afstand afwijking van een GPS is niet relevant voor de snelheidsmeting van een GPS.
na 5 metingen is die afwijking al verwaarloosbaar zelfs, ondanks dat de GPS een rechthoekig grid gebruikt. M.a.w. als je langer dan 2sec dezelfde snelheid aan houdt en jouw GPS aangeeft (bij meer dan 4 sats) dat jij 70km/h rijdt, dan rij jij tussen 69 en 71km/h.
Als een flitspaal jou flitst voor 124km/h (3% regeling vanaf 128km/h) dan het best zijn dat je 62km/h reed.
de meetapparatuur gebruikt door politie en andere overheden zoals de Multanova, de Gatso en de Laserpatrol hebben allemaal 1 grote fout.
Dat is dat ze in het laboratorium zijn verzonnen, gemaakt en geijkt.
we weten allemaal dat wat in een lab gebeurt absoluut niet te vergelijken is met de buitenwereld.
als je in een geisoleerd lab met een MN6F een snelheid van een enkel voorwerp meet heb je 99% kans dat de snelheid binnen de afwijking van 5% valt.
In het echte leven heb je geen geisoleerd lab, maar heb je bomen, bladeren, vogels, meerdere voorwerpen met verschillende reflecties en snelheden enz enz.
ook is de temperatuur ook nooit constant zoals de eeuwige 20 graden celcius @ 60% luchtvochtigheid in labs, maar is het de ene keer -30 en de andere keer +35 @ 80-90% luchtvochtigheid.
in het verleden heb ik zelf zendapparatuur gebouwd, voor gelijkwaardige frequenties. geloof me.. als die dingen in de zon staat te bakken (CPU's zitten bij MN6F op de BOVENKANT!
en daarna in de pleurisregen staan, dan met "respect" (whoehahaha) in de kofferbak van zo'n KLPD asbak geflikkerd wordt, dan staan die dingen echt niet meer op frequentie.
Bovendien moet voor een GOEDE meting de apparatuur uitgelijnd worden (en dat is vaak veel moeite als je nog je libelle moet lezen) en wordt er relatief weinig vermogen gebruikt.
zo kan het voorkomen dat 2 voertuigen in reflectie van elkaar rijden, de ene 120km/h, de andere 130km/h, dat in de radarbundel dit opgenomen wordt als een voertuig wat 140km/h reed -> FLITS (of erger nog, 270km/h
)
keej, komt zelden voor, maar het komt voor (en die zie je dan in de krant... "vrouw in 1.4 Astra geflitst met 240km/h" zoals laatst in Top Gear Magazine of iemand voor 406mph in het zelfde Engeland of een VRACHTWAGEN met 300km/h in Belgie laatst).
stom natuurlijk, want deze dingen moeten weggefilterd worden omdat anders IEDEREEN weet hoe (on)betrouwbaar deze metingen zijn.
maarja, we moeten nog allemaal 3 lessen leren. #1 motorvoertuigen zijn melkkoeien, #2 politici en politie: niet alleen de eerste 6 letters hebben overeenkomsten #3 leer ermee te leven of verhuis.