Zit ie nog wel strak genoeg?? Niets is vervelender dan een los zittende helm die achterste voren op je hoofd gaat zitten wanneer je naast je kijkt (vooal als je snel rijd)...
case closedHij zit nog perfectZoveel is mijn hoofdje niet meer gegroeid in 1 jaar Ik pak hem er ff bij voor die e-keuring
edit:
op het riempje staat een E en daarnaast een 3.. in een rondje
daaronder 0452828-219658
Op woensdag 29 mei 2002 18:00 schreef HElske het volgende:
Het zit zo:
Die E3 of E4 of weet ik veel staat voor het LAND waar de keuring is uitgevoerd!!!!!
Eronder staat nog een nummer. Dat begint met ws (als het een motorhelm is) 03,04 of 05 Dit geeft aan welke keuring er is gedaan.
03 is van lang geleden, mag niet meer verkocht worden vlgs mij
04 is van tot en met afgelopen seizoen zeg maar, mag dus nog iets van 3 jaar ofzo verkocht worden.
05 is de nieuwe keuring. Grote verschil met de 04 is dat hierbij ook het kinstuk wordt gekeurd. Ook voor systeemhelmen. Staat er vervolgens ook nog een P op het eind bij het nummer, bij een systeem helm, dan is het kinstuk: protective, oftewel beschermend. Staat er NP, dan is het NOT protective.
In welk land de keuring is uitgevoerd heeft als het goed is geen invloed op hoe goed het is gedaan. E4 is dacht ik NL of IT.
tteun: 3,4 en 5 mogen nog steeds verkocht worden, verder heb je gelijk..
06 is België btw
TTeun heeft het begrepenAls HElske verder gelijk heeft zou België E6 zijn.
Tegenwoordig zijn volgens mij alle brommerhelmen van een goed merk voorzien van een e-keurmerk. Dus ze zijn geschikt voor op de motor. Ik heb me goed in laten lichten zowel bij een brommerzaak en motorzaak en die helmen zijn veilig tot 200 km/h. Als je die snelheid gaat overschreiden is het aan te raden om een geschikte MOTORhelm te kopen. Dus geen brommerhelm op je kop te houden.
Zo'n vaart zal het niet lopen lijkt me, je valsnelheid is immers nooit 200+.als je +200 met je kop op het asfalt gaat zal zelfs de beste helm exploderen vrees ik, tesamen met je kop
Als je de munten hebt, koop dan een goede glasvezel helm of ander materiaal, maar geen polycarbonaat... PC is zwakker, kan minder goed tegen weersinvloeden en zit vaak minder goed...
[muggeziftmodus]Op woensdag 12 juni 2002 20:56 schreef DeGroteMuis het volgende:
...Als je de munten hebt, koop dan een goede glasvezel helm of ander materiaal, maar geen polycarbonaat... PC is zwakker, kan minder goed tegen weersinvloeden en zit vaak minder goed...
[muggeziftmodus]
Dat is iets met licht enzo. Ik denk dat je op glasfiber doelt...
[eindemuggeziftmodus]
Polycarbonaat is idd na ongeveer 3 jaar 'op' (lees niet meer veilig bij een valpartij). Helaas ook als 'ie in/op de kast heeft gestaan.
mooi.. dan hoef ik nergens bang voor te zijn
Weet jij zeker dan dat je helm niet 2 jaar bij de dealer op de plank heeft gelegen??
Glasfiber=glasvezel toch????????????? Fiber is een ander woord voor vezel. Daarbij zijn glasvezelmatten (of in jou geval glasfibermatten), matten waarbij je glasvezels (volgens mij) ziet lopen, vastgehouden door iets (ik weet wel wat het is, maar nu ff niet). En volgens mij is dat hetzelfde spul als waarmee glasvezelkabels gemaakt worden (wellicht iets minder dik enz.)Op woensdag 12 juni 2002 22:18 schreef Spider het volgende:[muggeziftmodus]
Dat is iets met licht enzo. Ik denk dat je op glasfiber doelt...
[eindemuggeziftmodus]