Geschil met BVA-Auctions

aliasali

MF'er
9 jul 2011
61
0
zwolle
Op 7 juli jongsleden ben ik samen met een vriend van mij naar BVA-auctions gegaan om een Truimph Daytona 675 op te halen . Bij inspectie van de motor bleek het echter niet dezelfde motor te zijn waar ik een bod op uit had gebracht. Ik heb dit gemeld dat dit niet de motor is waar ik op heb geboden!!! de heren van BVA hebben dit nagekeken en mij verteld dat dit wel de motor is. Dit was een grote schrok voor mij en ik stond versteld. Ik vroeg hem waarom de volgende schade aspecten niet vermeld waren, zoals de;

• Grote deuk in de tank.
• De kuip was scheurt en verlijmt.
• Links boven de kuip schuifschade waar duidelijk overheen was geverfd.

Wat mij opviel is dat in dezelfde veiling ‘Motoren’ te Zwolle bij anderen motoren expliciet vermeld staat (oftewel door een omschrijving of ene specifieke foto van de schade) of er sprake is van schade. Hierbij ter verduidelijking een greep uit de kavel met motoren waarbij schade gerapporteerd wordt;

Hierdoor is bij mij de indruk gewekt, als er geen vermelding bij de omschrijving staat of een duidelijke foto van de schade is genomen dat je er van uit kan gaan dat er op een paar krasjes of kleine gebruikersschade na niet veel meer schade kunt verwachten. BVA Auctions is immers een groot en landelijke erkend bedrijf met hoogwaardige reputatie . Echter is aan de Truimph Daytona 675 niks expliciet vermeld of een specifieke foto van de schade gemaakt zoals bij de Ducati, bmw, honda . In mijn ogen is er hier sprake van verborgen gebreken. Doordat ik niet op de hoogte was van de aanwezige schade ga ik niet akkoord met mijn bod op Truimph Daytona 675.

help help help help........
 
Je zou idd verwachten dat de schade vermeld had moeten zijn. Zeker als die substantieel is en bij andere fietsen wel is vermeld.

Ik zou de voorwaarden iig maar eens goed gaan nalezen.

Het is volgens mij zo dat een bod alleen geldig is als het product overeenkomt met de omschrijving.
Dat betekent dus ook dat je niet onder je bod uitkomt als het product daaraan overeenkomt.
Nu lijkt het er in jou geval zo te zijn dat hetgeen aangeboden in de advertentie niet overeenkomt met het uiteindelijk geleverde.....

Iig veel succes.

Heb je de motor overigens nu wel betaald en meegenomen?
 
Laatst bewerkt:
Volgens mij sta je juridisch wel sterk.. Maar ik zou even niet weten welke wetten je naar moet zoeken. Heb je al betaald of nog niet?

Hebben ze gezegd dat de schade wel was gemeld? Kan je aantonen dat dit niet zo is?
 
Dit is de brief wat ik heb opgemaakt om mijn bod te ontbinden. Maar ze hebben mij verteld dat dat ik geen pot heb om op te staan omdat ik naar de kijkdagen had moeten kopen.

BVA Auctions BV
Postadres:
Postbus 42
3870 CA Hoevelaken

Betreft : Verborgen gebreken

Zwolle, 7 juli 2011

Geachte directie,

Op 7 juli jongsleden ben ik en vriend van mij naar BVA aan de Marsweg 47 8013 PE te Zwolle gegaan om een Truimph Daytona 675 op te halen met het kavelnummer 3541-24. Ik heb mij gemeld bij de poort en ben naar binnen gegaan en liet de proformafactuur zien en vervolgens ben ik geleid naar een truimph daytona 675. Bij inspectie van de motor bleek het echter niet dezelfde motor te zijn waar ik een bod op uit had gebracht. Ik heb aan de halbeheerder gemeld dat dit niet de motor is waar ik op heb geboden!!!de halbeheerder heeft dit nagekeken en mij verteld dat dit wel de motor is. Dit was een grote schrok voor mij en ik stond versteld. Ik vroeg hem waarom de volgende schade aspecten niet vermeld waren, zoals de;
• Grote deuk in de tank.
• De kuip was scheurt en verlijmt.
• Links boven de kuip schuifschade waar duidelijk overheen was geverfd.
Dit allemaal heeft een schadepost van zo’n € 2000,- en misschien wel meer. Het geldbedrag dat ik geboden heb voor de motor is het geld gewoonweg niet waard als deze schade meegenomen wordt. De reactie van de halbeheerder was erg bedreigend en agressief te noemen en we werden bijna hardhandig de pand uit gezet. Ik ben nog nooit zo behandeld als deze persoon in kwestie. Allereerst voel ik me dusdanig misleid en daarbij komt dat ik op een in mijn ogen onacceptabele manier geacht wordt het pand aan de Marsweg 47 8031 PE te Zwolle te verlaten.
Wat mij opviel is dat in dezelfde veiling ‘Motoren’ te Zwolle bij anderen motoren expliciet vermeld staat (oftewel door een omschrijving of ene specifieke foto van de schade) of er sprake is van schade. Hierbij ter verduidelijking een greep uit de kavel met motoren waarbij schade gerapporteerd wordt;
1. Kavel-nummer. 3541-26 BMW r 1100RT ( ABS lampje dat knippert )
2. Kavel-nummer. 3541-7 Honda CB 400 N ( heeft enige tijd stilgestaan, moet nagekeken worden )
3. Kavel-nummer. 3541-10 Ducati 748S (heeft enige tijd stilgestaan, start niet, moet nagekeken worden, schade)
In de bijlagen heb ik foto’s bijgevoegd van de kavelnummers; 3541-26, 3541-7, 3541-10.
Hierdoor is bij mij de indruk gewekt, als er geen vermelding bij de omschrijving staat of een duidelijke foto van de schade is genomen dat je er van uit kan gaan dat er op een paar krasjes of kleine gebruikersschade na niet veel meer schade kunt verwachten. BVA Auctions is immers een groot en landelijke erkend bedrijf met hoogwaardige reputatie . Echter is aan de kavelnummer 3541-24 Truimph Daytona 675 niks expliciet vermeld of een specifieke foto van de schade gemaakt zoals bij de Kavel-nummer; 3541-10 Ducati 748S. In mijn ogen is er hier sprake van verborgen gebreken. Doordat ik niet op de hoogte was van de aanwezige schade ga ik niet akkoord met mijn bod op het kavelnummer; 3541-24 Truimph Daytona 675.

