Geknapte kabel in karkas van band?

Status
Niet open voor verdere reacties.

FT500R

MF veteraan
29 mrt 2006
1.693
449
Den Haag
Beste allen,

Op mijn BMW R1100S van 2004 zitten sinds de koop een jaartje geleden een set Bridgestone BT23's DOT 2016.
Ik vind deze niet erg lekker rijden met name in de regen dus ik wilde deze binnenkort sowieso al gaan vervangen.
Nou voelde ik gisteren ineens wat raar weg gedrag, een beetje vallend de bochten in en naar wat het leek ook een verschil tussen rechts en links sturen.
Ik rij momenteel vooral woon werk dus ik dacht dat het aan vierkant geworden banden kon liggen maar toen ik naar mijn voorband keek kwam ik dit tegen:
28ddcc91-fe6b-42d3-9307-62b490a06388.jpg 66ca97c5-888f-4713-8978-87efb3a585da.jpg
Een duidelijke zwarte lijn en de band is voelbaar niet mooi rond ter hoogte van de lijn (beetje moeilijk op de foto te zien). Er zit een soort richel.
Het lijkt er haast op alsof er iets in het karkas van de band fout is gegaan, een draad geknapt ofzo.
Nou zie ik op de bridgestone site staan dat de BT23 maar 1 enkele karkas draad heeft. Het lijkt mij niet dat deze uit het midden geplaatst zou worden.
Al met al redelijk vaag allemaal. Ik heb niet iets hard geraakt (stoepje of iets dergelijks)
Ik ging de banden toch al vervangen dus daarvoor maakt het niet veel uit maar raden jullie mij aan om ook contact met Bridgestone op te nemen?
Het voelt ook niet erg verantwoord om hier op door te blijven rijden dus ik moet zo snel mogelijk een nieuwe set.
Nog aanraders voor een BMW R1100S. Nu voornamelijk woon werk maar ik hou ook erg van flink door sturen dus dual compound of iets dergelijks lijkt mij het beste.

Groeten,
Paul
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan