Geschil met BVA-Auctions

google ad-words campagne starten waarbij je BVA in negatief daglicht zet. Zo heb ik eens gehoord over een BMW dealer die slecht omging met een klant. Deze klant heeft vervolgens hetzelfde gedaan en nu heeft de bmw dealer 50% minder omzet.

Moet toch eens uitzoeken hoe dat werkt _O-
 
Dit win je niet... sorry. Maar de prijs en alle voorwaarden zijn zo ingericht dat de consumentenwet hier weinig kan uithalen. Je hebt immers gekozen voor een goedkopere optie en tenzij je handelingsonbekwaam bent, heb je gehandeld als volwassen persoon.

Probeer een zakelijk voorstel te doen voordat je gaat dreigen met advocaat. Praten en compromissen vinden is netter en zakelijker waar beide partijen vrolijk van wordt. En anders kan je altijd een google ad-words campagne starten waarbij je BVA in negatief daglicht zet. Zo heb ik eens gehoord over een BMW dealer die slecht omging met een klant. Deze klant heeft vervolgens hetzelfde gedaan en nu heeft de bmw dealer 50% minder omzet.


heb je daar een artikel bij?
lijkt me zeer leuk om te lezen.

wat een actie trouwens en zeer terecht wanneer die klant idd slecht behandeld werd.
 
Ik weet niet of het al is genoemd in dit topic, maar er bestaat ook nog zoiets als "Wet koop op afstand" die je als consument beschermt bij aankopen via internet en colportage en zo.

Je kunt binnen 7 dagen van je koop af als je iets via internet hebt gekocht, zie deze link:
Koop op afstand | ConsuWijzer.nl

Misschien kan iemand met wat juridische achtergrond zijn licht erover laten schijnen of dit hier ook geldt?

Richard
 
Ik weet niet of het al is genoemd in dit topic, maar er bestaat ook nog zoiets als "Wet koop op afstand" die je als consument beschermt bij aankopen via internet en colportage en zo.

Je kunt binnen 7 dagen van je koop af als je iets via internet hebt gekocht, zie deze link:
Koop op afstand | ConsuWijzer.nl

Misschien kan iemand met wat juridische achtergrond zijn licht erover laten schijnen of dit hier ook geldt?

Richard
Is al genoemd ;)
 
Dit win je niet... sorry. Maar de prijs en alle voorwaarden zijn zo ingericht dat de consumentenwet hier weinig kan uithalen. Je hebt immers gekozen voor een goedkopere optie en tenzij je handelingsonbekwaam bent, heb je gehandeld als volwassen persoon.

Probeer een zakelijk voorstel te doen voordat je gaat dreigen met advocaat. Praten en compromissen vinden is netter en zakelijker waar beide partijen vrolijk van wordt. En anders kan je altijd een google ad-words campagne starten waarbij je BVA in negatief daglicht zet. Zo heb ik eens gehoord over een BMW dealer die slecht omging met een klant. Deze klant heeft vervolgens hetzelfde gedaan en nu heeft de bmw dealer 50% minder omzet.

Consumentenwet?
 
Ik weet niet of het al is genoemd in dit topic, maar er bestaat ook nog zoiets als "Wet koop op afstand" die je als consument beschermt bij aankopen via internet en colportage en zo.
Je kunt binnen 7 dagen van je koop af als je iets via internet hebt gekocht, zie deze link:
Koop op afstand | ConsuWijzer.nl
Misschien kan iemand met wat juridische achtergrond zijn licht erover laten schijnen of dit hier ook geldt?
Richard

Nee, geldt hier niet.
 
Ik heb vandaag op mijn werk de motor gezien. Dit soort dingen zie je niet over het hoofd, vooral de buts in de tank is een 'vieze'. Erg jammer dat BVA hierover niets heeft gezegd en dat vind ik erg kwalijk.

TS, succes met de afhandeling al ben ik bang dat je niets gaat winnen.......

p.s. Bevallen de nieuwe handschoenen??
 
ik heb de rekening nog even opgezocht, de reparatie van mijn tank( alleen geschaaft, geen deurekn) koste 380 euro ex btw, en de stikkers kosten ook nog 65 euro ex btw.

dus zo goedkoop was het niet, een tank spuiten....

maar volgends mij reageert TS niet meer ofwel
 
Ik weet niet of het al is genoemd in dit topic, maar er bestaat ook nog zoiets als "Wet koop op afstand" die je als consument beschermt bij aankopen via internet en colportage en zo.

Je kunt binnen 7 dagen van je koop af als je iets via internet hebt gekocht, zie deze link:
Koop op afstand | ConsuWijzer.nl

Misschien kan iemand met wat juridische achtergrond zijn licht erover laten schijnen of dit hier ook geldt?

Richard

Dit geldt hier niet.. koop op afstand.
Mispoes dus, werkt alleen voor bol.com.

Je hebt wettelijk gewoon 8 dgn bedenktijd zonder opgave van reden voor aankopen in winkels.
Dit geldt ook voor je huis :) maar niet voor een veiling a la BVA.

Kijken en kopen! En niet zeuren.
 
Consumentenwet?

Jep :) . Bedoel je dat deze wet hier wel geldt? Dat is dus het lastige aan dit verhaal. Het is namelijk niet zo dat de beste man naar een dealer is gegaan, de motor heeft bekeken en proef gereden en vervolgens een overeenkomst getekend. Zijn er dan opeens problemen met het product (in dit geval een motor)? Dan kan je beroep doen op de consumentenwet waarin staat aangegeven dat een product een bepaalde levensduur heeft waarin problemen en onredelijke defecten opgelost moeten worden door de verkopende partij.

In dit geval is afstand gedaan van de gebruikelijke manier van aankoop. Dit staat ook zo genoemd in de voorwaarden. Als de verkopende partij de betreffende informatie heeft weggelaten dan kan je ze hierop aanspreken en rectificatie vragen omdat de aankoop is gedaan op basis van wat bekend was. Daarentegen heeft de verkopende partij in deze omstandigheden de koper de mogelijkheid geboden om het product te inspecteren. Dit heeft de verkoper laten liggen, en zit nu met het probleem wat hier beschreven wordt.

Mijn advies: kies voor een oplossing waarbij er rectificatie kan worden behaald. Advocaten verslechten alleen de boel, en kost ook nog eens geld en veel tijd.
 
heb je daar een artikel bij?
lijkt me zeer leuk om te lezen.

wat een actie trouwens en zeer terecht wanneer die klant idd slecht behandeld werd.

Daar is helaas geen artikel van. Ik werkte tot kort geleden bij een consultancy bedrijf. Daar waren we bezig met internet marketing (intern) waarbij een adviesbureau mij dit vertelde. Zij waren druk bezig om de schade tot een minimum te beperken.

Vind zelf wel, dat als je niet tot een oplossing kan komen er meerdere manieren zijn om er wel uit te raken. Zo'n drastische stap moet wel veroorzaakt zijn door een slechte afhandeling. Het kan natuurlijk ook zo zijn dat de persoon die dit doet totaal niet in zijn recht staat en daarom deze handeling uitvoert. Effectief kun je het zeker noemen, maar of je er punten mee scoort -O-
 
Terug
Bovenaan Onderaan