Geslaagd, maar nu?

:z

full
 
Fireblade dan :P

Als je van een fazer afkomt ben je toch wel vermogen gewend, 40pk meer of minder :z
 
Ok genoeg geouwehoerd... TIPS ZIJN NOG STEEDS WELKOM, voor een grote leek als ik! Welke motors mooi zijn, daar kan ik snel een keuze in maken!

Alvast bedankt, dan ga ik nu toegeven aan mijn slaap.

Groetjes!
 
Ok genoeg geouwehoerd... TIPS ZIJN NOG STEEDS WELKOM, voor een grote leek als ik! Welke motors mooi zijn, daar kan ik snel een keuze in maken!

Alvast bedankt, dan ga ik nu toegeven aan mijn slaap.

Groetjes!

Nou succes dan maar met je zoektocht. Ga lekker veel proefrijden op de diverse motoren die je leuk vind. Als er een type is dat bevalt, ga dan bij een andere dealer nog eens rijden op dat type (zelfs als je hem absoluut niet wil kopen bij de tweed dealer). Zo kom je er wel achter wat een beetje bij je past.
 
Wat betreft het model van de motor, daar kom ik wel uit. Ik wil alleen geen nieuwe motor kopen en deze hoeft ook niet schadevrij te zijn. Wel bang dat ik bij een 400 cc snel spijt krijg, dat ik toch wat sneller wil. Afgereden op een fazer en deze reed ook wel lekker door, maar niet het model wat ik voor ga kiezen.

Euhem,...400 snel gaat vervelen?
Oke hangt van het merk af...maar ik heb een yamiehamie fzr 400 gekocht.
Zit een exup klepje in, waardoor hij boven de 8000 toeren een schop onder de kont verkoopt.
De top is zeker niet slecht..200 haalt tie, maar goed die 400 stuurt snel en scherp en daar wil ik hem het meest voor gebruiken!
Daar lijkt mij de meeste lol in te zitten
of zeg ik nu hele foute dingen :+
 
Als je een ZXR wil zou ik toch voor de 400 gaan en niet voor de 750, want dat is niet bepaald een beginnersmotor.
Je kunt beter eerst op wat lichters "leren te sturen", en al zou je hem na een half jaar al zat zijn, dan ruil je hem toch gewoon weer in.
Dan heb je in iedergeval al wat ervaring opgedaan, want echt motorrijden leer je pas na het halen van het rijbewijs.
 
Als je een ZXR wil zou ik toch voor de 400 gaan en niet voor de 750, want dat is niet bepaald een beginnersmotor.
Je kunt beter eerst op wat lichters "leren te sturen", en al zou je hem na een half jaar al zat zijn, dan ruil je hem toch gewoon weer in.
Dan heb je in iedergeval al wat ervaring opgedaan, want echt motorrijden leer je pas na het halen van het rijbewijs.

:^

Ik heb zelf mijn rijbewijs gehaald eind maart van dit jaar. Heb toen een Dragstar 650 gekocht en deze 5 maanden later ingeruild tegen de nieuwe SV650. Ik heb er geen spijt van dat ik die Dragstar had gekocht, heb er rustig op kunnen rijden en het me het motorrijden een beetje eigen kunnen maken.
 
Ja sorry maar ik moet het ff kwijt: Maaike is de mooiste liefste naam die en meisje maar kan hebben en als ik ooit een dochter heb zal ze maaike heten.

Ik heb trouwes hetzelfde probleem...ze vinden moto's wel "koel" maar het is geen passie voor ze.
 
Nou, ik ga het van het weekend maar eens rondneuzen. Ik zou alleen nog graag wat tips rondom het kopen willen. Waarop ik moet letten met de aankoop.

Maaike is niet alleen een lieve naam, maar ook erg lief... *D
 
Als je bang bent dat een 400 te licht is zou ik, net als ik :+ voor een Suzuki GSX-R600 gaan. Stuurt als een tiet, vermogen zat en HEEEEEEEEEEEEEERLIJK sportief!! :9~
full
 
Hoi Maaike, gefeliciteerd!
Een SV650 niets voor jou? ;)
Bevalt mij prima, lekker koppel...
Ik heb een naked versie, maar er rijden meer SV650S met topkuip rond, voor als je voor een sportief uiterlijk gaat!
Smaken verschillen nietwaar? :) :) :)
 
ik ben ook 1,70 en rij een gsxr 750, maar misschien moet je de eerste paar keer huren zodat je niet te snel een verkeerde keuze maakt.. bijv een monster 600 of een buell zijn naked dus best wel veel wind terwijl er andere modellen sportief zijn en toch meer comfort bieden op langere tochten..dat kune je met huren allemaal ondervinden... succes maaike :]
 
Hey Maaike,

Ik zat een tijdje geleden in hetzelfde schuitje. Ik wilde ook een fiets die een beetje vooruit ging, maar tegelijkertijd voor woon-werkverkeer te gebruik was. Mijn eerste keuze was een SV650. Heb een tijdje rondgekeken maar heb uiteindelijk een bandit 600 gekocht. Waarom? Tja da's gewoon de samenloop van omstandigheden. Ik vond de bandit echt een leuke fiets om mee te rijden. Rustig onder de 7000 rpm en erboven toch lekker knallen. Het toeval wilde dat ik er eentje te koop zag staan die echt niet te versmaden pico-bello in orde was en tegelijkertijd ook qua prijs zeer voordelig. Hoewel mijn voorkeur dus eingelijk uitging naar de SV is het toch de Bandit geworden. Je moet een beetje alles afwegen. Voor een eerste motor vond ik vooral de staat en het onderhoud belangrijk. Ik wilde een beestje dat echt tip-top in orde was zodat ik de eerste maanden puur kan genieten en oefenen in plaats van me zorgen te moeten maken over defecten en stukken. Tot nu toe lukt dit aardig.

Waar je op moet letten bij de aankoop? Op de motor en op de verkoper. Je kan al veel zien aan het uiterlijk van de motor. Kijk naar de banden en de ketting. Die moeten goed zijn of je komt onherroepelijk snel voor kosten te staan. Tandwielen moeten mooie tanden hebben en de kettingsspanner staat best nog niet te ver. Vraag ook wanneer de ketting voor het laatst vervangen is en wanneer het laatste onderhoud gedaan is. Weet de verkoper dit niet, dan is dat al een reden om een andere motor te zoeken. Verder moet je ook maar eens gaan rijden, lekker optrekken is goed remmen en kijken of de motor hierbij goed aanvoelt. Vooral het remmen is belangrijk. Probeer uit te vissen of de motor goed stabiel blijft. Zo zijn er nog honderden tips... In attach heb ik een bestandje gestoken wat mij heel erg heeft geholpen bij de aankoop van mijn motor.

Eén goudentip blijft gelden: koop wat je leuk vind en wat goed aanvoelt.
Zorg er echter voor dat er nog genoeg geld overblijft voor je uitrusting. Helm, broek, jas, handschoenen... dat kostenplaatste kan ook snel oplopen tot tegen de 1000 Euro.

Veel succes met je zoektocht!

 
Ik kan alleen maar zeggen, stap gewoon ff binnen bij Motoport of een andere dealer. Kijk rond en maak een proefritje met de motoren die je leuk vind.
Er staan bijv. ook aardige wat tests op www.motormaniacs.nl , dan heb je een beetje een beeld hoe de verschillende motoren rijden.
 
Zelf ben ik 1.71 ofzo, dus even groot als jij. Wilde erg graag lekker met m'n voeten bij de grond kunnen op de motor en heb daarom m'n Kawa ZX6R gekocht. Heeft het smalste zitje van al die SS's uit dat bouwjaar, vond ik prettig. Verder denk ik niet dat het je veel moeite gaat kosten geschikte materialen te vinden, tenminste... ik heb er zelf nooit problemen mee!

O ja, tipje... www.motorbeursutrecht.nl. In februari... kun je meteen iets voor het nieuwe seizoen aanschaffen. :)
 
Ten eerste van harte gefeliciteerd met het behalen van je rijbewijs. :9

Een 400cc zal je niet snel vervelen hoor is een leuke fiets, en rijd zeker behoorlijk sportief. Topsnelheden van 200km.u zijn niet uitgesloten. Ik heb zelf een zxr400 gehad. (159kg)

Een SV650s is ook wel een leuke fiets voor je, maar ziet er toch 'iets' minder sportief uit en ik vind de zit ook iets minder sportief.

Een zxr750 zou ik als ik jou was niet voor gaan, is toch een iets grotere motor dan de zxr400, maar ook aanzienlijk zwaarder +200kg.

12142



Alvast heel veel succes met het proberen van een motor :9

En een vrouw op een ss is :9 :} 8-)
 
Hoi Maaike, ik zelf heb mijn motorrijbewijs de 13e van deze maand gehaald.
Van harte nog, ik zelf heb een Yamaha FXZ 700 gekocht met een motor pk van 100 echt een monster. Ik moet je zeggen dat het mij nogal erg hard gaat en dat moet toch echt wel wennen. Ik zelf blijf wel de winter maanden doorrijden ook om ervaring op te doen, zeker als je een tijd niet gaat rijden merk je dit wel heel erg op je rijgedrag je kunt dan eigenlijk weer helemaal opnieuw beginnen met die rot achtjes en drie circels. Dus als je mag aanraden zou ik gewoon blijven rijden, zeker in Nederland ben je niet zeker van een droge lente of zomer.
Toen ik aan het zoeken was naar een motor heb ik ook nog een NightHawk 650cc gezien voor maar 1000 euries misschien dat dit een leuke fiets en prijs is?? gr. Kate
 
Ik moet je zeggen dat het mij nogal erg hard gaat en dat moet toch echt wel wennen.

Dat is nu de reden waarom mij is aangeraden met een kleiner type te beginnen.....
Rijden leer je pas als je het alleen moet doen, dus na je examen; was ook een wijze raad.

Ik heb die raad opgevolgd en een 400'tje gekocht.
Zolang dat ding meer kan dan jezelf zou ik niet iets veel groters gaan berijden.

Op een kleine beginnen zou ik zeggen.

u ja, nog gefeli met je RBW en veel veilige km's toegewenst.
 
Ik weet niet of het beter is als ik een motor bij officiële dealer moet gaan kopen of ik net zo goed bij een particulier kan kopen. Het lijkt mij beiden een risico. Wel eens gehoord dat je bij een dealer voor een redelijke totaalprijs een motor en motorkleding kan kopen?
Als je nog leek bent heb je bij een dealer nog garantie. Verder kun je soms een dealtje sluiten dat ze er een jaar (of 2) gratis motorverzekering bij doen. Zoals ik al schreef kan dat een dure grap worden. Dus informeer voor de aankoop eerst even wat je dat gaat kosten, anders kan de lol er snel vanaf zijn.
Wat betreft het model van de motor, daar kom ik wel uit. Ik wil alleen geen nieuwe motor kopen en deze hoeft ook niet schadevrij te zijn. Wel bang dat ik bij een 400 cc snel spijt krijg, dat ik toch wat sneller wil. Afgereden op een fazer en deze reed ook wel lekker door, maar niet het model wat ik voor ga kiezen.
(te) Snel gaan ze allemaal, ook een 250 of 400cc. Waar je (ik) eerder op afknapt is weinig koppel, elke 150km weer moeten tanken terwijl je vrienden na 300km pas moeten, en rugklachten.
Waar moet ik op gaan letten als ik een motor koop?
Standaard slijtage als remschijven, blokken, ketting, banden en zaken als:
1. corrosie: kijk eens naar de uitlaatbochten of die niet bijna doorgerot zijn, corrosie onderaan het blok / frame.
2. loopt het blok wel lekker zonder tikken, rateltjes inhouden, stotteren etc., slipt de koppeling niet, donkere oliewolken bij gassen en terugschakelen?
3. schade gehad? Is er schade te ontdekken aan het plastic, frame (lak beschadigingen of erger) etc.
4. speling op het balhoofd?
Een foto van mij ga ik niet bijvoegen, maar een foto van een motor die ik gespot heb wel.
Stofzuigen is je grootste hobby? :+ Ik weet niet wat je er denkt voor te gaan betalen, maar ik zou je deze motor niet aanraden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan