andromedanevel
Rookie
Dag allemaal,
ik heb een probleempje met mijn Virago 535 '93. Hij heeft problemen met soepel lopen bij weinig gas geven met name als hij koud is. Nu hebben mijn vriend en ik al gezien dat een van de gasschuiven wat moeilijk loopt in de carb en dit zou het wel kunnen verklaren: bij weinig gas is erg laag vacuum en dit trekt net niet genoeg aan de gasschuif om hem over het stroeve gedeelte te halen dus hij blijft hangen. Dit is alleen bij een specifiek toerental / hoeveelheid gas (note: heb geen toerenteller), bij meer gas loopt hij prima.
Als we de twee gasschuiven omwisselen blijkt dat het niet aan de gasschuif zelf ligt maar aan het gat. Misschien heeft de vorige eigenaar ermee lopen gooien ik weet niet , maar we vonden meer butsen op de rand. We hebben alles goed schoongemaakt en voorzichtig gepolijst maar het heeft niet geholpen. We zien verder geen aangekoekt vuil in de carb zelf, deze lijken schoon.
Mijn vraag: Kunnen we nog iets beter proberen om de gasschuif te polijsten c.q. iets dunner te maken of gaat dit in alle gevallen alleen de boel maar verergeren? Heb geen zin in een totaal vacuumlek namelijk...
Een nieuwe gasschuif is 150 euro en zoals gezegd het zit hem hoogst waarschijnlijk in de carb zelf.
ik heb een probleempje met mijn Virago 535 '93. Hij heeft problemen met soepel lopen bij weinig gas geven met name als hij koud is. Nu hebben mijn vriend en ik al gezien dat een van de gasschuiven wat moeilijk loopt in de carb en dit zou het wel kunnen verklaren: bij weinig gas is erg laag vacuum en dit trekt net niet genoeg aan de gasschuif om hem over het stroeve gedeelte te halen dus hij blijft hangen. Dit is alleen bij een specifiek toerental / hoeveelheid gas (note: heb geen toerenteller), bij meer gas loopt hij prima.
Als we de twee gasschuiven omwisselen blijkt dat het niet aan de gasschuif zelf ligt maar aan het gat. Misschien heeft de vorige eigenaar ermee lopen gooien ik weet niet , maar we vonden meer butsen op de rand. We hebben alles goed schoongemaakt en voorzichtig gepolijst maar het heeft niet geholpen. We zien verder geen aangekoekt vuil in de carb zelf, deze lijken schoon.
Mijn vraag: Kunnen we nog iets beter proberen om de gasschuif te polijsten c.q. iets dunner te maken of gaat dit in alle gevallen alleen de boel maar verergeren? Heb geen zin in een totaal vacuumlek namelijk...
Een nieuwe gasschuif is 150 euro en zoals gezegd het zit hem hoogst waarschijnlijk in de carb zelf.