theredone51
Big Red
- Onderwerp starter
-
- #151
Aangezien hij nu afgelast is, niet bepaald. Maar er is simpelweg geen plaatsing die beter uitkomt. Het remsysteem zit in de weg, dan de remstang, de achterbrug, .. Of ik had de uitlaat een heel stuk naar beneden moeten brengen, maar dan blijf je met een groot gat tussen uitlaat en blok zitten en dat is helemaal geen porum.vind die uitlaat super gemaakt, knap ook
maar vind hem nog steeds veel te horizontaal, kan hij niet schuiner?
Er is maar één demper toegepastDat vind ik ook. Dempers omhoog en iets naar buiten dat ze langs de schokbrekers gaan.
En die uitlaat steunen wegwerken. Veel te rommelig zo.
UitlaatsteunenDat vind ik ook. Dempers omhoog en iets naar buiten dat ze langs de schokbrekers gaan.
En die uitlaat steunen wegwerken. Veel te rommelig zo.
Ik stel voor dat jullie langs komen om uit te leggen hoe ik dat dan precies mag doen.Respect voor je voortgang en skills hoor, maar eensch met de voorgangers hier; dat moet beter (kunnen) en dat vind je zelf vast ook
Nee.Hier in deze regio zit een Hornbach. Heel handig is zondags open en verkoopt boutjes en moertjes per stuk
En dus ook imbusboutjes....
Heb je JIS schroevendraaiers?UitlaatsteunenJe bedoelt de veren tussen demper en uitlaat? Die vallen achter de rearset als die gemonteerd is.Ik stel voor dat jullie langs komen om uit te leggen hoe ik dat dan precies mag doen.
- Schuiner omhoog: komt hij tegen de achteras/schokdemper, ofwel moet ik de hele uitlaat verlagen.
- Verder naar voren: gaat niet, komt hij tegen de remstang aan van achterwiel naar tussenas, ofwel de remstang van de rearset.
Als het van mij afhing zou er een andere demper onder zitten, maar daar heb ik niets over te beslissen. De eigenares is blij met hoe het er uit ziet, dat is het belangrijkste
Vandaag nog een iets aangepaste versie van de koplampsteun gemaakt:
[afbeelding]
[afbeelding]
Hij zit nu iets lager, wat iets beter uitkomtDaarna weer verder gewerkt aan de carburateurs. De vlotterbakschroeven zaten stevig vast, dus in de ultrasoon om te weken + opwarmen en daarna met wat Makita-hulp ze er uitgehaald:
[afbeelding]
Dan was er ook nog het afgebroken boutje:
[afbeelding]
Bolletje er opgelast en door de hitte kon ik hem er zo uitdraaien:
[afbeelding]
[afbeelding]
Eerste keer badderen:
[afbeelding]
En alles weer schoon:
[afbeelding]
Nog even verder werken en dan zitten ze weer in elkaar:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
De boutjes moeten alleen nog allemaal vervangen worden door inbus (had de juiste maat niet liggen) en dan mogen ze weer terug!
Kan ze hier in de buurt ook per stuk vinden, alleen niet op zondag openHier in deze regio zit een Hornbach. Heel handig is zondags open en verkoopt boutjes en moertjes per stuk
En dus ook inbusboutjes....
UiteraardHeb je JIS schroevendraaiers?
Tip van flip. Briljant voor in de werkplaats
Belgie en openingstijden. Is net Nederland in 1875.Kan ze hier in de buurt ook per stuk vinden, alleen niet op zondag open
UiteraardAnders draai je alles naar de klöten
Met een traditionelere demper OK, maar met dit 'stubby' dempertje denk ik daar persoonlijk anders overDit is een motor van heel wat jaren geleden waarbij de algemene lijn ongeveer evenwijdig loopt met het wegdek. Dus ook de uitlaat. Wat uitlaatsteunen genoemd wordt zijn uithouders voor de voetensteunen/schakelset en zullen zwart minder opvallen.
Als hier iets op de nieuwe manier wigvormig gemonteerd wordt valt dat uit de toon.
Deze stuurman bljft natuurlijk gewoon aan de wal staan zoals het heurtIk stel voor dat jullie langs komen om uit te leggen hoe ik dat dan precies mag doen.
Als het van mij afhing zou er een andere demper onder zitten, maar daar heb ik niets over te beslissen.
De eigenares is blij met hoe het er uit ziet, dat is het belangrijkste
Ik kan je volgen, persoonlijk had ik de demper verder naar voren willen hebben, dat hij net onder de voetsteun uitkomt. Zoiets:Met een traditionelere demper OK, maar met dit 'stubby' dempertje denk ik daar persoonlijk anders overDeze stuurman bljft natuurlijk gewoon aan de wal staan zoals het heurt
Ik kan je volgen, persoonlijk had ik de demper verder naar voren willen hebben, dat hij net onder de voetsteun uitkomt. Zoiets:
[afbeelding]
Maar daar is geen plaats voor, zeker niet omdat ik de stepjes heb moeten verlagen om een iets of wat fatsoenlijke zithouding te verkrijgen + het linksysteem voor de achterrem fatsoenlijk te laten werken (je moet maar eens zoeken naar CB-caféracers, bijna allemaal gebruiken ze het standaard rempedaal, dan heb je deze problemen minder). Kleinere demper zoals deze was denk ik beter geweest:
[afbeelding]
Maar als dat niet naar wens is, dan is daar weinig aan te veranderen en dan kan het met een echte Alipovic natuurlijk ook. Hetzij misschien niet naar ieders wens
Mijn aanpak:Goede zaak om die JIS bouten te verwijderen, ik vervang ze eigenlijk ook standaard bij carb-klusjes. Ik heb er soms een hele klus aan om ze los te krijgen doordat ze mishandeld zijn met PZ/PH schroevendraaiers. Gelukkig is een Dremel gewillig gereedschap!
Dat valt reuze mee hoor, ik ga altijd eerst volledig rond om te kijken wat wel/niet wil. Wat wil zeggen dat als je de slagschroevendraaier nodig hebt, dat je nooit op een klein stukje tikt maar altijd de kracht verdeeld. Hout vasthouden, maar nog nooit iets kapot gemaakt op deze manier.Het aluminium van carburateurs is nu niet het sterkste soort aluminium, dus ik ben bang dat met een slagschroevendraaier zonder voldoende ondersteuning er iets breekt wat niet de bedoeling is.
Als een schroef niet echt wil pak ik gelijk een vlechttang en zet die dwars op de kop van de schroef. Dat lukt altijd.
Carbs zijn van zamac. Broos spul.Het aluminium van carburateurs is nu niet het sterkste soort aluminium, dus ik ben bang dat met een slagschroevendraaier zonder voldoende ondersteuning er iets breekt wat niet de bedoeling is.
Als een schroef niet echt wil pak ik gelijk een vlechttang en zet die dwars op de kop van de schroef. Dat lukt altijd.
Moah...Goede zaak om die JIS bouten te verwijderen, ik vervang ze eigenlijk ook standaard bij carb-klusjes. Ik heb er soms een hele klus aan om ze los te krijgen doordat ze mishandeld zijn met PZ/PH schroevendraaiers. Gelukkig is een Dremel gewillig gereedschap!
Torx, all the way!Moah...
Als het al mishandeld is, dan snap ik het.
Maar hoeveel mishandelde inbuskopjes hebben we al gezien
Ik krijg nog eerder een mishandelde JIS los, met een JIS schroevendraaier, dan een mishandelde inbus met een kwaliteit inbustool....