Garmin Zumo XT

Het is juist die sync die ik niet wil, want Explore wil ik niet laten bepalen wat er op mijn Zumo XT moet staan. En MRA zit dan wel in de cloud, maar is voor Garmin routes nog totaal ongeschikt, simpelweg omdat ze geen City Navigator kaart hebben, maar een Here kaart. En da's toch anders.. Ik perfectioneer alle routes via BaseCamp want alleen dan weet ik wat ik kwalitatief in huis heb. En dat gaat via Dropbox dus naar de Smartphone.

En ja, ik weet dat de tracks van MRA redelijk bruikbaar zijn, maar ook die gaan eerst naar BaseCamp omdat ik daar pas echt kan controleren of de puntjes goed op de wegen staan. Ik heb toch tijd zat....
 
Het is juist die sync die ik niet wil, want Explore wil ik niet laten bepalen wat er op mijn Zumo XT moet staan. En MRA zit dan wel in de cloud, maar is voor Garmin routes nog totaal ongeschikt, simpelweg omdat ze geen City Navigator kaart hebben, maar een Here kaart. En da's toch anders.. Ik perfectioneer alle routes via BaseCamp want alleen dan weet ik wat ik kwalitatief in huis heb. En dat gaat via Dropbox dus naar de Smartphone.

En ja, ik weet dat de tracks van MRA redelijk bruikbaar zijn, maar ook die gaan eerst naar BaseCamp omdat ik daar pas echt kan controleren of de puntjes goed op de wegen staan. Ik heb toch tijd zat....

Dat heb ik nog nooit gehoord dat er verschillen tussen de here en city navigator zitten.

Ik maak al jaren routes ook verenigingen en evenementen met mra en nog nooit een afwijking kunnen ontdekken waarvoor ik Basecamp nodig zou hebben. Maar eens kan de eerste keer zijn natuurlijk! Zijn er wat voorbeelden waar deze verschillen zoal zitten want in ben wel benieuwd.

Ik lever m'n routes altijd als gpx track aan overigens en laat het toestel dit dan omzetten naar een route misschien dat daar een verschil in zit...

Bij tomtom weet ik dat er een paar knel punten zijn waar mydrive verschilt met de toestel kaart maar dat is op 1 hand te tellen voor de Nederlandse kaart.
 
Ten eerste zijn er de verschillende versies, want bij CityNavigator (CN) weten we dat de laatste nu eenmaal 2021.10 is. Maar de Here kaart? En je weet dat als de kaartversie verschilt, je afwijkingen kan krijgen in de route bij het importeren.
Tracks is op zich niet zo'n probleem vanuit MRA, maar ik maak de routes in de MRA goldversie o.b.v de TomTom kaart met kronkelroute plus de Micheling als overlay. En aangezien het wegennet op de TT kaart niet helemaal synchroon loopt met de CN-kaart, los nog van het gegeven dat de hele kleine wegen niet altijd op alle kaarten voorkomen (buiten NL), loop je tegen afwijkingen aan, zoals bijvoorbeeld de gewenste route over een ventweg en je track die over de naastgelegen N-weg loopt.

Maar ieder z'n werkwijze hoor. Als je maar een fijne en mooie route rijdt.
 
.....

Maar je vraag: ik stuur het bestand naar de Garmin XT via de app Garmin Drive en dat zou ook rechtstreeks via het tablet moeten kunnen.

Denk ik nu pas aan.... 🙄

Edit. Dat werkt dus niet.Heb 2 verschillende Android Tabs maar die koppelen goed niet met de XT.
Ik ben een leek op dit gebied maar heb het net even met Kurviger geprobeerd op een Samsung tab S5e. Ik laat Kurviger een rondrit maken, "exporteer" hem als gpx track (of route in gpx) waardoor ie wordt opgeslagen op mijn tablet. Dan open ik het bestand met Garmin Drive en kan ik hem naar de XT sturen. In de XT kan ik dan bijvoorbeeld de track omzetten naar een route zodat ie mijn kaartmateriaal gebruikt. Track of route staan dan op zowel mijn tablet als in de XT. Lijkt me een makkelijke manier. Heb je de Garmin Drive app in de tablet wel gekoppeld aan de XT?

Of bedoel je iets totaal anders?
 
Laatst bewerkt:
Tja, en dat werkt dus niet. Ik kan de Garmin Drive app wel installeren op m'n Samsung (2x) of Medion tablet(s), maar krijg al direct de melding dat het "mogelijk niet goed functioneert", en dat doet het dus ook niet. De koppeling met de XT komt niet voor elkaar en dan houdt het hier op. Geeft niet, gewoon via Dropbox is niet veel bewerkelijker..
 
