Uitlaat geluid...

Rolf4you

Rookie
17 sep 2023
13
3
Goede dag....
Ik ben al een tijdje aan het nadenken over uitlaat...ik rij cb 1000 r abs exstream 2015 zie foto...
Nu wil ik een donker laag geluid...heb wel eens gelezen dat je dan korte brede demper krijgt...toch?
Hoe weetbik nou of ik het geluid mooi vind want ik zie nagenoeg nooit iets van een geluids fragment ofzo...en het is toch een uitgave voor een gokje....hoe pek ik zoiets aan?
Kan iemand mij de juiste weg op sturen?
Alvast bedankt
 
Korte en brede dempers klinken leuk maar kosten je vaak een bult koppel in het lage en midden gebied, niet ideaal voor op de weg daarnaast trekken ze nogal de aandacht van de blauwe vrienden.

Dan moet je met zo'n korte demper er alsnog een db-killer in schroeven die zo erg knijpt dat je vermogen gaat missen en je uitlaat marginaal harder klinkt dan de standaard uitlaat.

Koop een goede uitlaat van een goed merk liefst een normaal formaat niet te kort want die kun je waarschijnlijk gewoon zonder db-killer rijden zonder problemen.
 
Laatst bewerkt:
Teluidisuit is een fantastische campagne.
Normaal ben ik het hier mee eens; maar als je een goede uitlaat onder een 4 cilinder 600-1000cc hangt wordt hij amper luider.
Eerder minder luid door het donkerdere geluid. Dan klinkt het voor de menig motor-hater zelfs minder "Hard".

Maar dan moet je wel voor een lange/grotere demper gaan. Niet zo'n 45 graden afgezaagde tokkie afvoerpijp.
 
Normaal ben ik het hier mee eens; maar als je een goede uitlaat onder een 4 cilinder 600-1000cc hangt wordt hij amper luider.
Eerder minder luid door het donkerdere geluid. Dan klinkt het voor de menig motor-hater zelfs minder "Hard".

Maar dan moet je wel voor een lange/grotere demper gaan. Niet zo'n 45 graden afgezaagde tokkie afvoerpijp.
Ik heb met mijn 600cc 4 cyl mensen gehad die bij langsrijden hun vingers in de oren deden.

Met de standaard uitlaat :')
 
Dan zal er wel iets mis geweest zijn met je uitlaat.. mijn CBF600 klonk als een koffiemolen met de standaard lange uitlaat.
En toen zaten er nog niet eens katalysatoren in de uitlaatsystemen.

En gewoon niet zo hard rijden jij :+
 
Dan zal er wel iets mis geweest zijn met je uitlaat.. mijn CBF600 klonk als een koffiemolen met de standaard lange uitlaat.
En toen zaten er nog niet eens katalysatoren in de uitlaatsystemen.

En gewoon niet zo hard rijden jij :+
Nee ik heb zelfs een katalysator en lange underseat uitlaat.
Hij klinkt wel als een 4cyl, maar luid is hij zeker niet.

Te snel rijden? Zou niet durven, ik reedt netjes 80,
In zijn 1.
 
Terug
Bovenaan Onderaan