Geschil met BVA-Auctions

Ik had zeker wel stappen genomen hoor.
Dit is niet gewoon een miskoop maar het achterhouden van crusiale informatie.
Eerder misleiding dan oplichting.

Uit de eerste beschrijving van de ga zou je dat zeggr.
Ik denk dat velen hadden verwacht dat er giga schuif schade zat aan een kant.
Achteraf een beschadigd stickertje, een mini deukje in der tank en idd een zeer lelijk herstelde scheur.
Die scheur is wellicht wat meer dan genruiksschade maar de rest vind ik wel normaal.
Maar kan ts ook begrijpen dat die dacht een puntgave motor te kopen.
Tis een mooie motor voor een scherpe prijs. De schade is relatiefgowdkoop te maken.

Ts móet gewoonnu lekker knallen en in de winter motor bijwerken als die het dan nog erg vind ;)
 
BVA komt op mij over als een oostbloktoko..ooit n koelkast gehaald..kleerkast bij de deur roemeense dames bij de pin..bah..1 keer nooit weer

Huh, de koelkast stond binnen maar de kleerkast buiten? Werd die niet geveild?

En Roemeense dames zijn toch juist :9~ ? Juist een stukje extra service vanuit de verkoper? ;)
 
Beste Topic starter:

Ik lees het topic door en in het begin stoor ik me wat aan je toon..maar goed..ik snap je emoties..

geleidelijk aan kom je steeds meer tot het besef dat je beter had kunnen handelen door de motor te gaan bekijken..

Het is een les geweest..hopelijk is ie niet te duur.. dat zou jammer zijn. Wat wel fijn is zijn de reacties van mensen die het goed met je voor hebben en die melden dat de schade niet eens heeel groot is..

Iedereen heeft ooit een les mogen leren..

De mijne was dat ik nooit meer een motor in het donker moet kopen.(zeker niet als de contactsleutels "vergeten op werk zijn" De motor startte niet, balhoofdpen was finaal afgebroken, starterkoppeling werkte niet..Mooiste was nog dat er water in de koplamp stond..

Met mijn gekke hoofd MOEST EN ZOU ik die die motor kopen.

Heb hem uiteindelijk in onderdelen voor 50 euro meer dan de koopprijs verkocht..veel moeite, veel tijd... en van die 50 euro..ben ik lekker met mijn vriendin naar de chinees geweest..

een wijze les... en ach..ik kan er nu om lachen..
 
Hoop dat je hier je les uittrekt en in ieder geval nog veel plezier aan je motor zult beleven :)
 
Beste Topic starter:

Ik lees het topic door en in het begin stoor ik me wat aan je toon..maar goed..ik snap je emoties..

geleidelijk aan kom je steeds meer tot het besef dat je beter had kunnen handelen door de motor te gaan bekijken..

Het is een les geweest..hopelijk is ie niet te duur.. dat zou jammer zijn. Wat wel fijn is zijn de reacties van mensen die het goed met je voor hebben en die melden dat de schade niet eens heeel groot is..

Iedereen heeft ooit een les mogen leren..

De mijne was dat ik nooit meer een motor in het donker moet kopen.(zeker niet als de contactsleutels "vergeten op werk zijn" De motor startte niet, balhoofdpen was finaal afgebroken, starterkoppeling werkte niet..Mooiste was nog dat er water in de koplamp stond..

Met mijn gekke hoofd MOEST EN ZOU ik die die motor kopen.

Heb hem uiteindelijk in onderdelen voor 50 euro meer dan de koopprijs verkocht..veel moeite, veel tijd... en van die 50 euro..ben ik lekker met mijn vriendin naar de chinees geweest..

een wijze les... en ach..ik kan er nu om lachen..

Ik denk dat je nu nog een traantje wegpinkt als je helemaal geen winst had gemaakt, maar eerder dik verlies :+

TS:

Heb je hem nu opgehaald? Hoe rijdt ie? Verder geen problemen? das ook nog maar de vraag of ie wel rijd....
Ben toch wel benieuwd.
 
Ik had zeker wel stappen genomen hoor.
Dit is niet gewoon een miskoop maar het achterhouden van crusiale informatie.
Eerder misleiding dan oplichting.

Ze hadden Erik van Lent zeker ook nog moeten inhuren voor een technische keuring, voordat deze motor verkocht zou worden.

