Verborgen kosten zumo xt en xt2

Muit

MF'er
7 aug 2023
45
29
Hi,

Ik wil een zumo xt of xt2 aan schaffen. Het is mij niet helemaal duidelijk of het een eenmalige aankoop is, of dat je abonnementen moet afsluiten voor diensten?

En heb ik nog extra bevestingsspullen nodig om hem op mijn nieuwe kawasaki versys 650 2023 te laten installeren?
 
Geen abonnement, het is een eenmalige aankoop. Er zitten alle benodigde bevestigingsspullen bij, maar op sommige motoren kan het zijn dat je wat extra’s nodig hebt.
Zo te zien past het standaard spul wel op jouw Kawa.
 
N.B. er zit wel een soort van abonnement op van kaarten, flitspalen e.d., maar dat is allemaal inbegrepen in de aanschafprijs.
 
N.B. er zit wel een soort van abonnement op van kaarten, flitspalen e.d., maar dat is allemaal inbegrepen in de aanschafprijs.
ok top, dus je blijft gratis updates houden.

Zou jij de xt2 of xt aanbevelen?
 
Ik heb ze geen van beiden, kan dus niet mijn eigen mening over geven. De verschillen zijn niet heel groot, de XT2 heeft een iets groter scherm en de manier waarop routes draadloos worden overgebracht is gewijzigd (waar niet iedereen positief over is). Vergelijking tussen de twee modellen: Garmin | Compare
 
  • Leuk
Waarderingen: Muit
Ik heb al vele km gereden met de XT . gewoon een goed ding.
Ik zou geen 100€ of meer extra neerleggen voor de XT2. Gebruik deze maar om brandstof te kopen en lekker te rijden
 
  • Leuk
Waarderingen: Muit
Niet dat ik weet, maar ..
De XT kan wel meldingen van je telefoon tonen. oa Whatsapp / sms etc. Dus ik verwacht ook van flitsmeister (zelf geen ervaring mee , ik rijdt altijd heel netjes ..)
tnx! dat moet dan lukken idd.
 
even een aanvulling op JAVAWA
Het "abonnement op flitspalen" is beperkt. Het is geen "flitsmeister"
De flitspalen die je kunt downloaden op het toestel zijn de meer permanente locaties (dus geen mobiele flitsers). Via de Tread app krijg je (als ik het goed begrepen heb) wel actuele flitser-info.
kan je flitsmeister op de garmin draaien als app?
Je kunt geen apps draaien op de zumo. Wel meldingen tonen afkomstig van je smartphone.
 
  • Leuk
Waarderingen: Muit
De flitspalen die je kunt downloaden op het toestel zijn de meer permanente locaties (dus geen mobiele flitsers). Via de Tread app krijg je (als ik het goed begrepen heb) wel actuele flitser-info.

Je kunt geen apps draaien op de zumo. Wel meldingen tonen afkomstig van je smartphone.
ok, als het permanente zijn is dat ook prima. Was even bang dat je die niet had.
 
ok, als het permanente zijn is dat ook prima. Was even bang dat je die niet had.
Heb een wat oudere Garmin (Zumo 346LMT-S) en die kan info vanaf je telefoon ontvangen via de smartlink.
Meeste meuk wil je uitschakelen (telefoonoproepen en overige notificaties), maar FlitsMeister zeker niet :}

Neem aan dat dit met de XT2 ook kan?

Mooie is dat FM ook notificaties doorgeeft met een popup in het scherm naast de audiowaarschuwingen.
Heb wel wat moeten tweaken met time-outs in de FM app, kwamen standaard te laat (nadat je de flitspaal al voorbij was).
 
  • Leuk
Waarderingen: Muit
Heb een wat oudere Garmin (Zumo 346LMT-S) en die kan info vanaf je telefoon ontvangen via de smartlink.
Meeste meuk wil je uitschakelen (telefoonoproepen en overige notificaties), maar FlitsMeister zeker niet :}

Neem aan dat dit met de XT2 ook kan?

Mooie is dat FM ook notificaties doorgeeft met een popup in het scherm naast de audiowaarschuwingen.
Heb wel wat moeten tweaken met time-outs in de FM app, kwamen standaard te laat (nadat je de flitspaal al voorbij was).
Klinkt goed!! Tnx
 
Verbaas me sowieso over de snelheid dat FlitsMeister situaties meld.
Voorwerp of dier op de weg is echt secondenwerk.

Belangrijkste zijn uiteraard de mobiele flitsers en dat is ook dik voor elkaar :}
 
  • Leuk
Waarderingen: Muit
Terug
Bovenaan Onderaan