"genaaid"door de belastingdienst

Duncan

MF veteraan
Donateur
19 mei 2001
16.366
12.952
*&^&^*%&^% ben in december vergeten de acceptgiro van de wegenbelasting te betalen...... krijg dus nu net een nieuwe versie waarop staat dat ik dus dit jaar de volle mep mag gaan betalen oftewel 120 euro dit jaar :(. Geheel mijn eigen schuld natuurlijk maar wel zuur....Dat gezeik met die acceptgiro's terwijl de rest gewoon automatisch kan, ze hopen gewoon op een foutje van jouw kant volgens mij.... Nu dus ook weer het formulier voor 2021 invullen..... Gelukkig is 16-6-1981 de 1e registratie van het beestje en is hij volgend jaar 40. Dan ben ik er helemaal van af volgens mij..... Nu kost hij me dit jaar meer aan wegenbelasting dan benzine :-(
 
Leuker kunnen ze het niet maken wel makkelijker ;) Ik heb zelf nooit problemen met een acceptgiro ik scan m gelijk met m'n bank ap en klaribo
 
Niet het meedoen met de overgangsregeling

Ik ben er dit jaar voor mijn auto mee gestopt omdat hij in april belastingvrij wordt.
Nu denken ze dat het een personenauto is met een hoger bedrag tot gevolg. Morgen maar een bezwaar schrijven...
 
*&^&^*%&^% ben in december vergeten de acceptgiro van de wegenbelasting te betalen...... krijg dus nu net een nieuwe versie waarop staat dat ik dus dit jaar de volle mep mag gaan betalen oftewel 120 euro dit jaar :(. Geheel mijn eigen schuld natuurlijk maar wel zuur....Dat gezeik met die acceptgiro's terwijl de rest gewoon automatisch kan, ze hopen gewoon op een foutje van jouw kant volgens mij.... Nu dus ook weer het formulier voor 2021 invullen..... Gelukkig is 16-6-1981 de 1e registratie van het beestje en is hij volgend jaar 40. Dan ben ik er helemaal van af volgens mij..... Nu kost hij me dit jaar meer aan wegenbelasting dan benzine :-(


Wees blij dat je een acceptgiro hebt gekregen.
Ik heb hem helemaal niet gehad en meerdere met mij niet volgens diverse Facebook gebruikers.
Heb net na de kerst gebeld met de belastingdienst en alsnog net op tijd betaald om mee te doen met de oldtimerregeling.

En ook een leuke. Als je automatisch betaald kun je dus nergens controleren voor welke motorvoertuigen je belasting betaald.
Dus valt het nauwelijks op als je ineens een beetje extra moet betalen voor je oldtimer als die ineens niet meer in de oldtimerregeling zit
 
Klopt, even op je dingentje klikken in je betaal-app of website, laat ie zien welk bedrag, welk voertuig is.
Word ook niet -verzameld- maar per voertuig gedaan..

dus 1 auto.. 2 motoren.. = 3 afschrijvingen .
 
Naamloos.jpg
 
Hehe, tis gewoon zuur.... maar als pluspunt, als het vd week weer droog is lekker :] op de xj
 
Laatst bewerkt:
Word al vele jaren genaaid door de belastingdienst 😨 ,en ze blijven maar doorgaan net zo lang tot je het lekker gaat vinden:Y
 
Voor die paar knaken ga je toch gewoon door?

Zelfs als ik er een bijkoop gaat de belasting volledig automatisch te werk. Krijg een mededeling, hoef niks op te starten, over te schrijven of te machtigen: het werkt gewoon
 
Ik heb hem.ooit gekocht als hobby/pekelfiets maar ja, je gaat je hechten aan het beestje en dan is dat toch zonde met dat zout.... met de huidige winter kan je gewoon door......
 
Voor die paar knaken ga je toch gewoon door?

Zelfs als ik er een bijkoop gaat de belasting volledig automatisch te werk. Krijg een mededeling, hoef niks op te starten, over te schrijven of te machtigen: het werkt gewoon

Voor die paar knaken verschil kun je nog 3 oldtimer motorfietsen in de overgang regeling erbij hebben.
Overgang regeling is 31 euro per jaar en gewone motor 131 euro.
Dus als jij 100euro verschil een paar knaken vindt dan verdien of beter gezegd krijg jij meer betaald als de meeste andere werkende nederlanders
 
Jah okee. Daar had ik effe geen rekening mee gehouden.
For the record: ik denk dar ik er een stuk of 7 - 8 zo kan rijden. Doorlopend verzekerd en belast. B| :X Doe er wel mijn best voor hoor. Wekkertje ging om 0200 en ik hoop vanavond om 0200 de deur weer dicht te trekken...
 
enn gewone motor 131 euro.
...
:o ... hier betaal je momenteel 56€ wegentaks per jaar, dat het nu mijn GSX F is, of een Gold Wing. (Belasting op in verkeers stelling is wel vermogens- en leeftijds afhankelijk, maar is dus slechts 1-malig).

Maar nu weet je dan ook meteen waarom onze wegen minder goed zijn, de staat heeft er het geld niet voor, want wij betalen te weinig :+

En ... acceptgiro's??? Wat is dat voor een beest :?
Bij ons betaal je de wegentaks nog op grootmoeders wijze. Er komt gewoon een brief in je bus (nee, geen e-mail dus), met bijhorende overschrijving en een uiterste betaaldatum. Zo simpel als maar kan dus.

Edit: nieuwsgierige vraag:
Voor mijn Hyundai Tucson 1.7 diesel, 141PK betaal ik een jaarlijkse taks van 317€. Hoeveel zou deze in Nederland aan jaarlijkse taks kosten?
 
De kwartaaltaks is 387 euro ... 1548 euro per jaar dus. -O-
Voor mijn Tucson 1.7 diesel??? What the f... :X

Dan snap ik waarom er in NL particulier zo weinig gedieseld wordt ... |(

Ik wist wel dat het gevoelig meer was in NL, maar zo veel meer ...

Edit: de taksen zouden intussen wel verhoogd zijn voor de diesels (voor benzine ook, maar procentueel minder). Maar zelfs op jaarbasis zal ik nog niet aan die kwartaaltaks komen ...
 
Voor mijn Tucson 1.7 diesel??? What the f... :X

Dan snap ik waarom er in NL particulier zo weinig gedieseld wordt ... |(

Ik wist wel dat het gevoelig meer was in NL, maar zo veel meer ...

Edit: de taksen zouden intussen wel verhoogd zijn voor de diesels (voor benzine ook, maar procentueel minder). Maar zelfs op jaarbasis zal ik nog niet aan die kwartaaltaks komen ...
In België is de verzekering weer flink duurder als het goed is.
Ik heb eens een TL1000R verkocht aan een Roemeen die tijdelijk (al 1.5 jaar :+ ) bij Plopsaland werkte.
Hij ging hem gewoon thuis verzekeren in Roemenië. Dat scheelde een gigantisch bedrag. 8)7
 
Terug
Bovenaan Onderaan