Mooi "patina" op de tank zeggen ze tegenwoordig, een hipster geeft er grof geld voor
lekker bezig weer!
Was inderdaad niet super goedkoop voor een roestige tank, zonder benzinekraan, met defecte tankdopsluiter. Maar het ook wil ook wat
Afgelopen week weer wat kilometers gemaakt, tank afgedopt voor het ontroesten:
Vorkolie vervangen, lekker werkje altijd
Stofkappen omhoog en de seals gecontroleerd, gelukkig allemaal nog in perfecte staat:
Vrijdagavond de bestelling van CMSNL gaan afhalen bij UPS, CMSNL verstuurd iedere keer naar België zonder mogelijkheid om bij een UPS-shop te leveren. Ideaal voor de gewone werkende mens, dus naar het verdeelcentrum gereden zodat ik verder kon monteren:
Afdekkapjes van de achterbrug nog even een nieuw laagje verf geven:
En dan kan het monteren beginnen
Nieuwe lagerbussen rechts, waar ik dus op moest wachten:
Beetje verwarmen voor gemakkelijke montage:
Alles op zijn plek:
Bij het monteren van de schokbrekers bleek dat de coating te dik op het frame lag, dus die er af gehaald en daarna vervangen door een laagje natlak:
En de achterbrug er weer in:
Wiel en remmerij zat dan ook snel op zijn plek:
Volgende stap het balhoofd, kogeltjes van de lagers tellen, 2 te kort
Of die er nooit in hebben gezeten, of dat ik ze kwijt ben geraakt, dat terzijde. Maar goed, een ritje naar de lokale Honda dealer zorgde dat ik weer verder kon. Stond nog wat ander mooi speelgoed:
Maar dus, lagers:
Onderste kroonplaat gemonteerd en lagers afgesteld:
Vorkpoten en wiel er in en ook meteen het blok op zijn plaats:
Met het blok er in meteen de nieuwe ketting gemonteerd en opgespannen:
Even buiten gezet, met de warmte was het op straat beter te doen dan in de garage:
Uitlaat nog gemonteerd en een paar foto's van de eindstand gisteren:
Begint er al op te lijken!
Carburateurs er nog op, elektra terug en aansluiten, voorrem monteren en dan eens kijken of er wat leven in zit
Prettige zondag nog!