Op 5 juli 2011 heb ik €6.666,24 overgemaakt op de rekening van BVA, maar dit verwacht ik terugevorderd te krijgen binnen een zeer kort termijn (8dagen). Verder ga ik er niet vanuit dat ik nog verdere stappen dien te ondernemen. Want nogmaals zoals ik behandeld ben bij BVA Zwolle gaat mij niet in de koude kleren zitten.
Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd, maar voor eventuele opmerkingen/aanvullingen kunt u altijd contact met mij opnemen.

Met vriendelijke groet,





Zie onder: Bijlagen.




















Heeft eniges tijd stilgestaan, moet nagezien worden















ABS lampje knippert



















Moet nagezien worden, schade !!!!!!!!!!
















Hierboven kavelnummer 3541-24 zonder enige melding bij de omschrijving van schade of een duidelijke foto.
Hier onder de foto’s serie van 8 foto zonder duidelijke foto van een schade.
 
Laatst bewerkt:
gewoon effe rechtshulp kantoor binnen stappen of de gratis in loop spreek uur bij de advocaat bij jouw3 in de buurt.

elke advocaat heeft gratis spreek uur voor advies.
 
Wat heb je nu concreet gedaan?
Je komt daar en de motor is in een slechtere staat dan vooraf gemeld?
Heb je hem laten staan, toch meegenomen of iets anders gedaan?
 
lees je brief nog ff goed door. zitten een paar dingen in die volgens mij taalkundig niet helemaal kloppen.
bijv.:

- zin over geldbedrag is het geld niet waard
- teruggevorderd (lijkt me niet helemaal te kloppen in die context)

verder lijkt het mij verstandig, na contact te hebben opgenomen met BVA (iemand anders dan die beheerder!), contact op te nemen met rechtshulp voordat je de brief verstuurd.

nogmaals succes en we horen ook graag hoe dit afloopt
 
Je gaat niet akkoord met je bod na bezichtiging, dat recht heb je... Het voldoet niet aan de beschrijving. Klaar dus, lekker laten lopen en verder geen lang verhaal van maken.


oooo niet naar de kijkdagen geweest. Ja dat is ook niet erg snugger. Als die er zijn en daar was naar gerefereerd heb je inderdaad minder grond om op te staan. Bieden op een foto is niet erg veilig, maar bij bijvoorbeeld eBay (waar dit je enige optie vaak is) sta je in je recht om de koop te ontbinden als het niet is wat de advertentie aangeeft.
 
Laatst bewerkt:
Of lekker tot maandag wachten op de reactie van BVA. Zal allemaal wel los lopen, die veilen hem waarschijnlijk liever opnieuw dan een dergelijke zaak aan te houden.
 
Er kloppen idd een aantal cruciale dingen in je brief niet. Het gaat in jou geval over dwaling en dus over vernietiging van de overeenkomst, en niet over ontbinding.

Daarvoor dien je een andere rechtsgrondslag te gebruiken, maar dat is in casu niet van toepassing.

Ik kan hier\een lang verhaal neerzetten, maar het beste doe je eraan een rechtsbijstand/advocaat inschakelen.

Overigens ben ik wel heel benieuwd hoe jij in 8 dagen je geld wilt terug krijgen? Met wat voor procedure/druk zetting? Want BVA zal dat echt niet zomaar gaan doen lijkt me.
 
