Gesloten aanhangwagen, hoe en wat gebruiken jullie?

RoYku

MF veteraan
2 apr 2006
3.443
9
Heerle, Noord-Brabant.
Ik gebruik momenteel een open aanhanger, maar wil toch naar een gesloten uitvoering toe.
We gaan nu altijd met 2e, dus zoek eigenlijk iets waar 2 motoren in passen.

De meeste aanhangers zijn 150cm breed, maar daartegen heb je ook al nagenoeg 70cm per motorfiets nodig.(clipon tot clipon)
(is het werkbaar met slechts een 10 cm ruimte speling totaal?)

Wat gebruiken jullie, hoe hebben jullie dit opgepakt?
 
Laatst bewerkt:
Ik gebruik momenteel een open aanhanger, maar wil toch naar een gesloten uitvoering toe.
We gaan nu altijd met 2e, dus zoek eigenlijk iets waar 2 motoren in passen.

De meeste aanhangers zijn 150cm breed, maar daartegen heb je ook al nagenoeg 70cm per motorfiets nodig.(clipon tot clipon)
(is het werkbaar met slechts een 10 cm ruimte speling totaal?)

Wat gebruiken jullie, hoe hebben jullie dit opgepakt?

Zou niet graag zo'n dure miskoop doen :+

Zelf geen ervaring mee, maar ik kan me voorstellen dat 10cm speling érg weinig is. Zeker voor een dichte aanhanger waar je dus niet naast de wagen kan staan tijdens het op/inladen. Er moet dus ook nog ergens ruimte voor jezelf zijn om die motoren te positioneren lijkt me.

1tje voor uit, 1tje achteruit dr in levert je wel wat winst op natuurlijk..
 
Zelf geen ervaring mee, maar ik kan me voorstellen dat 10cm speling érg weinig is. Zeker voor een dichte aanhanger waar je dus niet naast de wagen kan staan tijdens het op/inladen. Er moet dus ook nog ergens ruimte voor jezelf zijn om die motoren te positioneren lijkt me.

1tje voor uit, 1tje achteruit dr in levert je wel wat winst op natuurlijk..

Wilde eigenlijk wel inrijklemmen gaan gebruiken, en iets met een zijdeur om er weer uit/in te komen.

Maar ik ben inderdaad erg benieuwd of 10 cm werkbaar is.
 
hoi, wij hebben ook een dichte van 3.00x1.50x1.80m
heb daar 2 racers in staan een easy up tent van 6x3 en een werkbank waar 3 sets wielen onder kunnen staan dus plek zat zou ik zeggen

groeten michael

ps weet er nog 1 te koop gebruikt
 
hoi, wij gebruiken er 1 van 2,5x1,5x1,5m. wel een zij deur erin nemen dan gaat het perfect met 2 bikes erin. eerst 1 bike erin en vastzetten, dan 2de erin en vast zetten via zijdeur.

Groeten, Alex.
 
Wellicht een optie om ze iets schuin achter elkaar te zetten? Dan heb je geen last van in-elkaar-hakende-clipons...
 
neem een aanhanger die wat breder is dat is nog eens zo gemakkelijk , wij reden vroeger ook altijd met een gesloten aanhanger en deze was 2m50 breed (breder mag wel niet meer) daar pasten met gemak twee fietsen in en soms nog eentje tussenin welke dan iets naar voor stond ten opzichte van de andere.
Veel van je spullen moeten dan niet steeds uitgeladen worden na een dagje rijden.

grtz erwin
 
2 motoren in een 1.50 breed gaat prima.
Ik adviseer je er wel eentje te nemen met een laadklep, is zooo veel handiger.
En een deurtje voorin is een must!





full
 
hoi, wij hebben ook een dichte van 3.00x1.50x1.80m
heb daar 2 racers in staan een easy up tent van 6x3 en een werkbank waar 3 sets wielen onder kunnen staan dus plek zat zou ik zeggen

groeten michael

ps weet er nog 1 te koop gebruikt

Toevallig een foto van hoe het geladen eruit ziet??
Of van die aanhanger?
 
dit was de mijne compleet met,banden,gereedschap,compressor stelling,luchthaspel,stroomhaspel,werkbank(opklapbaar),verlichting enz
voor 2 motoren dus

wel met een deurtje en klep.

