Garmin Zumo XT

Ik heb onlangs een tweedehands Zumo 959LM aangeschaft, maar na updaten duurt het bij mij lang voordat de satelliet is gevonden. Hebben meer dit probleem ooit gehad met de Zumo? Ik hoor graag hoe jullie dit hebben opgelost?
 
Ik heb onlangs een tweedehands Zumo 959LM aangeschaft,

Dit type ken ik helaas niet en heb er ook nog nooit van gehoord, kan natuurlijk aan mij liggen.
Of heb je een Zumo 595 ?
Je kunt het beste in de open lucht staan met je toestel, dan worden de satellieten het snelste gevonden.
En wat is lang, de een vindt 10 sec. heel lang en een ander vind 1 min. pas lang.
 
Dit type ken ik helaas niet en heb er ook nog nooit van gehoord, kan natuurlijk aan mij liggen.
Of heb je een Zumo 595 ?
Je kunt het beste in de open lucht staan met je toestel, dan worden de satellieten het snelste gevonden.
En wat is lang, de een vindt 10 sec. heel lang en een ander vind 1 min. pas lang.

Typefout, het moet uiteraard de Zuni 595 zijn. Voor de update had ik inderdaad snel verbinding, zeg binnen 20 seconden. Nu moet ik zeker een minuut of ander halve minuut wachten, maar inderdaad: wat is lang?
 
Het is Zumo en tussen 1 en 2 minuten vind ik persoonlijk niet echt te lang, ook ik moet soms zolang wachten. (maar smaken verschillen en ik ben vrij geduldig)
 
Bij mij is het wisselend, de ene keer heeft hij het zo gevonden, de andere keer duurt het een paar minuten. Soms is hij weken ongebruikt en heeft hij binnen een paar seconden signaal, andere keer moet hij na een paar uurtjes uit te hebben gestaan 5 minuten zoeken.
 
Moet nog een beetje wennen aan de XT. Heb die irritante snelheidsmeldingen in beeld nog steeds niet weg kunnen krijgen. Die leiden echt af. Verder gaf ie vanmiddagop weg van Amsterdan naar Den Haag steeds aan dat de A4 afgesloten zou zijn maar dat was dus helemaal niet zo. Gelukkig had ik het genegeerd. Bij de trajectcontrole geeft ie wel begin- en eindportaal aan maar geen melding dat je op het traject rijdt en ook geen gemiddelde snelheid. Of is dat misschien in te stellen?

Verder wat gedoe met koppelen van headset én telefoon tegelijkertijd. Wat is de beste volorde om alles aan te zetten?

Scherm is wel super, nu ik het verticaler heb gezet lijken de reflecties weg. Had al matte screen protectors gekocht maar zie het nog even aan.
 
Bij mij maakt de koppeling totaal niet uit, head set gekoppeld aan de XT en de telefoon gekoppeld aan de XT.
Volgorde van aan zetten maakt volgen mij niets uit.
Althans, ik merk er niets van.
 
Ik ook niet. Vandaag wel iets anders wat irriteert
Naar het sauerland gereden via een route in de xt.
Die route door de xt gemaakt vanaf een track.
Om het kwartier, viel de xt uit. Zwart scherm en startte weer op naar het begin scherm. Route was weg.
Moest die weer opnieuw inladen....nadat dit plm 15x was gebeurd ging hij weer steeds op zwart maar na klik op kaart was de route er wel gewoon...
 
Ik ook niet. Vandaag wel iets anders wat irriteert
Naar het sauerland gereden via een route in de xt.
Die route door de xt gemaakt vanaf een track.
Om het kwartier, viel de xt uit. Zwart scherm en startte weer op naar het begin scherm. Route was weg.
Moest die weer opnieuw inladen....nadat dit plm 15x was gebeurd ging hij weer steeds op zwart maar na klik op kaart was de route er wel gewoon...

Ik had wel al gelezen van af en toe een zwart scherm maar zo vaak nog niet.
Zelf heb ik hier gelukkig geen last van. Bij mij is navigeren op smalle wegen het grootste probleem.

Probeer eens zonder SD-kaart en BlueTooth koppeling te rijden. Deze kunnen de oorzaak zijn van dit vreemde gedrag. Als dit goed gaat kun je die stapsgewijs weer toevoegen.

Bij terugkeren van het probleem weet je dan de meest waarschijnlijke veroorzaker.
 
Heb ik dat originele hoesje voor de XT gekocht blijkt het veel te ruim te zijn.:(

Lijkt wel het hoesje voor de dikbuikige 595. Schudt alle kanten op.
 

Bijlagen

  • Schermafbeelding 2020-06-17 om 08.53.01.png
    Schermafbeelding 2020-06-17 om 08.53.01.png
    109 KB · Weergaven: 8
Die ziet er precies hetzelfde uit al die wat je bij Waypoint erbij kunt kopen en waar de XT toch een beetje speling in heeft en wat heen en weer gaat.
De originele van Garmin ken ik zo niet.
 
Ik heb ook het originele Garmin hoesje. Het is inderdaad gemaakt voor een veel dikker apparaat ofzo.
De XT zit niet los, die zit wel geklemd door het formaat.
 
Ik ben bezig met importeren van vakantieroutes die mijn maatje gemaakt heeft. Nu importeer ik ze via Explore, en maakt hij er ineens routes van 800km van, terwijl ze in werkelijkheid maar rond de 300 zijn. Doe ik iets fout?

En nog een vraagstuk, kan ik via de cloud ook POI bestanden importeren, of moet dat wel via de kabel?
 
Even de route uit het GPX bestand verwijderen voordat je deze laad in Explore. Dan heb geen last meer van dit probleem.
Dit kan b.v. met Keep Track op mijn website. Keep Track | Roadrider
Of de nieuwe export functie in MRA die alleen de track en POI’s exporteert.
 
Even de route uit het GPX bestand verwijderen voordat je deze laad in Explore. Dan heb geen last meer van dit probleem.
Dit kan b.v. met Keep Track op mijn website. Keep Track | Roadrider
Of de nieuwe export functie in MRA die alleen de track en POI’s exporteert.

Ik heb er geen totaal geen verstand van, maar als ik het goed begrijp heeft het bestand wat ik nu heb zowel een track als een route in hetzelfde bestand, en die worden nu beiden gebruikt?

En wat is MRA?
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan