kilowattknijper
MF veteraan
Zijn de wielen/velgen van een K75 , die van gegoten aluminium zijn, geschikt voor zijspanrijden?
Heeft iemand daar al ervaring mee.
Heeft iemand daar al ervaring mee.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Ik heb met de guzzi gietwielen behoorlijk gekke dingen gedaan.
geen ervaring met die BMW wielen.
Het is voor mijn project.
Ik heb in het grijze verleden enkele nare ogenblikken meegemaakt toen de voorremmen van de Dnepr blokeerden. Dat kan ik echt niet gebruiken. Ik heb nu dus een K75 voorvork met wiel en dubbele schijfrem.
Ben al bezig met nieuwe kroonplaten.
In de toekomst wil ik de motor uitbreiden voor zijspangebruik. Maar omdat de wielen gegoten zijn wilde ik toch weten of het kon.
Het is voor mijn project.
Ik heb in het grijze verleden enkele nare ogenblikken meegemaakt toen de voorremmen van de Dnepr blokeerden. Dat kan ik echt niet gebruiken. Ik heb nu dus een K75 voorvork met wiel en dubbele schijfrem.
Ben al bezig met nieuwe kroonplaten.
In de toekomst wil ik de motor uitbreiden voor zijspangebruik. Maar omdat de wielen gegoten zijn wilde ik toch weten of het kon.
ik heb hier een tijdje geleden aan iemand van dit forum een velg van 15" verkocht voor zijspangebruik , ik heb begrepen dat hij er niets mee doet en dat het terug te koop stond , misschien eens wat wachten op zijn reactie....
Het is wel een velg zonder naaf....kan misschien achter ??
geld dit verhaal voor alle giet wielen ??
ik rijd al een maand of zes rond met een suzuki gs 1100 met zijspan en hier zitten nog gewoon de orginelen wieln in maar heb de velg al eens bekeken maar zie nergens breuken of beschadigingen .
als je daar 135 er autobanden omlegt zou het gaan maar ben bang dat de wielomtrek te klein wordt, met de Vredesteinband kom je wel goed uit kwa wielomtrek maar die is weer te dik voor de Dnepr achterbrug. Enige wat past is een 16 inch velg met de Avon band, band is smal en hoog en oogt dik. Of gewoon bij 18 inch blijven, kun je block K banden gebruiken. Met 15inch gaat het niks worden ben ik bang.
blokkerende rem van een dnepr? wat voor voering zat erin?(en normaal zijn de spaakwielen toch niet zoo slecht?
Van chang jiang zij er ook gietwielen bekend. daar kan 'roel' van de udcn je wel meer over vertellen.
En wellicht wat opsturen..
Het waren voeringen van een MT10 1978. Het jaar waarin dat gebeurde was rond 1980.
Ik wilde afremmen voor een stoplicht en reed niet eens zo snel. Ik kneep doserend in de handles en pats ik zat bijna met mijn gezicht op het stuur.
Als dat op de snelweg gebeurd ben je slechter af dan aangeschoten wild.
Met een sleuteltje kon ik de remmen weer lossen.
dat soort blokkeren gebeurt als de voeringen onder de limiet gesleten zijn.
de schoen wordt als het ware over center gedrukt en vreet zichzelf vast.
je voelt het wel aankomen doordat hij al een tijdje heel behoorlijk gaat remmen.
dat is wel prettig maar ook het teken dat de voering op zijn eind is met plotselinge gevolgen
De remvoeringen waren bij lange na niet versleten. Zeker niet na 2 jaar bij een Dnepr.
Hooguit 10.000 km mee gereden toen.
In elk geval levensgevaarlijk met het huidige verkeer.