Geen HEMA 2taktolie meer!!

misschien mooi moment om je olieverstuiver weg te doen en wat moois te kopen :+

zijn er geen el-cheapo alternatieven? bouwmarkt?
 
Laatst bewerkt:
Wil ik er nog even bij zeggen.
Op de MZ reed ik met oliepompje, op de DT met mengsmering, 1:30.
De Action olie lijkt het dus wel goed te doen op de 2-takt
De DT is van 1977, heeft vanaf 1996 of zo stil gestaan, met 14500 op de klok.
Nu dus 19900 of zo.
 
Wat kostte die Hema volsyntheet dan, dat het de moeite van een eigen topic waard is?
 
www.joskijkman.nl die van silkolene. goed spul 5.50 de liter. hoe.meer flessen hoe meer korting. doet het al 15000km goed in me brommer
 
hoeveel liter heb je nodig sammie?

Ik heb hier thuis een kleine drum staan met vol synthetische 2-takt olie wat ik zelf ook gebruik, echter wil ik hem zelf leeg maken dan kan ik nog minstens 20 jaar op m'n 2-takten rond tuffen ;)
 
@ TS, je rijdt 'bougie vrij', wat moet je dan met 2T olie?

Naast mijn dieselfiets heb ik een jawa ts 350, als lelijke motor waarmee ik ook tegenwind de snelweg op kan en die geen aandacht trekt, zodat ik 'm in de stad kan laten staan.
Recent een weekendje weg geweest. een uurtje of wat in Oldenzaal laten staan gaf ook 'alleen'maar een losgetrokken bougiekabel :')
 
hoeveel liter heb je nodig sammie?

Ik heb hier thuis een kleine drum staan met vol synthetische 2-takt olie wat ik zelf ook gebruik, echter wil ik hem zelf leeg maken dan kan ik nog minstens 20 jaar op m'n 2-takten rond tuffen ;)

Ik hou van je en wil een kind van je...
Ik meen echter dat je vrij ver weg woont?
Er is een duitse online toko die volsyntetische SIP formula nogwat heeft.
Voor 6 euro/liter. Het regstreren lukt niet helemaal, dus ik heb gister een mailtje naar de toko gestuurd.. wacht op antwoord..

Enne, vertel eens wat over je jawa, heb je al een mikuni??
En electr. onsteking?
Ben benieuwd naar je bevindingen!
 
Ik hou van je en wil een kind van je...
Ik meen echter dat je vrij ver weg woont?
Er is een duitse online toko die volsyntetische SIP formula nogwat heeft.
Voor 6 euro/liter. Het regstreren lukt niet helemaal, dus ik heb gister een mailtje naar de toko gestuurd.. wacht op antwoord..

Enne, vertel eens wat over je jawa, heb je al een mikuni??
En electr. onsteking?
Ben benieuwd naar je bevindingen!

Die 1e regel mag je nog ff over nadenken, zo erg voel ik me nog niet tot je aangetrokken :+
Ik kom uit hoorn dus dat is volgensmij wel een stukkie tuffen..
Ik heb Bardahl VBA Syntronic MC olie, ook voor 6 euro per liter maar ik denk dat je eerst maar ff die duitse site moet afwachten dan.

M'n jawa doet het nog prima, vorige week wat perikelen, het laadlampje begon te branden tijdens het rijden. Vandaag gezocht en het bleek een slecht stekkertje te zijn :)
Ook nog nieuw dempwol in de dempers gedaan, ik ga maar wat armer smeren want het oude dempwol leek wel in de olie gedrenkt :/

Electronische ontsteking rijd ik al een tijd mee en ik vindt het nog steeds geweldig, de mikuni heb ik op de plank liggen maar daar begin ik pas mee als m'n suzuki gt380 perfect loopt
 
Heb het ook bij de Action gezien, 5,79 euro voor 1 of 2 liter, weet het niet meer :P Leek me wel meer dan 1 liter in ieder geval :)
 
Heb het ook bij de Action gezien, 5,79 euro voor 1 of 2 liter, weet het niet meer :P Leek me wel meer dan 1 liter in ieder geval :)

bij de action heb ik ook flessen zien staan, maar volgensmij is dat half synthetische olie.
En die 25 tsjechoslowaakse paarden lusten liever vol-synthetisch ;)
 
Dit is vooral voor de zekerheid, ik ben erg bang voor een vastloper.. t'zal je maar gebeuren met een auto vlak achter je..
origineel wordt 1 op 40 voorgeschreven. Dit is voor oostblok olie. Er is een correctie in het handboek van 1 op 60 voor een merk minerale olie..
Als je dit doet met geodkope synthetische olie moet je dus altijd veilig zitten...
Ik heb begrepen dat niet zozeer de zuigers, maar vooral de kukaslagering deze rijke smering ndog hebben. Daarom kan je een 1 cyl mz ook armer smeren.
 
Terug
Bovenaan Onderaan