Gehoorbescherming tijdens het rijden ?

Esrich

MF'er
14 okt 2008
210
0
Asten
Tijdens het rijden ondervindt ik nogal veel last van rijwind.

Misschien ligt het ook voor een gedeelte aan mijn helm (Arai, Condor), maar het lijkt me niet dat er een helm is waar je geen last hebt van wind/ruis

Het lijkt me prettiger / beter om tijdens het rijden een gehoorbescherming in te doen.

echter, wat te gebruiken ?
- van die kneedbare (kegelvormige "dertien in een dozijn") pluggen ?
(Heb ik geprobeerd, maar je hoort dus helemaal niks meer)

wat is een beter alternatief ?
(en rijden jullie met een gehoorbescherming in ?)
 
ik heb gehoorbescherming op maat laten maken (€75) op de motorbeurs, ik vind het geweldig en wil niet zonder de dopjes rijden. Een goede helm scheelt ook al veel. Welke helm het beste is, geen idee, dan moet je even een motorblad erbij pakken met een test erin.

Ik raad iedereen aan oorbescherming te kopen :Y
 
Maar dan blijftt het ook zo stil op MF......

.... het is een topic over oordoppen toch? :+

ik begrijp begrijp best dat techniek veranderd, en er om de zoveel tijd betere herriestoppers zijn. Maar sinds het laatste geopende topic over gehoorbescherming zal dat wel mee vallen.
 
Hi Esrich, lees dit topic even door: klik!

Staat veel nuttige info in, voors/tegens(zijn er niet imho), ook waar je ze kan laten maken.
En anders even informeren op de komende motorbeurs zoals hierboven ook al gezegd.
 
.... het is een topic over oordoppen toch? :+

ik begrijp begrijp best dat techniek veranderd, en er om de zoveel tijd betere herriestoppers zijn. Maar sinds het laatste geopende topic over gehoorbescherming zal dat wel mee vallen.
Ik ben het met Aardappel eens, wat een UTFS topic.

Laten we het over wat anders hebben. Ehum...

-Is het verstandig om een band te laten plakken?
-Zwaaien jullie weleens?
-Hoe maak ik m'n velg schoon?
-Politiemannen zijn altijd gemeen, waarom?
 
ik stop altijd een stukje kaugom in m'n oor, dat dicht mooi af, en als ik m'n helm afzet heb ik lekker wat te kauwen 8-)
 
Vroeger achterop op vakantie altijd van die in mijn ogen hatelijke rubberen padestoeltjes.
Nu rijd ik zonder(zelden op de snelweg en dan niet langer dan een half uur).
Als ik wat vaker de snelweg op ga toch ook maar eens kijken voor een setje.
 
Vroeger achterop op vakantie altijd van die in mijn ogen hatelijke rubberen padestoeltjes.
Nu rijd ik zonder(zelden op de snelweg en dan niet langer dan een half uur).
Als ik wat vaker de snelweg op ga toch ook maar eens kijken voor een setje.

Misschien kunnen we binnenkort een inkoopactie starten voor de mensen die zonder doppen rijden *D

siemens_triano.gif
 
Tijdens het rijden ondervindt ik nogal veel last van rijwind.

Misschien ligt het ook voor een gedeelte aan mijn helm (Arai, Condor), maar het lijkt me niet dat er een helm is waar je geen last hebt van wind/ruis

Het lijkt me prettiger / beter om tijdens het rijden een gehoorbescherming in te doen.

echter, wat te gebruiken ?
- van die kneedbare (kegelvormige "dertien in een dozijn") pluggen ?
(Heb ik geprobeerd, maar je hoort dus helemaal niks meer)

wat is een beter alternatief ?
(en rijden jullie met een gehoorbescherming in ?)

Hoi hoi ik heb een ideaale op lossing ik ben bij de gehoor winkel geweest van confoor
daar heb ik 2 rubberen oordoppen gekocht voor 15 euro met een filter er in voor wind geruis het is een perfecte op lossing mijn wind geruis is weg ik ben lang eigenwijs geweest doorer geen te gebruiken maar het is nu een genot.
Aangepaste zacht rubberen doppen heb ik ook via mijn werk maar die doppen van 15 euro kan ik idereen aan bevelen met wind filter er in.
Die kan ik uren lang in houden is aleen even wennen.
 
Laatst bewerkt:
Vroeger achterop op vakantie altijd van die in mijn ogen hatelijke rubberen padestoeltjes.
Nu rijd ik zonder(zelden op de snelweg en dan niet langer dan een half uur).
Als ik wat vaker de snelweg op ga toch ook maar eens kijken voor een setje.

halfuur snelweg is meer dan genoeg voor permanente schade ;)
 
Ik heb zelf een Caberg Rhino, cheap ass helm met goede pasvorm maar heel veel rijwindlawaai.

Tijd gereden met de paddestoeldoppen van Alpine, die bevielen voor de prijs van 2 tientjes prima.

Maar ben inmiddels op het werk van werkplaats naar tekenkamer gegaan, en gebruik de op maat gemaakte otoplastieken nu op de motor en dat is gewoon super *O*
 
Laatst bewerkt:
halfuur snelweg is meer dan genoeg voor permanente schade ;)
Nou, nou, niet overdrijven hè. Halfuurtje, dan moet ik nou toch wel stokdoofzijn, maar kennelijk bedoeldje dan iedere dag ofzo? Of bedoel je dat iedre druppel bier je hersencellen afsterven? Ja, maar ik heb er genoeg over die ik toch niet gebruik :+

Maar ik gebruik die schietbaan proppen, beter iets dan niets, dat is waar :Y
 
Nou, nou, niet overdrijven hè. Halfuurtje, dan moet ik nou toch wel stokdoofzijn, maar kennelijk bedoeldje dan iedere dag ofzo? Of bedoel je dat iedre druppel bier je hersencellen afsterven? Ja, maar ik heb er genoeg over die ik toch niet gebruik :+

Ik ben 41 en ik merk toch wel degelijk dat ik last van mijn oren begin te krijgen, mede door motorrijden zonder oordoppen. Niet dat ik nou het gevoel heb dat ik dingen niet hoor, maar wel een licht geval van tinnitus (suizende/piepende oren). Filteren mijn hersenen er wel weer uit en niet onoverkomelijk maar ik rij tegenwoordig wel altijd met gehoorbescherming, al is het 10km.

En over wel of niet minder horen. Ik dacht ook dat ik altijd prima zag, tot een dik jaar geleden toen ik slecht ging zien met mijn rechteroog. Inmiddels geopereerd aan beide ogen en er is een wereld voor me open gegaan, ik zie beter dan ik in in zeker 10 jaar heb gezien. Dit soort dingen gaat geleidelijk oimdat je hersenen gaan compenseren en dat zal met geluid niet anders zijn. Maar schade is er dan wel degelijk.
 
Ik heb een jaartje vanaf aankoop eerste motor zonder oordoppen gereden en mij vind je regelmatig op de snelweg. Toen merkte ik al dat m'n oren begonnen te suizen...

Rij nu altijd met oordoppen van Alpine, hoewel het van mij nog wel wat stiller mag.
 
Terug
Bovenaan Onderaan