Dutchgixxer
MF veteraan
Bmw zou met emc beperkende maatregelen moeten komen. Common mode stroom meten dan weet je welk component stoort
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
6 meter is mooi, maar 80 meter toch echt niet…Nauwkeuriger dan 6 meter zal het niet gauw worden.
Bmw zou met emc beperkende maatregelen moeten komen. Common mode stroom meten dan weet je welk component stoort
Dat 80 meter niet goed is was al geconcludeerd, daar had ik niks aan toe te voegen.6 meter is mooi, maar 80 meter toch echt niet…
Als de antenne in de kuip verwerkt zit kan het niet anders dan een actieve antenne zijn, met een signaal versterker. Die versterker zal ongetwijfeld wat uitstralen (binnen allerlei normen) waarvan hogere harmonischen het satelliet signaal om zeep helpen.Naast het TFT kan het ook nog de antenne zijn die ernaast in de kuip verwerkt zit.
Bij de 1250 GS zit die onder het zadel.Het is de zender voor de keyless sleutel Een transponder dus
Het wordt zo steeds completer Emile. Al wat doorgelezen maar nog niet alles uitgeprobeerd. Nog even niet met rijden en plannen bezig nu.Zo, ik heb mijn website en POI2PIC tool afgerond en een aantal artikelen geplaatst!
Dank voor alle input!!!
Garmin Zümo XT/XT2 artikelen
Heb hem ook gepost op de Zumo XT/XT2 facebook pagina. Ben benieuwd naar de reacties...
Bizar dat het LCD blijkbaar zo'n EMC stoor bron is, zeker gemaakt met de gedachte "op de snelweg wonen geen mensen".Bij de 1250 GS zit die onder het zadel.
Maar, de politiemitoren hadden toch een aanpassing gehad,iets met metalen stripje onder de zumo en iets naar voren geplaatst.
HIer staat het eea over op het www.
(ver)Storing ontvangst Zumo XT op BMW R1250 RT met TFT scherm. - Hèt WayPoint GPS Forum
En hier,
TFT scherm stoort satelliet ontvangst Zumo 396
Wel een vraagje alvast. Jij hebt eventuele afkortingen als track al meteen zichtbaar bij je route, en de start en eindpunten als poi zichtbaar. Vind ik een mooie/slime werkwijze. Als je dan besluit de afkorting te nemen, rijd je die dan volledig op de track (dus zonder aanwijzingen) of laad je op dat moment de daarbij behorende route en wissel je weer naar de originele route op het eindpunt van de afkorting? Ik zit zelf te denken aan beide opties afhankelijk van hoe lang cq "ingewikkeld" de afkorting is.
Gefrutsel geeft indicatie waar de oplossing zou kunnen zijn. Nouja oplossing.In de linkjes heb ik nog geen passende oplossing gezien, de ontvangst blijft tamelijk beroerd ook met gefrutselde afscherming.
helaas ligt daar ook het probleem, bij de een werkt dit, bij de ander dat.Eerste aanpak van dit probleem hoort bij de bron: dus bij het LCD door Herr BMW Motorrad (met metalen afdekking over de electronica stoorzenders en een coating aan de binnenkant van de plastic behuizing).
Bovenstaand is eigenlijk wat ik zelf met eigen verstand ook doe (uitzoomen, op het kaartje kijken waar de route is, geschikte weg kiezen en rijden maar) en is denk de betere oplossing.Klik op 3 punten, neem optie " route voor 5 km overslaan " ik draaide weg van de plek en er volgde een pijlrichting indicatie naar de route 5 km verderop. Reed dus op eigen inzicht waarbij de oorspronkelijke routerichting in beeld bleef. (Dat 5 km kan ook 500 meter zijn of anders) .kwam op dat punt aan en de route werd mooi opgepakt.
euh dat doe je met deze optie ook anders wordt het nog niks.Bovenstaand is eigenlijk wat ik zelf met eigen verstand ook doe (uitzoomen, op het kaartje kijken waar de route is, geschikte weg kiezen en rijden maar) en is denk de betere oplossing.