Voor degene die niet weten hoe BVA-auctions werkt zal ik het even kort uitleggen. Een toko gaat failliet en de curator schakelt een bedrijf in om de boedel te verkopen. In de meeste gevallen zal dat een veilingbedrijf als bijv. BVA-auctions dat de hele veiling van de inboedel regelt. De boedel wordt verdeelt in kavels, foto's worden gemaakt, beginprijzen worden vastgesteld. Advertenties worden gemaakt, er wordt geadverteerd in dagbladen en het internet en op een gegeven moment worden er zelfs kijkdagen georganiseerd zodat mensen kunnen zien wat er nu eigenlijk precies verkocht wordt. En dan begint de veiling en het bieden. Veel mensen denken een koopje te scoren, maar vergeten dat er nog opgelden en BTW bovenop de prijs komt.

Dan ga je het artikel ophalen en blijkt er dus een krasje op de tank te zitten en blijken de bandjes toch wel erg afgesleten. En daar had je natuurlijk niet op gerekend, want dat was niet vermeld in de advertentie! Je voelt je belazerd!

Wat moet je vervolgens doen? Simpel gezegd: bij je eigen te rade gaan! Waarom heb ik geboden op iets, waarvan ik nog niet eens gezien heb of het wel in goede staat is? Waarom heb ik de algemene voorwaarden niet eerst doorgelezen? Waarom heb ik niet een bedrag ingecalculeerd voor onvoorziene kosten?

Einde mededeling :)

Topicstarter heeft gekocht waar ie op geboden heeft. Ongezien, wat al direct een potentieel risico inhoudt. Topicstarter is van foto's afgegaan, die bij nader inzien toch wel wat sporen van schade weergaven. En dan zou BVA-auctions fout zijn?

Ik vraag me af op BVA-auctions wel op de hoogte was van de schade, want net als topicstarter heb ik de schade niet eens gezien op de foto's, terwijl deze er wel zichtbaar is als je beter kijkt.
Je moet niet vergeten dat die mensen niet overal verstand van kunnen hebben en dingen verkocht worden zoals ze zijn.

In dit geval was het een motor die niet uit een faillissement komt en dan moet je naar mijn idee al wantrouwender worden.
 
Stikkers zitten onder de blanke lak gespoten.....


de schade is ook minimaal.
zo'n sticker moet toch wel te krijgen zijn voor onder de 50 euro, deukje in de tank is minimaal en op een plek waar het niet echt op valt.
die lasnaad is idd prutswerk maar overnieuw laten doen en gedeeltelijk laten bijspuiten...
voor max 200 euro ben je klaar
 
Stikkers zitten onder de blanke lak gespoten.....


das dan minder....
Maar we hadden ooit schade aan een van onze auto's.
moest dus naar de spuiter.
en aangezien mijn vader en broertje een goede klant zijn :+ dacht ik dat dat een mooi moment was om mijn steenslagschade aan de onderkant en zijkant te laten doen van de motor.

bracht de kuipdelen en een race seat er heen en voor 50 euro hebben ze het netjes (bij) gespoten. later nog een keer geweest bij een ander bedrijf met aanzienlijk meer schade dan de ts heeft en die rekende 250 euro.

dus op basis van mijn ervaringen hoeft dit de TS niet veel te kosten.
gewoon bij laten spuiten en alleen profi's en zeer kritische mensen zien verschillen.
 
ach ja jongens laat hele discussie maar zitten.. denk niet dat we ali nog terug zien hiero.
Misschien staat er straks een zwarte daytona op marktplaats
 
Iedereen heeft ooit een les mogen leren..

De mijne was dat ik nooit meer een motor in het donker moet kopen.
een wijze les... en ach..ik kan er nu om lachen..
Dit doet me denken aan die keer dat ik met mijn broers naar een Triumph Spitfire zijn gaan kijken. Het was een eind weg en we waren al laat. Toen we aankwamen was het al bijna donker. Bij gebrek aan andere verlichting hebben we die auto bij het licht van een sterke zaklamp bekeken. En zagen ieder verhipt pitje, bubbeltje en andere ongerechtigheden in de lak bij het strijklicht van die zaklantaarn! Daar had de verkoper niet op gerekend, wat was ie ongelukkig toen al die ongerechtigheden zo ongenadig bloot kwamen te liggen. Geen Spitfire gekocht die avond..
:)
 
Laatst bewerkt:
das dan minder....
Maar we hadden ooit schade aan een van onze auto's.
moest dus naar de spuiter.
en aangezien mijn vader en broertje een goede klant zijn :+ dacht ik dat dat een mooi moment was om mijn steenslagschade aan de onderkant en zijkant te laten doen van de motor.

bracht de kuipdelen en een race seat er heen en voor 50 euro hebben ze het netjes (bij) gespoten. later nog een keer geweest bij een ander bedrijf met aanzienlijk meer schade dan de ts heeft en die rekende 250 euro.

dus op basis van mijn ervaringen hoeft dit de TS niet veel te kosten.
gewoon bij laten spuiten en alleen profi's en zeer kritische mensen zien verschillen.
En wat voor kleur was dat?
Het zwart van zo'n Triumph is als ik met niet vergis een 3 lagen laksysteem.
FF een hoekje bijspuiten is dan al minder makkelijk en de meeste 3 laags motorkleuren zijn enkel te krijgen in een conventioneel laksysteem (is duurder dan watergedragen lakken).
2 kuipdelen en een tank repareren gaat je echt niet lukken voor 250 (bij een bedrijf dan, vrienden dienstje is wat anders) , dat ben je al kwijt aan materiaal .
 
Laatst bewerkt:
Ik vraag me af op BVA-auctions wel op de hoogte was van de schade, want net als topicstarter heb ik de schade niet eens gezien op de foto's, terwijl deze er wel zichtbaar is als je beter kijkt.
Je moet niet vergeten dat die mensen niet overal verstand van kunnen hebben en dingen verkocht worden zoals ze zijn.

In dit geval was het een motor die niet uit een faillissement komt en dan moet je naar mijn idee al wantrouwender worden.
Tsja, maar ze zijn niet blind natuurlijk..

En inderdaad valt het wel op dat ze vaak importfietsen hebben staan. Ik kan me haast niet voorstellen dat deze allemaal uit faillissementen komen eerlijk gezegd, tenzij ze af en toe ook een buitenlandse failliet meepakken..

Maar ik zou haast denken dat ze er een mooi handeltje bij hebben met die motoren.
En sowieso vind ik dat de voertuigen (auto's ook) die worden aangeboden, zeker in die gecombineerde veilingen, vaak beschadigingen hebben, of bijvoorbeeld afwijkende kleurstellingen t.o.v. het origineel. En dan heb ik al zoiets van: Laat maar..

Maargoed, om nu inderdaad daarvoor aan te melden hier en je gal te spuwen..
Ik vind het ook een beetje onzin om te zeggen: "Dit is niet de motor waarop ik heb geboden." Want hoeveel zwarte Daytona's met foute gouden velgen denk je dat ze hebben staan? Maargoed, zo blijkt maar weer: het blijft lasting oordelen vanaf een foto..
 
Laatst bewerkt:
€6666,- + €600,- bpm +€135 = €7401,- is veel geld, was in de omschrijving een melding op zijn plaats terverkoming van misleiding of dwaling! Nu een nieuwe tank plus twee kappen dat kost ongeveer €2000,- dan heb ik straks een motor van €9401,- van bouwjaar 2008. Dus als ik wist van de schade had ik niet geboden. En zelf had ik geen tijd om
Naar de kijkdag te gaan omdat ik 3 uur voordat de kavel sloot voor het eerst zag dat de motor te koop was.

€7400,- :o
Hier staat er 1 van 2009 voor iets meer met nog wat leuk spul erop ook,zonder schade:

Te Koop: Triumph Daytona 675 bj. 2009
 
Hoop dat ze balhoofd/vork nog in orde is, als ik z'n linker stuurdemper denkbeeldig doortrek naar de tank komt ie in dat deukje terecht.
 
Ik denk dat de TS dit over zichzelf heeft afgeroepen. Kijkmiddagje bezoeken wat je hooguit 50 euro aan benzine kost en paar uurtjes is bij zo'n bedrag het minste wat je kan doen en moet doen.

Paar honderd besteden aan herstel en van het ding genieten.
 
dat ben ik met je eens.. je koopt toch geen motor die je nog nooit in het echt hebt gezien?? Of het moet al HEEL goedkoop zijn, dat je op zijn minst je geld eruit kan halen na het opknappen.
 
TS heeft wel door dat hij niet slim gehandeld heeft hoor, heeft die ook toegegeven. Alleen wel jammer dat we er niks meer van horen :X
 
Ik kan de foto's niet zien, maar is het die gele met een mijlenteller? Dan is dat een behoorlijke miskoop, zoals alle motoren daar is het laagste bod plus opgeld en btw duidelijk meer dan een motor van een dealer. Laat staan een via marktplaats waar je zelf bij bent als je hem koopt. Al met al zit je in een pijnlijke situatie welk je waarschijnlijk bespaard had kunnen blijven.

Edit: ooh een zwarte, niet die gare gele die ik een keer heb zien staan. Nu zijn de foto's wel zichbaar en valt het zo te zien nog wel redelijk mee. Succes met je motor, hou de glimmende kant boven.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan