gecrashed met HJC helm

Status
Niet open voor verdere reacties.
Alle helmen voldoen aan de norm en je had een glasfiber helm dus in principe was de helm goed.

Zelf ben ik ook geen HJC fan. Dat komt, denk ik, omdat het een amerikaanse helm is en die worden op een grotere - hoofd - schaal gemaakt en zit er meer vulling in. Die vulling slinkt door slijtage, zweet en druk. Het gevolg daarvan is dat de helm ruimer van binnen wordt.

Regelmatig lees je over gehorige helmen en vaak komt daar het merk HJC ook ter sprake.

Nu heb ik een Bayard glasfiber helm en da's ook geen dure. MAAR... deze sluit heel goed aan om mijn hoofd. Bij Motoport Druten ben ik eens een middag gaan passen en proefrijden (de dames gaven goede service en advies :} ) en van duur tot goedkoop opgehad. Deze Bayard zat aan het begin erg strak maar nu prettig, strak en stil.

Mijn mening is passen, passen, passen en altijd een glasfiber of beter kopen. Voor je gevoel zou ik alleen die helm kopen die je vertrouwd. En je vriend is waarschijnlijk zijwaarts gegleden waar jij echt gevallen bent.

Veel succes met je herstel en administratieve zooi (krijg er geen koppijn van :X )


Hatsikidee :] :] :]
 
Je helm is stuk EN je hebt een hersenschudding?
En je dacht niet zo hard geklapt te zijn?
Hoe dacht je er dan aan toe te zijn als je helm niet stuk was gegaan...beter of minder?
Take one guess...
Die helm heeft je behoed voor erger...wees blij! *O*
 
HJC is in Amerika de nmr 1. op helm gebied. Das echt niet voor niks.. Zoiezo worden er geen slechte helmen meer gemaakt qua veiligheid. Qua rumoerigheid ligt het misschien wel iets anders ja..
 
Ik zou juist "blij" zijn als m'n helm kapot is en niet m'n hoofd ;)
 
IS j helm niet een keer gestuiterd voor die tijd? Misschien had je hem al veel eerder moeten vervangen?

Al is een barst niet zo erg, zoals al eerder gezegd de energie moet ergens heen, en het beste is naar de helm...
 
IS j helm niet een keer gestuiterd voor die tijd? Misschien had je hem al veel eerder moeten vervangen?

Al is een barst niet zo erg, zoals al eerder gezegd de energie moet ergens heen, en het beste is naar de helm...

ik rij nog maar 8 maanden, helm is nog nooit gevallen, ik ook niet -O-
 
als je wilt zien wat voor schuiver ik heb gemaakt, klik dan ff op de link in mijn startpost...
 
Hjc is volgens mij niet echt rommel hoor.. dat spul word allemaal grondig getest.

zowiezo alles wat verkocht wordt met een Ekeur is geen rommel die hoort open te barsten wanneer je valt.

en een helm is ook niet zo'n typische product wat fabricage foutjes heeft.
zal wat wezen. gaat de helft van de jaaromzet naar schadeclaims _O-

en een 800 euro dure shoei/arai is echt niet veiliger dan de 200 euro kostende airoh oid. het geld gaat allemaal zitten in pasvorm, materiaal, en dure replica kleurtjes met de bijbehorende dure logo's.
 
en een 800 euro dure shoei/arai is echt niet veiliger dan de 200 euro kostende airoh oid. het geld gaat allemaal zitten in pasvorm, materiaal, en dure replica kleurtjes met de bijbehorende dure logo's.

BS, tuurlijk tikken al die knopjes en lampjes erop aan in €€
Maar Minimum veiligheidseisen wil niet zeggen dat je daar precies
op moet gaan zitten
Er zijn echt wel helmen die veiliger zijn dan de minimum eisen
Bijvoorbeeld kevlar is niet alleen sterker, maar ook duurder als glasvezel en
dat is weer sterker/duurder als polycarbonaat
 
Cath, heb je een pic van de helm? Kunnen we voor onszelf zien wat de schade is...

Mijn vrouw heeft jaren met een HJC gereden en onlangs een Arai Signet GT gekocht, maar vind die net zo lawaaierig als de HJC.

Als je toch een nieuw helm gaat kopen, zou ik er iets meer voor neerleggen en een Shoei XR1000 of iets dergelijks kopen. Is, denk ik, niet voor niets een populaire helm...

Sterkte met de afhandeling.
 
Ik heb denk ik dezelfde. Kmoet zeggen dat de mijne ook maar crappy is.
Maakt erg veel herrie en dampt altijd aan (staat dus ook steeds op een kiertje). Aan m'n kin geeft hij te weinig bescherming en boven op m'n hoofd is hij tamelijk hard vanbinnen. Ook begint hij al losser te zitten na amper 2000 km.

Maar jah...dat weet je pas na het kopen (met uitzondering van) en toen was het de helm die het beste zat. En ze zitten doorgaans wel goed die HJC's

Ohja...en nog voor ik er mee gereden had was hij al beschadigd. Ik liet er een bus kettingspray opvallen (nouja wat heet vallen...van 10 cm erboven ofzo) Springt me daar een stuk lak af :N
 
Ben ook gecrashed een aantal maanden gelden met een hjc van 250 pleuro`s. Vol de vangrail in met m`n hoofd met zo`n 50kmpu. Helm een schram, ik niks, tja m`n nek dan maar verder niets. Hulde aan hjc wat mij betreft.

