geluidsnormen Klassiekers

Zeg Monkey Bus, heb je in België 1 kenteken en vraag je meerdere platen aan voor de diverse voertuigen (Dus kun je 2 motoren heb met een identiek kenteken)? Ik weet dat je in België een persoongebonden kenteken hebt en niet een voertuiggebonden zoals in Nederland.
 
Zeg Monkey Bus, heb je in België 1 kenteken en vraag je meerdere platen aan voor de diverse voertuigen (Dus kun je 2 motoren heb met een identiek kenteken)? Ik weet dat je in België een persoongebonden kenteken hebt en niet een voertuiggebonden zoals in Nederland.

Neen, heb je twee motoren, dan heb je twee verschillende kentekens! Je kan natuurlijk wel twee dezelfde motoren nemen, bij de ene het chassisnummer veranderen en dan steeds je plaat verhangen: maar ik zou niet weten waarom je dit zou doen...
 
En hebben jullie ook nog zoiets als klassieke kenteken platen, je weet wel zoals wij de blauwe platen hebben?
 
Nope, dat kennen ze bij ons niet!
Het enige wat je hebt bij auto's is hetvolgende: indien je een wagen hebt, ouder dan 25 jaar, dan kan je hem inschrijven als oldtimer. Dan moet je bij aankoop één keer naar de keuring: de wagen wordt slechts gekeurd op het feit dat de lichten en knipperlichten werken en of hij ietwat remt. Verder mag hij roest en rot zijn, zolang hij niet uit elkaar valt. Als je je wagen inschrijft als oldtimer krijg je een O-plaat: dat is een plaat die dus begint met een O, BV: OKN-725. Je mag dan wel niet verder dan 30 km uit de omtrek van je woonplaats rijden en ook niet 's nachts, tenzij voor een meeting of zo.
Bij motoren is er zo geen regeling (omdat er ook geen keuring is, vermoed ik).

Ikzelf heb een Amazone, maar die staat gewoon ingeschreven als gewonen wagen en wordt dus ook elk jaar gekeurd (ik vind dit handiger omdat je dan beter kan volgen welke dingen zeker moeten vervangen worden) De laatste keuring was hij trouwens zonder verdere opmerking gekeurd!
 
Terug
Bovenaan Onderaan