Garmin Zumo XT2

Wat ik aan MRA o.a. zo fijn vind is dat je erg makkelijk de route kunt controleren met streetview. (Duitsland tegenwoordig ook steeds meer) Je kunt dan bijvoorbeeld snel even zien of het wegdek wel een beetje begaanbaar is voor een supersport. Soms wil een gravel pad ook nog wel als verhard op de kaarten staan bijvoorbeeld. (ik hoor de adventure riders al gniffelen ;)) Kreeg voor de rit van aanstaande zondag ook een track toegestuurd waar wel erg veel zandpaden en verboden voor motorvoertuigen in verwerkt zat. Die haal ik er dan uit. Gekregen of gedownloade routes zal ik altijd eerst controleren.

Helemaal mee eens. Ik had wel eens een stukje in een route van A naar B maar B pakte die niet.
Met streetview zag ik dat naar B via een boerenerf zou gaan. ;(
 
Hoop dat ik de vraag hier mag posten? Heb een XT en deze vindt geen adressen meer als ik deze intyp? Bijvoorbeeld: Hoofdstraat 20, Emmen. Dan vindt hij niks. Hoofdstraat 20, Nederland, dan moet ik Emmen selecteren? Dit was eerder niet zo, omslachtig? Kan het ook zo niet vinden ergens..
 
Ik kan jouw probleem niet reproduceren. Er is een Emmen in Overijssel en een in Drenthe. Emmen in Overijssel heeft geen Hoofdstraat. Werkt het zoeken helemaal niet meer, dus geen enkel willekeurig adres? Je kunt zoeken op alles maar ook op adres. Als je op adres zoekt kun je ook het land opgeven. Staat dat op Nederland? En kun je via die manier wel het adres in Emmen vinden? Kijk ook even bij je geïnstalleerde kaarten en welke aan en uit staan en of je daar ook andere dan de Garmin kaarten actief hebt. Als ik daar de door mij zelf geïnstalleerde Open Fiets Map actief heb dan kan ik wel met de “adres” optie zoeken maar niet met de rechtstreekse zoekfunctie op trefwoord of adres, provincie. Dan vind ie niets.
 
Ik kan jouw probleem niet reproduceren. Er is een Emmen in Overijssel en een in Drenthe. Emmen in Overijssel heeft geen Hoofdstraat. Werkt het zoeken helemaal niet meer, dus geen enkel willekeurig adres? Je kunt zoeken op alles maar ook op adres. Als je op adres zoekt kun je ook het land opgeven. Staat dat op Nederland? En kun je via die manier wel het adres in Emmen vinden? Kijk ook even bij je geïnstalleerde kaarten en welke aan en uit staan en of je daar ook andere dan de Garmin kaarten actief hebt. Als ik daar de door mij zelf geïnstalleerde Open Fiets Map actief heb dan kan ik wel met de “adres” optie zoeken maar niet met de rechtstreekse zoekfunctie op trefwoord of adres, provincie. Dan vind ie niets.
Thanx! Dat staat allemaal wel goed zo te zien. Ben bang dat hij kuren heeft. Net begon hij te ghosten. Door menu’s zonder dat ik aan dat ding zit. Verspringen iedere keer en een simpele zoekopdracht naar een plaats duurt een minuut. Straatnaam vindt hij helemaal niet. Ga er volgende week mee terug, al melding gemaakt bij motorzaak van aanschaf…
 
Dat ghosten is inderdaad niet goed, hij moet niet voor zichzelf beginnen natuurlijk. B| Misschien dat een volledige reset naar fabrieks instellingen nog helpt?
 
Laatst bewerkt:
Zit te denken om ook een XT2 aan te schaffen, zal zelfs mijn eerste gps worden dan. Zal wat over te top zijn voor mijn gebruik in eerste instantie, maar dan hoef ik hopelijk maar 1x met een gps te leren werken.
Maar ik wil hem liever niet bij elk tankstation te hoeven meenemen, voor een restaurant oid mogelijk wel weer. Zijn er sloten die echt aan te raden zijn? Hoor gemengde meningen over verschillende sloten.
 
Zit te denken om ook een XT2 aan te schaffen, zal zelfs mijn eerste gps worden dan. Zal wat over te top zijn voor mijn gebruik in eerste instantie, maar dan hoef ik hopelijk maar 1x met een gps te leren werken.
Maar ik wil hem liever niet bij elk tankstation te hoeven meenemen, voor een restaurant oid mogelijk wel weer. Zijn er sloten die echt aan te raden zijn? Hoor gemengde meningen over verschillende sloten.
De touratech houder "sluit 'm echt op" en is wat mij betreft wel de moeite waard om 'm er op/in te laten (en op slot)
(Heb 'm zelf ook) Wellicht een beetje overkill maar ach ja....
 
