Dit is een voor mobiel geoptimaliseerde pagina die snel laadt. Als je de volledige pagina wilt laden, klik dan hier.

Gekochte motor heeft niet goedgekeurde uitlaat

Ik snap niet dat die motorzaak niet ff een originele uitlaat zoekt, omruilt en dat yoshi systeem weer verkoopt voor 5/600 euro.
Klant blij en het kost ze niets.
 
Intussen heeft de TS de motor al terug gebracht,verdere discussie daarover heeft dus weinig zin.
Wat ik wel niet zo netje vind is dat ze 250,- rekenen,dat had kostenloos moeten gebeuren als de
TS van te voren had aangegeven een stille goedgekeurde demper te willen.
 
Ik snap niet dat die motorzaak niet ff een originele uitlaat zoekt, omruilt en dat yoshi systeem weer verkoopt voor 5/600 euro.
Klant blij en het kost ze niets.
het kost ze een hoop tijd aan een in hun ogen ontevreden eikel, die iets weloverwogen koopt en dan later huillie gaat doen over iets dat verteld is voor de verkoop. De demper is goed gekeurd. wanneer een klant dan uitlaatsysteem hoort is dat niet hun probleem. De verwarring zit in demper/ uitlaatsysteem.
 
Toch wel service dat ze op zondag open zijn.
Quote van de TS:
thnx voor je tip over milieu. Ik ga er geen groot punt van maken voor die €250, gewoon helemaal klaar met die zaak. Morgen breng ik de motor terug. Afhankelijk van hun afhandeling vermeld ik om welke motorzaak het gaat. Misschien lossen ze het uiteindelijk toch nog netjes op
 
Ah, oke. Zou mooi zijn als het goed komt.
 

Als je voordat je gaat kijken contact opneemt met de verkoper met vragen over de uitlaat is dat schijnbaar een puntje van aandacht (in dit geval voor TS die in een gebied woont waar regelmatig controles zijn)

Dan was het niet onverstandig geweest om even wat meer info te googlen voordat je op pad gaat.
Net als dat je bij te proefrit dan best wel even wat meer gas had kunnen geven om te luisteren hoe het geluid is
 
118 DB zonder uitlaat haal je nog niet eens. TS heeft gewoon een prima motor gekregen. Groot gelijk dat ze 250 vragen voor alle onnodige tijd die hij verspild heeft met overschrijven, check van de motor etc.
 

Het ligt eraan wat je met schatten bedoelt.

Er zitten procedures aan vast hoe hij dient te schatten.
Doet hij het op een andere manier dan volgens die procedure, is de schatting ongeldig.
Een agent die op de stoep staat, jou ziet langsrijden en bepaalt dat je te hard hebt gereden. Die bekeuring houdt absoluut geen stand.

En geloof me, een verkeerd uitgevoerde schatting wordt door de rechter ongeldig verklaard. Persoonlijk meegemaakt en voor de rechter gewonnen.

Hetzelfde geldt voor geluidsmeting zoals K@w@ zegt, en dat bedoelt ie vast ook met ze mogen niet zomaar schatten: de meting gebeurt volgens procedure of de meting is ongeldig.
 
Daar ben ik ook wel benieuwd naar. Hij zou hem terugbrengen volgens mij, maar ik zou persoonlijk naar een andere uitlaat gaan zoeken....zeker als de motor je verder bevalt.
 
Misschien is het vertrouwen in de Motorzaak weg en blijf je dan je zelf afvragen doe ik hier goed aan wat bij deze zaak te kopen .


Snap dat gevoel wel
 
Laatst bewerkt:
Nogal logisch toch, geen enkele pijp is goedgekeurd zonder DB-killer. Dus 100% prijs.
Dat klopt niet.
Bij bvb. BMW hebben ze een goedgekeurde Akra zonder dB killer als accessoire.(S1000R)
Daarvoor moet dan wel de demper die onder het blok zit ook behouden blijven.
 
Dat klopt niet.
Bij bvb. BMW hebben ze een goedgekeurde Akra zonder dB killer als accessoire.(S1000R)
Daarvoor moet dan wel de demper die onder het blok zit ook behouden blijven.
Ja, die optie heeft Aprilia ook. Maar dat is feitelijk een iets andere (en lichtere) standaarddemper. Voor veel geld. Dat noem ik geen 'sportuitlaat'.