Geen RBW, wel motor kopen?

arcadis

MF veteraan
2 mrt 2003
5.111
1
Utrecht
Ik ben op dit moment druk bezig met het motor RBW en ondertussen ook al een het rondneuzen voor een nieuwe motor, want ik natuurlijk wel meteeen :] wanneer het papiertje er is.
Nou hoor ik hier en daar dat het in deze tijd van het jaar verstandiger is om een motor aan te schaffen (2e hands particulier) dan later als het mooier weer wordt, omdat dat dan de prijzen hoger liggen. Ik heb er nog geen ervaring mee dus daarom de vraag of dat klopt?
Maar... zoals gezegd heb ik mijn rijbewijs nog niet, hoe kijken mensen daar tegen aan? Is het een pre om te kunnen motor rijden voordat je een motor koopt, omdat je zo een proefrit kan rijden?

In ieder geval enkele vragen waar ik mee zit. Kan er ook niets aan doen dat ik ongeduldig ben. ;)
 
Ik zit in dezelfde situatie,
ik heb ook al een motor gekocht terwijl ik nog moet wachten op mijn rijbewijs
mijn voordeel was alleen wel dat ik de fiets van een bekende kocht
iemand die ik vertrouw .
 
hallo het is niet verstandig je bent niet verzekerd en ik weet ook niet wat je wilt kopen maar als het een buikschuifer koopt is het zeker af te raden of je moet hem kopen zonder te rijden.
Gewoon wachten dat je je rijbewijs hebt kan je ook direct rijden anders staat hij er maar en let op na een tyd ga je anders waarschijnlijk toch stiekem rijden .
succes verder

Ik ben op dit moment druk bezig met het motor RBW en ondertussen ook al een het rondneuzen voor een nieuwe motor, want ik natuurlijk wel meteeen :] wanneer het papiertje er is.
Nou hoor ik hier en daar dat het in deze tijd van het jaar verstandiger is om een motor aan te schaffen (2e hands particulier) dan later als het mooier weer wordt, omdat dat dan de prijzen hoger liggen. Ik heb er nog geen ervaring mee dus daarom de vraag of dat klopt?