300x150x180cm en voldoende ruimte over
full
 
Hoe zit het met het gewicht van een dergelijke aanhangwagen,
ik heb namelijk alleen rijbewijs A en B?

Als ik dit zie ben ik aan het denken om een opbouw te maken op mijn open aanhangwagen.
 
Hoe zit het met het gewicht van een dergelijke aanhangwagen,
ik heb namelijk alleen rijbewijs A en B?

Als ik dit zie ben ik aan het denken om een opbouw te maken op mijn open aanhangwagen.
Gewicht op registratie plaatje van de aanhanger mag niet hoger zijn dan ledig gewicht van auto en totaal niet zwaarder dan 3500kg.

Over het algemeen gaat een enkel asser goed. Dubbel Asser is vaak 2000kg en dan mag het niet.
 
Hoe zit het met het gewicht van een dergelijke aanhangwagen,
ik heb namelijk alleen rijbewijs A en B?

Als ik dit zie ben ik aan het denken om een opbouw te maken op mijn open aanhangwagen.


Ligt eraan hoeveel je wilt vervoeren. Heb zelf ook een 3x1.5x1.8, ding mag max 2700kg wegen. Ik heb er zelf niet zoveel gewicht in, maar vind het volume wel belangrijk (slaap er bijvoorbeeld ook wel eens in). Mijn aanhanger (hapert K2000) weegt leeg 550kg. Ik heb hem op kenteken terug laten zetten tot 1300kg (max wat achter de astra mag :P ) en mag dus nog 650kg laden, wat voor mij ruim voldoende is.
Voordeel is dat de goedkeuring voor de aanhanger wel op 2700 blijft, mocht ik eens m'n E icm een andere auto nemen, kan ik hem zo via de RDW wee "opwaarderen"

full
 
Laatst bewerkt:
ik heb geen foto's van onze combi,
het is er wel 1 met een volledige zijklep die open kan en daar zet ik dan die 6 meter easy up aan vast.

die dichte aanhanger is van een kennis van me zal morgen even bellen of ie nog te koop is.
het is een gesloten aanhanger met twee deuren achter, de hoogte moet ik even vragen dacht dat die hetzelfde was als die van ons.
gr michael
 
@ MRW / Michael

Ben benieuwd naar of deze nog te koop is. Anders ook zeer zeker belangstelling.

Nja we wachten ff af.

Gr
 
ik heb geen foto's van onze combi,
het is er wel 1 met een volledige zijklep die open kan en daar zet ik dan die 6 meter easy up aan vast.

die dichte aanhanger is van een kennis van me zal morgen even bellen of ie nog te koop is.
het is een gesloten aanhanger met twee deuren achter, de hoogte moet ik even vragen dacht dat die hetzelfde was als die van ons.
gr michael

Ik ben erg benieuwd.

Als TS heb ik uiteraard eerste keus neem ik aan?
 
Laatst bewerkt:
Wat gebruiken jullie, hoe hebben jullie dit opgepakt?
Kip De Luxe 40T

Linksvoor en rechtsachter bank opklapbaar gemaakt, en een luik achterin. Gaan makkelijk 2 motoren en rest van de benodigheden in, en keuken en toilet zijn nog steeds aanwezig en werkend.

Overigens passen voor in de disselbak 2 sets regenwielen, gasfles, waterreservoir en alle kabels etc. Het is maar een idee ;)

Overigens heb je al snel rbw E nodig...
 
Ben ook op zoek naar gesloten aanhangwagen voor 2 motoren.

Knappe foto's hier van aanhangwagens !

Niemand er ééntje te koop?
 
Terug
Bovenaan Onderaan