Laatst bewerkt:
9.2 Omschrijvingen van de Zaken en alle inlichtingen door of namens BVA gedaan, worden naar beste weten gedaan en worden vermoed slechts als aanduiding te zijn bedoeld, zonder dat echter voor de juistheid daarvan door BVA of Verkoper wordt ingestaan. Als BVA een monster, model of voorbeeld toont of verstrekt, geschiedt dit altijd slechts bij wijze van aanduiding. De hoedanigheden van de te leveren Zaken kunnen van het monster, model of voorbeeld afwijken. (Aspirant)kopers kunnen aan bedoelde omschrijvingen, monsters, modellen, voorbeelden en overige inlichtingen geen aanspraken of rechten ontlenen. BVA heeft het recht onjuistheden in door of namens haar gedane mondelinge en schriftelijke uitlatingen en (al of niet tijdens een Veiling) gemaakte fouten te corrigeren, zonder dat daaraan door (Aspirant)kopers enig recht kan worden ontleend. BVA is niet aansprakelijk voor eventuele onjuistheden of onvolledigheden in de omschrijving van de Zaken. De (Aspirant) Koper heeft niet het recht een Bieding te herroepen dan wel de Koopovereenkomst te ontbinden indien blijkt dat de Zaak niet voldoet aan de omschrijving daarvan.

En waarschijnlijk beroepen ze zich dan op het volgende onder het mom: Eigen schuld, dikke bult.

9.1 De (Aspirant)koper wordt in de gelegenheid gesteld de te kopen Zaken voorafgaand aan het sluiten van de Koopovereenkomst te onderzoeken.
Lekker geregeld zeg :/ Heb je geen rechtsbijstandsverzekering?
 
Laatst bewerkt:
ik heb al gelukkig een jurist op de zaak gezet, dit kan natuurlijk niet!

dat is wel het juiste woord dwaling

bedankt ik houd zeker jullie op de hoogte
 
Dit is de brief wat ik heb opgemaakt om mijn bod te ontbinden. Maar ze hebben mij verteld dat dat ik geen poot heb om op te staan omdat ik naar de kijkdagen had moeten kopen.
.

Tsja.... daar hebben ze wel een punt..

tenzij duidelijk bewezen kan worden dat de motor op de foto niet dezelfde was geef ik je weinig kans als je niet op de kijkdag geweest bent..
 
Laatst bewerkt:
Tja, blind bieden op een motor van een internet veiling is misschien niet het handigste wat je had kunnen doen.

Het leek zeker een hele goede prijs?
 
Tja, blind bieden op een motor van een internet veiling is misschien niet het handigste wat je had kunnen doen.

Het leek zeker een hele goede prijs?

Even ter verdediging van TS, op de 8 foto`s die BVA op z`n site heeft staan ziet de motor er piekfijn uit. Waarschijnlijk had ik daar zelf ook nog wel op geboden.
 
Laatst bewerkt:
Er kloppen idd een aantal cruciale dingen in je brief niet. Het gaat in jou geval over dwaling en dus over vernietiging van de overeenkomst, en niet over ontbinding.

Daarvoor dien je een andere rechtsgrondslag te gebruiken, maar dat is in casu niet van toepassing.

Ik kan hier\een lang verhaal neerzetten, maar het beste doe je eraan een rechtsbijstand/advocaat inschakelen.

Overigens ben ik wel heel benieuwd hoe jij in 8 dagen je geld wilt terug krijgen? Met wat voor procedure/druk zetting? Want BVA zal dat echt niet zomaar gaan doen lijkt me.

Hulp altijd welkom :} :} :} :}

Ik ga zeker naar de rechter met een advocaat.... :)
 
Hoe kan ik foto's toevoegen dan kunnen jullie ook zien wat ik zag..... Ik heb namelijk alle foto van de motoren van dat veiling gekopieerd...
 
Even ter verdediging van TS, op de 8 foto`s die BVA op z`n site heeft staan ziet de motor er piekfijn uit. Waarschijnlijk had ik daar zelf ook nog wel op geboden.

Je moet wel erg goed kijken maar op die foto's is de schade wel te zien. Toegegeven, als TS me niet had verteld dat er schade op zat zou ik het nooit gezien hebben. Lijkt me dat TS hier in z'n recht staat de koop te ontbinden, maar of de rechter er ook zo over denkt ?
 
dankje dankje ze hebben me gewoon misleid....

Met de foto`s en beschrijving inderdaad! Het is alleen jammer dat ze zich van alle kanten ingedekt hebben en dat jij niet zelf bent komen kijken. Jij verklaard voor het bieden akkoord te gaan met die hele waslijst aan "spelregels" van BVA. Ik hoop echt voor je dat je het nog voor elkaar krijgt.
 
dankje dankje ze hebben me gewoon misleid....

heb je de foto's voor hier :?

kunnen wij ook ff kijken of het op zou vallen.

Zoals jij het omschreef moet iedereen die beschadiginen duidelijk gezien kunnen hebben.
Tevens zou het gemeld moeten worden maar daar kunnen ze zich op beroepen.

Ik zelf heb ook mijn Multistrada via de veiling gekocht. Op internet stond wel info maar summier omdat ze niet met de sleutel in het kontakt mochten om te checken hoeveel km het gemaakt had.
Ik heb gekocht maar stand had 4000 km kunnen zijn of 80000 :X

't was uiteindelijk 37000 waar ik wel van schrok maar de motor zag er perfect uit dus nam de gok.
 
Terug
Bovenaan Onderaan