Dit is een voor mobiel geoptimaliseerde pagina die snel laadt. Als je de volledige pagina wilt laden, klik dan hier.

Gerommel aan de motoren van Tomcat

Als de benzinekraan lekt dan moet je dat eerst oplossen anders krijg je het nooit goed.
 
De Yoshi maakte wel erg veel herrie. Dus daar heb ik na het eerste ritje maar een soort van dB killer ingezet. Dat scheelt enorm.
Het voorwiel is van een GSX 750 F in een Honda CBR 900 RR voorvork. Dit zal er al in, ik heb het alleen afgemaakt. Remmen goed gecentreerd op de schijf en zo. Er zit alleen geen mechinische km teller aandrijving meer op. Maar wellicht verander ik dat.
 
Meestal lekken de oude gs(x)-en aan de voor- of achterkant van de nokas schacht, latere versie's kregen daar een extra boutje.

maar ik zie nu dat dit bij jou niet het geval is maar aan de zijkant...
Inderdaad, daar is ie dicht. Nu die eene zijkant nog....
 
Op zoek naar een gewone (geen vacuum kraan) met hoh 45mm boutjes. Deze is ehhh niet goed.
Tourmax heeft perfecte vervangende kraantjes voor GSX, ik heb mijn originele (kapotte) naast de nieuwe bekeken en zie geen enkel verschil, dat is je makkelijkste optie. Anders moet je een kraan zoeken met een grote schroefdraad en een adapter kopen of maken. Maar als je een beetje leuk budget hebt kan je ook op de site van Pingel kijken.
 
Of een tussenkraan in de leiding.
Liever niet. Want als het membraan een klein lekje heeft zuig zuiger 2 zoveel brandstof aan dat het niet ontsteekt en je krijgt benzine in het carter. Als je dan de kraan loshaalt lekt ie niet eens uit de vacuüm aansluiting vandaan. Was met GS 650 eens lang geleden. Maar met wat ik er nu op heb zitten zou het idd wel kunnen, daar heb je gelijk in.
 
Ik heb er nu een open/dicht kraan opzitten ivm bovenstaande ervaring.
Deze zit op een adapterplaat M10x1,25:


Bedankt voor de tips ik zal eens zoeken. Wordt vervolgd...........
Maar goed, deze heeft dus geen reservestand en sluit niet goed af, lekt niet uitwendig.
Dus eerst de benzine maar eens uit de tank laten lopen.
 
Hi, op mijn gsx750/1100f-ES op de tank een imitatie Yamaha xs650 kraan pasgemaakt, Gaten iets uitvijlen en past net. Dicht goed af met kunstof ring onder boutjes en geen vacuum gedoe meer. Wellicht heb je er iets aan. Groet
 
Komt de hoogte van het pijpje van de reservestand een beetje overeen met de originele? Of gaat die meer of minder worden?
 
Komt de hoogte van het pijpje van de reservestand een beetje overeen met de originele? Of gaat die meer of minder worden?
Geen idee, ik heb geen originele kraan meer hier. Ik kan het lange pijpje altijd inkorten als ie later op reserve zou moeten.
 
Om het lekker overzichtelijk te houden wilde ik nog wat werk aan de klapkat doen. Dus dat post ik ook maar hier. Dan zijn wel met 6 fietsen door elkaar in een topic bezig en weet ik tenminste zeker dat niemand er iets meer van snapt.
Ik heb het idee dat er iets met de vork niet helemaal 100% was. Persoonlijk verdacht ik het T-stuk. Nou had ik deze week vakantie en het was toch lekker weer. (om in een dichte garage te gaan sleutelen en niet naar buiten te kunnen kijken)
Dus eerst maar eens de boel wat gereorganiseerd. Klapkat achteruit onder de takels gereden en aan de takel gehangen. Ik ga niet de vork eruit halen terwijl ie op de middenbok en een crick staat.....daar ben ik te lomp voor.

Daarna T-stuk van de klapkat eens met die van het tuinornament/donor GSX 750 F vergeleken. Nou kostte dat wel enige moeite. Ik had dat T-stuk vorige week nog in m'n handen gehad maar waar had ik het nou gelaten
Goed na het vinden vond ik het heel lastig om er wat van te zeggen. Zo op de foto lijkt het wel wat:

Dan ziet de klapkat er zo uit. Wel een hoop gereedschapspuin er voor. Stuur met bovenste 2 platen en bediengsspul hangt op een installatiedraadje.

De aanslag kan ook niet op de Klapkat, dus deze met een paar stelboutjes aanpassen. Lekker gietijzer om in te boren. Maar 2 boortjes gebroken.
Dan M6 draad tappen dat alles op mijn cnc gestuurde apparatuur

Daarna nog even het T-stuk in m'n ISO gecertificeerde spuitkabine gespoten.

Nog even nieuwe stofhoesjes op de vorkpoten, want de oude zagen er niet uit. Nu maar hopen dat het wel 100% is zo.
Inmiddels staat het klaar voor een proefritje.