetten naar Track(spoor).
En dan door de zumo laten omrekenen naar route.
Duurt ca 1 minuut per 100 km.

(Of is de gedownloade 'route" een track gezien het grote aantal waypoints )
 
Als het echt een track zou zijn, zou de Zumo niet gezeurd hebben. Vermoedelijk is de route gemaakt door in een software pakket (geen Garmin product) een track om te zetten naar een route. Sommige pakketten zetten dan een enorme berg punten in de route.
 
Een route met zoveel waypoints kan je beter in mapsource/basecamp.
Even opnieuw over tekenenen en dan naar je Zumo sturen.
En/of de route in basecamp omzetten naar Track(spoor).
En dan door de zumo laten omrekenen naar route.
Duurt ca 1 minuut per 100 km.

(Of is de gedownloade 'route" een track gezien het grote aantal waypoints )

heb er een track van gemaakt maar deze komt in de Zumo weer teregt bij de triplog.
uit eindelijk zal het mij lukken.
thanks!
 
Het importeren en omrekenen van track naar route in een 550.
Is een functie die ooit met een software update is toegevoegd.

Misschien is je software te oud?

Op YouTube staat wel een filmpje van mr Gps met uitleg.
Hoe dat importeren werkt.
 
vraagje bij het overzenden van een route vanuit internet (met veel waypoints)geeft de p.c. aan route verzonden.
maar bij het opstarten zumo geeft deze aan route gevonden maar bij het opslaan in de Zumo geeft deze aan te veel waypoints (sommige internet route's bevatten wel 3000 waypoints)
hoe kan ik de route omzetten naar minder of geen waypoints?

Ik vermoed dat deze route geen track is maar, inderdaad, van track is geconverteerd met op elk trackpunt een waypoint. Vermoedelijk een routesite die niet weet waar ze mee bezig is.

Advies:
Danwel de route in basecamp opnieuw tekenenen. Danwel op zoek gaan naar een route in dezelfde omgeving via een website die wel begrijpt wat ze doen. Zie http://www.mrgps.nl/routes/ voor een overzicht van zeer bruikbare routesites.

LET OP:
tracks laden in de zumo550 kan wel, maar heb in de gaten dat de 550 als je tegen de route inrijdt gaat herberekenen, ook al staat dat uitgeschakeld. Betekent bij een track dat hij je vervolgens zo snel mogelijk naar het eindpunt zal brengen.

De track is an sich een prima basisi voor uitwisseling, maar bij de 550 moet je je hier wel even bewust van zijn. Verandert de aankomsttijd ineens van 17.22 in 11.34? Dan moet er een lampje gaan branden (even route opnieuw activeren).
 
Heren,

Ik heb ook een Zumo gekocht (BMW Navigator 5), en Basecamp geinstalleerd. Alles werkt, een paar eenvoudige vragen:

1) Ik heb het idee dat hij alle mapdata van de Zumo trekt, want data ophalen van de map gaat soms erg traag en Basecamp is maar 100MB. Is er een manier om de mappen lokaal op je PC te installeren?

2) Basecamp heeft bij mij grote problemen met het 'routeren'. Als ik op een N weg zit van 3KM en ik zet een waypoint naar de andere kant van de weg, dan stuurt hij mij via allerlei witte kleine zandpaden en weggetjes helemaal om, ipv gewoon rechtdoor. Instellingen staan op motor.

Bij voorbaat dank, ik heb het gevoel dat ik ontzettend aan het klungelen ben nu....
 
@1: Er is een programma van Garmin. Dat heet Garmin Express. Zet dat op je computer en daarmee kan je de kaart installeren op je computer. En ook de software van je NAV updaten.

@2 Ik vermoed dat je punt naast de weg staat of aan de verkeerde kant van de weg. Andere mogelijkheid is, dat het éénrichtingsverkeer is daar ter plaatse. En zet hem anders eens op auto, soms helpt dat.
Of plaats het punt eens na de volgende kruising.
Succes!
 
Laatst bewerkt:
Misschien staat er een instelling van het profiel "motor"verkeerd.
in de basecam in de bovenbalk:

Bewerken>>opties>>activiteiten profiel>>routebepaling.
ASls daar bij 'te vermijden wegen' een vinkje staat bij belangrijke provinciale wegen, deze weghalen.
 
Bedankt mensen, ik ga kijken of dat beter gaat.

Wat betreft de map op de lokale drive zetten: Bij mij is dit knopje grijs. Als ik Express start, zegt hij dat alles up-to-date is. Als ik dan op Map Options druk, dan zie ik Learn About Basecamp, daaronder Install Location waar niks achter staat en Install to Computer welke grijs is (dus niet in te drukken). Ik heb 40GB vrij op mijn SSD schijf.

Iemand hier die weet waarom deze knop grijs is?
 
Geweldig, vandaar dus.

Ik wacht gewoon op een update dan maar. :')

Update: Ik heb wat oude versies geprobeerd zoals hierboven is gemeld, maar die geven ook problemen bij mij. Ik heb met Garmin UK gebeld, zij meldden mij dat het probleem bekend is en dat wij moeten wachten op een update. Er is nog geen goede workaround.
 
hoi,

ik heb zowat alles door geakkerd wat er over de mac en basecamp geschreven in hier...
maar ik ben er nog niet uit!
basecamp heb ik al een aantal jaar en kan er (redelijk) goed mee overweg maar nu heb ik een macbook gekocht en wil natuurlijk hier ook basecamp op hebben, dat is gelukt. nu moet ik elke keer mijn zumo aan de mac hangen om de kaarten te zien (citynavigator & onroute).
vraag:
kan ik het kaart materiaal makkelijk kopiëren naar de mac zodat ik direct kan werken in basecamp?
 
Terug
Bovenaan Onderaan