Dutchnoskillz
MF'er
- 25 jan 2022
- 67
- 29
1 losse groene voor mn neutraal die ik ergens vandaan moet toveren?
Lijkt me nietHeb je die groene van neutraal al aangesloten? Zo niet dan eerst dat doen. Je moet ‘m eerst vertellen dattie in 0 staat.
Denk dat die gewoon bij het groene lampje van de 0 aangeknooid kan worden.Lijkt me niet
@Dutchnoskillz je kan m even foppen door de groene ipv aan te sluiten even tegenhet framemassa te duwen en op het moment dat je gaat schakelen los te trekken
Nee heb deze niet aangesloten, heb het wel geprobeerd toen de motor aan stond deze tegen het frame aan te duwen of het licht groene draad van de ecu te pakken. geen verschilHeb je die groene van neutraal al aangesloten? Zo niet dan eerst dat doen. Je moet ‘m eerst vertellen dattie in 0 staat.
Heb heel iets gas gegeven maar gebeurde niksJe moet wel wat gas geven als je de versnellingen doorgaat.
Anders leert ie niks
heb wel geprobeerd toen de motor aan stond deze tegen het frame aan te duwen of het licht groene draad van de ecu te pakken. geen verschilLijkt me niet
@Dutchnoskillz je kan m even foppen door de groene ipv aan te sluiten even tegenhet framemassa te duwen en op het moment dat je gaat schakelen los te trekken
YesWerkt de toerenteller wel?
kijk dat kan ik nog proberen, enige probleem is nu dat ik geen tank e.d. heb gemonteerd. Heb ik de connector wel op de juiste stekker aangelsoten? De stekker die vanaf mn bak naar de zijkant toe loopt.Bij de mijne (wel andere motor) moest ik de bedrading in de stekker omleggen (verkeerde kleur in verkeerde stekker) en idd even 2509 toeren per versnelling vast houden voor een minuut.
Welke bedoel je dan precies?Denk dat die gewoon bij het groene lampje van de 0 aangeknooid kan worden.
Dan krijgt het ding in ieder geval de juiste info op het juiste monument.
Eigenlijk wordt alles in dat laatste filmpje wat je post al voorgekauwd. Die dingen werken juist op het signaal van de snelheid en toerental. De neutraalschakelaar doet die indicator helemaal niks mee. De groene draad moet je aansluiten op de draad van de pickup voor je toerental. De stekker doorlussen vanaf de snelheidssensor en de rode draad op een geschakelde plus.
Als jij nou het bedrading schema van je motorfiets regelt dan wijs ik‘m voor je aan. Je kunt het schema vinden door op “bedrading schema merk, type, bouwjaar” te zoeken op Google.Welke bedoel je dan precies?
Proficiat. Je bent de eerste.Mijn motor heeft van huis uit een versnellingsindicator, maar ik kijk daar echt nooit op.
Was me inderdaad bewust hoe het systeem werkt. ik heb de connector dus aangesloten op de sensor die op mijn bak zit. groene draad heb ik niet aangesloten, zal binnenkort even de massa testen.Eigenlijk wordt alles in dat laatste filmpje wat je post al voorgekauwd. Die dingen werken juist op het signaal van de snelheid en toerental. De neutraalschakelaar doet die indicator helemaal niks mee. De groene draad moet je aansluiten op de draad van de pickup voor je toerental. De stekker doorlussen vanaf de snelheidssensor en de rode draad op een geschakelde plus.
Excuses dacht dat het er bij stond, Honda CBR 600 F3 uit 98Als je het type motor even vermeldt, kan iemand je misschien vertellen waar je neutraaldraad zit.
ja precies maar het groene draad is geen signaal van toeren toch? deze is voor neutraal meende ik.
Zie het YouTube filmpje dat je zelf geplaatst hebt op 1:14.
Had dit zelf ook gehad op mijn oude fiets en een Healtech GI. Zonder signaal van de toeren doet de GI niets.
Kon je hem zonder dat losse draad niet inleren?Weet nog dat ik paar jaar terug m'n gearindicator opnieuw moest inleren na aansluiting van een speedohealer vanwege andere vertanding.
Weet dat er bij mij een los draadje zit(wat denk ik bij jou de groene is) en die moest ik toen aansluiten op een massapunt en toen kon ik de versnellingen inleren. Had een kabel in de schuur liggen, dus de draden met elkaar verwikkeld en de andere op de minpool van m'n accu gehouden, en toen door de versnellingen heen jagen
Heb zelf een Starlane gearindicator geloof ik.
Zal dit binnenkort even proberen. kan niet echt door de toeren heen gaan hier in de achtertuin i.v.m. buren. ben nog wachtende op onderdelen zoals brandstofzeefIk heb een keer een GI pro indicator aangesloten op een CBR f3. Met het inlezen moest ik toen volgens mij iets van 3500 a 4000 toeren maken. Dan gaf die aan dat de eerste versnelling was ingelezen en kon je door naar de 2e versnelling, etc.
Het gaat om een Honda CBR 600 F3Als jij nou het bedrading schema van je motorfiets regelt dan wijs ik‘m voor je aan. Je kunt het schema vinden door op “bedrading schema merk, type, bouwjaar” te zoeken op Google.
In principe gaan er naar het lampje maar twee draden, een ervan gaat naar massa en die is het niet.
Het spreekt ook allemaal voor zich maar ook zoals hier vanaf 10:45 zie je dat op het moment hij zn motor start de L snel begint te knipperen om het stationair te meten. vervolgens springt die naar 1 welke knippert om de 1 te leren. Het gaat bij mijne dus als fout met snel knipperen van de L. Wellicht komt het omdat ik mijn neutraal nergens op heb aangesloten. zou zo niet weten waar ik die vandaan moet toveren van mn CBR F3 uit 98. Mijn meter krijgt al stroom van de connector van op de bak. enige losse draad wat ik heb is groenJe moet wel gas geven
ik heb dit filmpje gevolgd en ging in 1 keer goed .
Eigenlijk wordt alles in dat laatste filmpje wat je post al voorgekauwd. Die dingen werken juist op het signaal van de snelheid en toerental. De neutraalschakelaar doet die indicator helemaal niks mee. De groene draad moet je aansluiten op de draad van de pickup voor je toerental. De stekker doorlussen vanaf de snelheidssensor en de rode draad op een geschakelde plus.
Als ik kijk naar je YouTube filmpje, dan hebben ze het over het signaal van je pick up coil, dat is geen neutraalschakelaar.ja precies maar het groene draad is geen signaal van toeren toch? deze is voor neutraal meende ik.
Daar kan ik niets tegen in brengenOh en het vergelijk met een gipro, je hebt geen gipro.
Oh en het vergelijk met een gipro, je hebt geen gipro.