De meeste aangeboden sloten vind ik niet veel soeps. Enkel voor tijdens het tanken. Alleen de Touratech houder biedt soelaas. Is prijzig, maar de XT2 is dat ook😉
 
Maar hoeveel moeite is het om 'm ff los te klikken ?
En vervolgens in je binnenzak / koffer / waar dan ook op te bergen. Het is nou net of je een 65" TV scherm mee moet slepen
Nou, veel kleiner is hij ook niet 😜
Heb ook de Touratech houder. Voor een kort boodschapje laat ik de XT zitten maar gaan we echt een dorpje in ofzo, dan haal ik hem er toch af hoor..
 
Eerder in dit topic staan twee foto's van de Touratech houder. Klik hier. Ziet er degelijk uit maar voor op mijn supersport wat te groot. Dat is de XT2 alleen eigenlijk al. ;)
 
Heb er één besteld, wat een geld:X
Zal hem eerst met de standaard montage proberen, mogelijk later nog eens een goed slot zoals die Touratech erbij kopen. Meestal zal die er toch niet af hoeven, grootste probleem met meenemen is dat ik dat ding al over de grond zie stuiteren..:')
Hopelijk is het wat eenvoudig om mee te leren werken als je ook nog niet bekend bent met de oudere software etc.
 
Wat een geld?
Vergeleken bij de eerste navi's voor motoren is dit ronduit goedkoop.
Ik was toen ca. 1400 Euro kwijt voor mijn 2720 inclusief inbouw (meen ik).
 
geen idee meer wat destijds in 2002 mijn streetpilot 3 heeft gekost, was een bom duiten.
Veel gevloek en getier destijds om een route te maken, maar eerlijk is eerlijk.....het ding stond wel ruig op mijn ST1100 en iedereen sprak je er op aan.
 
Even een vraagje over hoe jullie te werk gaan. Ik heb altijd de TT 550 gehad en heb nu net de XT2 binnen.
Hoe starten jullie een route? Als ik naar het startpunt ben gereden op een parkeerplaats en de route selecteer en op ga druk krijg ik drie opties: de groene vlag (start route), dichtstbijzijnde invoerpunt en finish vlag (einde route).
Wat is de beste optie? Voor mij voor de hand liggend de groene vlag waarbij die dan automatisch de route oppakt? Als ik zou kiezen voor de finish vlag gaat ie dan rechtstreeks naar de finish vlag zonder de route te rijden? Of redeneer ik nu verkeerd. Hoe gaan jullie hiermee om?

Edit, en als je onderweg ben naar een start locatie van de route, onderweg de route opstarten en de optie groene vlag selecteren, dan rijdt je dus naar start en pakt ie automatisch de route op?
 
Laatst bewerkt:
Peter, er is een aparte groep voor de XT2, maar tuurlijk kan iedereen je hier ook helpen.
Zelf heb ik dat ook als vreemd ervaren na mijn overstal van tt550 naar XT2.
En logisch is het soms niet meteen.
Wat ik doe, ik plan een route nooit voor de deur maar iets verder en neem dan de optie startpunt groene vlag...hij maakt dan een route daar naar toe en als ik op dat punt kom gaat die gewoon over in de route.
Optie 2 kan ook, maar dan moet je op de route wel voldoende punten zetten, is dus bruikbaar als je eens onderweg afwijkt...tanken en dan de route weer opstart.
Optie drie je staat op de weg waar je route over loopt, en je start dan de route maar een volgend punt is te ver weg ...hij zou dan een nieuwe afwijkende route er naar toe gaan maken, en dan de route weer gaan oppaken. Je mist dus wat van de route.
Op dat moment kies je voor optie 3, hoe gek het ook klinkt maar dan gaat hij gewoon de route volgen....als het goed is.

Beetje vreemd, maar dat is rivella ook
 
Wat Jan13 zegt, optie 1 naar het begin van de route route navigeren als je hem daar wilt beginnen. Als je al ergens op de route staat pak je inderdaad optie 3 eindpunt van de route. Die twee opties gaan altijd wel goed. Optie 2 naar het dichtstbijzijnde punt op de route navigeren dat gaat bij mij soms goed, maar vaak pakt hij de route dan pas heel veel verder op? Zelfs al sta je op de route en je gebruikt optie 2 dan gaat het helemaal mis. Ik werk overigens alleen met tracks. Dus als je de route ergens halverwege wilt oppakken kun je beste eerst zelf naar de route navigeren, dan als je (weer) op de route staat, deze starten en optie 3 eindpunt kiezen.

Inderdaad Jan13, beetje vreemd…. Ik blijf het zeggen, waarom hebben ze dat zo moeilijk en eigenlijk onvoorspelbaar gemaakt. Bij de oudere Garmin reed je naar de route en hij begon.
 
De nieuwere software verbaasd mij ook. Bij mijn eerste Zumo, de 660 kon je kiezen wel of niet naar begin. Bij niet naar begin (kruisje) kreeg je altijd een goede begeleiding naar de route. Dat is bij de nieuwste Edge Explore 2 overigens ook nog steeds zo! Ook het naar de route terugsturen bij omleidingen of verkeerd rijden doet de Edge serie prima. Het kan dus wel, maar blijkbaar heeft elk toestel een eigen software afdeling die niet met elkaar communiceren.
 
Terug
Bovenaan Onderaan