Akrapovic uitlaat

Srah1998

MF'er
4 nov 2021
157
52
Hallo. We zijn lekker op dreef op deze forum!

Nu ik mijn led lampjes heb geinstalleerd ben ik bij het volgende gekomen.

toen ik naar mijn uitlaat keek viel me op dat het schroefje voor de db killer niet al te best meer eruitziet. Eenmaal met een inbus sleutel erin werden mijn gevoelens bevestigd. De inbus kreeg geen grip op het schroefje. Vervolgens een ring sleutel 8 gepakt. Ook deze draait door. Het lijkt wel alsof de schroef van db killer vsn plastic is. Zie foto
 

Bijlagen

  • Snapchat-1279538880.jpg
    Snapchat-1279538880.jpg
    105,7 KB · Weergaven: 143
Yes, alleen dan draait die door en dan schaaf ik dus wat stukjes eraf. Ik ben bang dat ik hem dalijk al helemaal niet eruit krijg.
de ruimte is ook extreem klein. Dus ff een streepje erin slijpen zodat er een platkop op zou kunnen gaat ook niet.
 
Overigens heb ik ook een baco sleutel alleen die is te groot voor de smalle ruimte
 
Kan iemand bevestigen dat het torx is aan de binnenkant? Ben niet de meest technische helaas.
 
Het is op de foto moeilijk te zien. Een inbus is zeskantig, een torx lijkt op een zeshoekige ster.
 
Zou het schroefje lekker laten zitten , het doet wat het moet doen en die dingen kunnen vast rotten door het vele warm worden en afkoelen, moet eigenlijk anti seize aan bij montage
En je motor gaat er niet harder van lopen zonder DB killer
 
Het doel is ook niet om harder te lopen. Het doel is een nieuwe schroef in mn uitlaat. Voor mij handig en ook zo fijn als de volgende koper dit makkelijk los zou krijgen als diegene dat wil
 
Het doel is ook niet om harder te lopen. Het doel is een nieuwe schroef in mn uitlaat. Voor mij handig en ook zo fijn als de volgende koper dit makkelijk los zou krijgen als diegene dat wil
Als hij afbreekt ben je een stuk verder van huis , om niet te zeggen dat je nooit meer thuis komt
 
Nou ja. Ik wou het gewoon perfect hebben maar dan heb ik het liever zo dan een mogelijk kapotte uitlaat.
 
Nou ja. Ik wou het gewoon perfect hebben maar dan heb ik het liever zo dan een mogelijk kapotte uitlaat.
Perfect is het toch niet ;) er is al flink aan die db-killer getrokken met een tang om hem er uit te krijgen denk ik zo, dat uitlaat gat hoort rond te zijn. })
 
Ziet er toch niet uit zo'n half afgeknauwd en kapot gedraaid boutje, ik zou gelijk de hele uitlaat vervangen.

Btw, zoals @frank_b het al ziet; Heeft iemand eerst aan de DB killer lopen trekken als een malle debiel, vervolgens is diegene erachter gekomen dat hij ergens vast zit. Tot overmaat van ramp heeft hij toen maar het boutje gesloopt met een te kleine inbus van de ikea pax kast die hij gister al tierend en vloekend in elkaar heeft gezet voor vrouwlief? ..
 
Hahaha geweldige verhalen jongens. Kan er best om lachen.

hij is inderdaad tweedehands. Ik had er ook nog aangedacht om een andere db killer te kopen. Zou overigens niet weten waar ik zoeken moet maar met die bout houd alles op. Het enige wat ik mexnog kan bedenken. Is inderdaad een waterpomp tang en hopen dat die los komt, anders met een los ijzerzaagje een inkaping maken om het vervolgens met een platkop los te draaien.
 
Als het met een steeksleuteltje niet lukt, gaat het met een waterpomptang zeker niet lukken.
Is het niet 7mm ipv. 8? De zeskant is op de hoekjes wel wat beschadigd maar zeker nog niet helemaal rond geworden.
 
Ik heb ook zo'n Akra met @#$%^ boutje gehad. Was inderdaad een uitdaging om hem "in vorm" te houden. Ding zit op een rotplek waardoor je er gewoon niet fijn bij kan.
Een ander boutje erin draaien kan, maar die is binnen de kortste keren net zo mooi zwart als degene die er nu in zit. Persoonlijk zou ik het boutje er alleen uithalen als je de dB killer wilt verwijderen. Zo niet, lekker doortuffen zonder extra veel geluid te maken :Y.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joep
Tegen de tijd dat je er aan toe bent om hem er uit te halen, zou je het nog kunnen proberen met een klein beiteltje. Rustig tikken komt hij ook wel los.
 
Terug
Bovenaan Onderaan