Tja, en dat werkt dus niet. Ik kan de Garmin Drive app wel installeren op m'n Samsung (2x) of Medion tablet(s), maar krijg al direct de melding dat het "mogelijk niet goed functioneert", en dat doet het dus ook niet. De koppeling met de XT komt niet voor elkaar en dan houdt het hier op. Geeft niet, gewoon via Dropbox is niet veel bewerkelijker..
Kan het zijn dat je meer dan één koppeling met een apparaat met Garmin Drive actief hebt en bijvoorbeeld je smartphone de eerste rechten heeft? Misschien eens de Bluetooth op de andere apparaten uitschakelen?
 
Goed idee Erik.

Zowel de Garmin XT als de smartphone kunnen tegelijkertijd meerdere bluetooth koppelingen aan, maar je hebt wel gelijk. Na het uitzetten van bluetooth op de smartphone is de koppeling wel gelukt.

:t
 
Kan ik de XT ook op de kop in de houder hangen?

Ik heb een cnc gefreesde houder gekocht omdat die van ktm te veel trilt, echter kan ik nu de mount niet meer eenvoudig bijdraaien om mijn zumo lock te gebruiken (het slot zit strak onder het ruitje) Als ik de gehele houder omdraai kan ik er van onderen bij.

Ik ben echter een beetje huiverig om hem er zomaar andersom in te drukken. Er zitten geen speciale uitsparingen in het apparaat die andersom monteren voorkomt, zover ik zie. Dus dan zou dat moeten kunnen lijkt me? Echter in de rtfm staat dit niet beschreven.
 
Kan ik de XT ook op de kop in de houder hangen?

Ik heb een cnc gefreesde houder gekocht omdat die van ktm te veel trilt, echter kan ik nu de mount niet meer eenvoudig bijdraaien om mijn zumo lock te gebruiken (het slot zit strak onder het ruitje) Als ik de gehele houder omdraai kan ik er van onderen bij.

Ik ben echter een beetje huiverig om hem er zomaar andersom in te drukken. Er zitten geen speciale uitsparingen in het apparaat die andersom monteren voorkomt, zover ik zie. Dus dan zou dat moeten kunnen lijkt me? Echter in de rtfm staat dit niet beschreven.
Ik denk niet dat het wil. De sleufjes waar hij op vast klikt/hangt zijn volgens mij van een ander formaat. Ik heb hem wel eens per ongeluk verkeerd om willen monteren en dat wilde toen niet haha. Maar misschien was ik niet volhardend genoeg.
 
En op de kop monteren zou ik niet doen, het beeld van de XT staat dan ook op zijn kop.
En ga het niet forceren, de XT past niet andersom op de mount.
Je kunt er een "twist" tussen zetten, dan komt de XT ongeveer twee centimeter naar voren.
 
Met de twist draai je de XT maximaal een kwart slag en dat doe ik ook om het slotje makkelijker te kunnen bedienen.
 
Weet iemand of je Flitsmeistermeldingen ook als tekst of afbeelding op de XT kunt laten weergeven? Zo ja, wat zijn daarvoor de benodigde instellingen van Flitsmeister en de XT?
 
Ben al blij als ik 'm via de oortjes hoor binnenkomen, maar heb je alle opties al aangevinkt bij de smartphone meldingen?
 
Heb jij "Other"? Bij mij staat er "Overig" en die had ik dus wèl aangevinkt. Nu gewoon alles aangevinkt, gewoon omdat het kan.
 
Het aanzetten van Flitsmeister leidt nu tot een melding in tekst op de achtergrond. Zal morgen even langs een flitspaal rijden om te zien of er dan ook een melding komt op het scherm vergelijkbaar met whatsapp-berichten.
 
Ik ben hier ook heel benieuwd naar, je moet dus overig aanzetten dan?
Ik heb het net getest en bij mij werkt het (nog?) niet. Bij een flitspaal komt er wel een waarschuwingsscherm op flitsmeister maar geen melding vanuit flitsmeister op de XT. Overigens wordt voor deze specifieke flitspaal vanuit de XT maar in 1 richting gewaarschuwd terwijl ik zeker weet dat de desbetreffende paal in twee richtingen flitst en Flitsmeister wel in twee richtingen waarschuwt. Whatsappmeldingen worden wel goed weergegeven.

Verder heb ik vandaag een matte beschermfolie van Brotect aangebracht. Is mooi geworden, zonder ook maar 1 luchtbelletje.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan