geen compressie meer

marky

MF'er
10 feb 2004
168
70
ik ben de bezitter van een KLX650R (enduro).....nou wou ik mn motor, na een half jaar stil te hebben gestaan, starten.....met de kickstarter (heeft geen accu)..merk ik dat er geen compressie meer is, ik kan het comp.punt niet vinden........ik heb er niet heel veel verstand van....wat kan dit zijn?.....de zuigerveren????...
 
hoort dat niet zo,er zit toch een kleplichter op om het aantrappen te vergemakkeleken? draai een zijdekseltje los en draai de krukas met de hand,dan omzijl je het kleplichtsysteem.
 
ja, klopt dat systeem zit er (gelukkig) op, maar ik heb helemaal geen comp. meer dus kan ik hem niet starten......normaal zoek ik het comp.punt, en start'm dan...maar wil nu niet meer...
 
wat is er dan aan voorafgegaan dat ie op eens overleden is,waarom heb jum een halfjaar koud laten staan? weinig kans dat je kleppen in de geleiders zijn vastgerot.
staat het kabeltje dat de kleplichter bedient te strak? of is dat kabeltje vastgerot buiten in de regen?
zit je bougie er wel in?
 
heeft binnen gestaan, rijd in de winter met mn auto...
de laatste x dat ik er op gereden heb reed hij nog...nam wel veel olie...heb er een x een olieadditief ingegooid..werd er niet echt beter van...
 
wat nog rest is een pietsie olie in de cillinder gieten waardoor je wat compressie verkrijgt,en ik zou wat verse benzine in de tank doen en zeker het vlotterbakje aftappen,start ie dan nog niet ,kun je nog startpilot inspuiten terwijl een ander um aantrapt.
roest op je cill. wand zal het erger gemaakt hebben dat ie nu niet meer start.
 
al gebrobeerd, wil niet....achterband slipt....is er wel comp.
heb de hele zomer gereden, heb wel veel olie moeten bijvullen, en werd soms bij heet weer heeeeeeel heet, radiateur ging vaak koken....heeft er mischien mee te maken????
 
kan er dan nix kapot gaan?? is het niet beter om het zaakje uit elkaar te halen, en kijken of er wat fout zit?...ivm olieverbruik.....enzo...
 
Ben ff het spoor kwijt,je hebt geen kompressie,
maar alsjm aansleept slipt het achterwiel?
Heb je geen kompressie en zit je bak vast?
Of heb je kompressie omdat je achterwiel slipt,
maar met de kickstarter niet?,
Test, bougie eruit in de versnelling en duwen, "plopt" de zuiger,bak is los .
Dan is het dekompressie mechaniek nie goe.


8-)
 
Terug
Bovenaan Onderaan