Garmin Zumo XT geeft geen track meer weer

Mijn telefoon wordt, m.b.v. Garmin Drive, altijd automatisch gekoppeld aan de XT, maar NIET voor telefoongesprekken of voor muziek. Dat hoeft nl. helemaal niet. Wel voor andere zaken zoals het laden van ritten en het weer onderweg. Ik wil graag kunnen zien of ik een bui inrij of dat ik die nog kan vermijden.
;)
 
Om een of andere reden stond Explore aan in mijn Zumo XT en kwam er geen vakje te staan wat je aan kon vinken om de track te tonen op de kaart .
Er stond ook steeds een vreemd icoon bij , wat dus van Explore is , wat er eerst nooit stond .

Ik kan me niet herinneren dat ik zelf Explore heb ingeschakeld , Garmin Drive heb ik al vrij snel van mijn telefoon gehaald .

Van alles geprobeerd maar kreeg het niet voor elkaar .

Gelukkig stond hier de uitleg van JaVaWa nog ,heb even de Drive App op mijn telefoon geïnstalleerd en ergens vergeet toestel aangeklikt en hiep hiep , de track is weer terug .

De Drive App weer verwijderd van mijn telefoon , kijken of het nu zo blijft .
 
Bij het installeren van Garmin Drive vraagt-ie ook of je Explore wilt installeren. En als je dat per ongeluk doet, dan neemt Explore deels je toestel over m..b.t. het beheer van bijv. je tracks.

De Drive app is daar dus verder niet schuldig aan maar die is verder weer wel handig voor verkeersinfo, het weer, de benzineprijzen in de buurt en eventueel nog smartphone meldingen. En om gpx files via wifi op je toestel te zetten, net als updates.
Ik zou Drive niet willen missen.
 
Ik krijg het niet voor mekaar. Flitsmeister meldingen sturen van mijn Samsung S20 naar de XT. Heb de vraag gesteld in flitsmeister online ondersteuning en kreeg als antwoord dat dit niet gaat.
 
Ik krijg het niet voor mekaar. Flitsmeister meldingen sturen van mijn Samsung S20 naar de XT. Heb de vraag gesteld in flitsmeister online ondersteuning en kreeg als antwoord dat dit niet gaat.
Ik heb geen Android maar vlgs mij moet het wel lukken met de Drive app erbij (bij mijn Iphone werkt het tenminste wel zo)
 
Explore heeft ook wel wat voordelen.
Je tracks en routes kun je overzichtelijk in de cloud opslaan en delen.
En ze dus ook bekijken op je telefoon.

Ik heb het gevoel dat Garmin er nog niet helemaal uit is.
Explore of Drive
 
Heb je Garmin Explore gekoppeld met de Garmin Drive app? Dan klopt het dat die optie verdwenen is in de XT. Het aan- en uitzetten van tracks moet je nu in Explore regelen.
Gebruik je Explore niet en wil je van de koppeling af? Dan Drive de-installeren en weer opnieuw installeren (en natuurlijk “nee” kiezen bij de vraag over de koppeling)
Hi JaVaWa,

Wat bedoel je precies met "Het aan- en uitzetten van tracks moet je nu in Explore regelen"
De functie synchroniseren op de Webapplicatie of zit er ook iets in de Explore App. Die laatste heb ik namelijk niet kunnen vinden ;-)
 
Top...

Mooie uitleg over de verzamelingen.
Ik had er vorig jaar al mee geëxperimenteerd maar er zijn nu veel meer mogelijkheden.

Het laatste onderwerp in het filmpje heb ik afgelopen weekeind toevallig geprobeerd.

Als je niet aan het begin van zo'n track bent wordt er middels een rechte stippellijn weergegeven wat je.positie toch het startpunt van de track is.

Als volgende stap zou het mooi zijn als je de mogelijkheid krijgt om naar dat beginpunt te navigeren.
 
Terug
Bovenaan Onderaan