geen vonk meer

daveykanning

MF'er
2 mei 2010
172
0
hallo forummers.

ik heb vanaf vandaag, zoals de titel al beschrijft gen vonk meer bij mijn motor.
het gaat om een yamaha maxim 700.

vrijdag nog gewoon mee naar huis gereden, geen problemen, vandaag motor gepakt, starten... no go.

lichten gaan aan. startknop aan. startmotor draait alles. alleen springt de motor niet aan.

bougiedop eraf gehaald. (3 verschillende geprobeerd) tegen frame gehouden (zonder lak) maar geen vonkje te bekennen.

heeft iemand mischien theoriën hierover?
alvast bedankt.
 
als alle zekeringen goed zijn gewoon een kijken of je cdi unit ergens kunt lenen heb het zelf mee gemaakt rijdend weg gezet geen vonk meer zoeken,zoeken niks ,andere unit effe ingestoken en liep gelijk was ook yamaha maxim 650
 
Wel blauwe
Van die rode gaat je motor kapot

full
 
Hallo,
vandaag bij thuiskomst maar even wat gaan loshalen en (proberen te) meten.

nu heb ik dit:
ip5xc3.jpg

blokje met dat blauwe eraan losgehaald en zonder dit ding start hij wel, hij loopt alleen niet goed, klinkt een beetje alsof hij maar op 2 cilinders draait, maar er komt dan dus wel een vonk.
volgende probleem....waar is dit ding eigenlijk voor (schaamte)
als ik weet waarvan het is dan kan ik eens gaan kijken of het kapot is of dat het kortsluiting veroorzaakt.
 
net nog even gegoogled en de vraagbaak doorgekeken, dan zou dit blokje het relais zijn voor de side-stand, wat op zich logisch klinkt en alles wel verklaard.

mocht het zo zijn dat het dit is, kan ik dan de 2 kabels van de side-stand aan elkaar knopen om te testen??
 
als goed is heb je er 3 relai op zitten op mijn yamaha maxim wel 1 jiffy 1 koppeling handvat 1start knop kunt ook het relai eruit halen en even doorlussenmzijn niet alle 3 hetzelfde aansluiting wel dacht 2 maak en 1 breek relai
 
zojuist even getest. helaas.
de schakelaar vd zijstandaard werkt goed.
zonder relais zou de motor dan toch eigenlijk ook niet moeten starten?
ergens klopt iets niet. ik kom er alleen nog niet achter wat... zeer irritant als de moter je enige vervoer is....
 
zitten ook nog 2 andere relai, bij je start relai zit er 1, gaat naar je start knop, en onder de tank dacht ik. 1 staat in verbinding koppeling en neutraal hij liep toch zei je je dacht op 2 cil. bougies eruit kijken welke wel vonk 1 of 2 bobines vonk geeft.
 
startknop heb ik niet meer (origineel) erop zitten. ik heb de 2polen van het startrelais gekoppeld aan een schakelaar. omdat de startknop al een tijd kapot was. de schakelaar bij de koppelingshendel heeft het geloof ik nooit gedaan. die hinh los toen ik de motor kocht. (is toch allemaal overbodige luxe ;) )

als ik de bougiedoppen 1 voor 1 eraf haal dan gaat hij bij elke dop nog slechter lopen..
alsof ze allemaal wel vonken maar niet echt van harte. beetje raar allemaal.
 
als je ze 1 voor 1 los haalt moet hij ook slechter gaan lopen en terug erop weer beter heb je wel toeren als je gas geeft.bougies eruit gehaald gekeken staat van bougies kan ook gaan parelen .welke provincie zit je eigelijk
 
ja ik kan wel toeren maken. hij klinkt op het moment alsof je bijna over moet op reserve.
ik weet niet of dat heel duidelijk is. haha een beetje alsof hik erg vervuild is en pas goed gaat als je meer gas geeft.

ik zit in het zonnige zuiden. :)
 
zou toch bougies goed zuiver maken kan ook vuil tussen zitten hoor . verder lijkt wel brandstof probleem tank zuiver geen vuil in je kraan zeefjes caburateurs zuiver enz aan je vonk ligt het niet meer zo te horen. zuiden is lekker groot...
 
ik zal morgen na het werk nog eens alles na lopen.
ik heb net het elektrische schema uitgeprint daar kan ik me morgen wel mee amuseren op het werk.

het zuiden is inderdaad vrij ruim sorry :) ik kom uit heerlen
 
Terug
Bovenaan Onderaan