Nu heb ik wel een shoei gekocht by the way, zit een stuk lekkerder ;)
 
Hjc is volgens mij niet echt rommel hoor.. dat spul word allemaal grondig getest. Ik denk gewoon dat je een zwieper en daarop volgend een tiefus klapper heb gemaakt.. en ja dat kan helaas ook met 40 km/u


Nah volgens Das Motorrad is het wel rommel, word ook als H-D helm verkocht dus ook daar afblijven.

Wil je een echt goede Helm koop dan een Arai, als je tenminste een Araihoofd hebt, want het belangrijkste is dat ie overal goed aansluit.
Wil je een Arai onderneem dan effe een reisje naar Nijmegen en doe Koen Termaat de groeten van de XT dokter, dan krijg je je helm voor een leuk prijsje mee (anders ook, maar krijg ik geen koffie meer *D
 
ik ben eerst op mn zij geklapt, en daarna op mn rug, en als laatste mn koppie op het asfalt...

kan nu na 3 dagen eindelijk weer helder denken... staat ook veel wazig gelul in mijn crashtopic.

ben wat dingen kwijt van maandag-dinsdag-woensdag (geloof dat het vandaag donderdag is)

maar aangezien ik niet hard reed, en het ook geen echt harde klap is geweest op het asfalt, of, misschien ook wel gezien mijn geestelijke staat nu, ik weet het niet...

vertrouwen in HJC is ietwat weg moet ik zeggen.

vriendje heeft 3 maand terug een klapper met 200+ gemaakt op Assen met zijn Nolan, en zijn helm is nog in betere staat dan die van mij...
Als jij, ondanks je helm, een hersenschudding en een bult op je hoofd hebt, kun je er wel vanuit gaan dat je een flinke klap op het asfalt gemaakt hebt met je hoofd.
 
Ik denk dat je blij moet zijn dat je helm gescheurd is. Blijkbaar veel energie die moest worden opgenomen.
Ik durf wel te stellen dat je meer last van je hoofd had gehad als de helm "gaaf" was gebleven.
 
Ik heb een HJC helm gekocht omdat deze wat goedkoper was dan de rest van het assortiment. Bijkomen voordeel was dat ie heerlijk zat en een compromis was tussen een goed ogende dure helm en de lelijk goedkope helmen :)

Weet je zeker dat jij je helm niet eerder hebt laten stuiteren waardoor ie veel makkelijker is gaan breken? Schijnt ooit een test met een helm + kogeltje en een helm die eerder is gevallen + kogeltje geweest te zijn. Laatste spatte meteen uit elkaar.

-O-
 
BS, tuurlijk tikken al die knopjes en lampjes erop aan in €€
Maar Minimum veiligheidseisen wil niet zeggen dat je daar precies
op moet gaan zitten
Er zijn echt wel helmen die veiliger zijn dan de minimum eisen
Bijvoorbeeld kevlar is niet alleen sterker, maar ook duurder als glasvezel en
dat is weer sterker/duurder als polycarbonaat

tuurlijk is het ene materiaal sterker als de ander.
maar dat wil niet zeggen dat de goedkopere minder veilig zijn.

't is tenminste niet het verschil tussen hoofdletsel of geen hoofdletsel.
 
Bijvoorbeeld kevlar is niet alleen sterker, maar ook duurder als glasvezel en
dat is weer sterker/duurder als polycarbonaat

Klopt, en door een sterker materiaal te gebruiken kan de schaal dunner worden en daardoor ook lichter.
Het is dus niet gezegd dat als er een sterker materiaal is gebruikt, dat de helm ook veiliger is.
 
Cath, heb je een pic van de helm? Kunnen we voor onszelf zien wat de schade is...


ik neem mn camera mee naar de motorzaak vandaag, daar liggen mn kleren ook


Nah volgens Das Motorrad is het wel rommel, word ook als H-D helm verkocht dus ook daar afblijven.

Wil je een echt goede Helm koop dan een Arai, als je tenminste een Araihoofd hebt, want het belangrijkste is dat ie overal goed aansluit.
Wil je een Arai onderneem dan effe een reisje naar Nijmegen en doe Koen Termaat de groeten van de XT dokter, dan krijg je je helm voor een leuk prijsje mee (anders ook, maar krijg ik geen koffie meer *D

;) zal het proberen te onthouden, al ben ik nog steeds veel te warrig...

Als jij, ondanks je helm, een hersenschudding en een bult op je hoofd hebt, kun je er wel vanuit gaan dat je een flinke klap op het asfalt gemaakt hebt met je hoofd.

denk het ook idd. aangezien ik nog steeds warrig ben O-)
 
Ik heb een HJC helm gekocht omdat deze wat goedkoper was dan de rest van het assortiment. Bijkomen voordeel was dat ie heerlijk zat en een compromis was tussen een goed ogende dure helm en de lelijk goedkope helmen :)

Weet je zeker dat jij je helm niet eerder hebt laten stuiteren waardoor ie veel makkelijker is gaan breken? Schijnt ooit een test met een helm + kogeltje en een helm die eerder is gevallen + kogeltje geweest te zijn. Laatste spatte meteen uit elkaar.

-O-

zie mijn eerdere antwoord op die vraag:

Post van Cathje in topic 'gecrashed met HJC helm'
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan