(Afbeelding)
Hier is dus te zien dat de bovenkant van de rail wordt gebruikt om te rijden en remmen. Dit moet je ook niet smeren.
De flens zorgt ervoor dat bij een bocht de tram op de rails blijft. Dit deel gaat piepen. De zijkant kan dus gewoon gesmeerd worden, zonder dat iemand daar last van heeft.
Was da een tram?
nog nooit gezien hier
maare, je rijdt toch zoiezo niet over die rails heen???
in ieder geval niet erop, dus wat is het probleem.
Met de fiets zijn ze veel lijper, ben er al eens na een avondje stappen met een voorwiel in blijven staan, dan maak je een beste klap.
tja, amsterdam.
do i need to say more
o ja, in rotterdam kunnen ze ook op dat idee komen.
Ik zit te denken aan een puzzelrit. Hoe kom je 't centrum in zonder rails te kruisen...Ik kom regelmatig met de motor in Amsterdam en het is mij nog nooit gelukt om zonder over een tramrails te rijden in het centrum te komen.
En je steekt ze niet alleen over maar ik rij ook wel eens met de rails mee om de file te passeren.
Grote kans dat je dan net even je banden smeert, lijkt me echt fijn
...met achterlijke ideeën...Rotterdam en Den Haag liepen dus al hopeloos voor!!!!
Ach, als de stront de luchtverplaatser raakt zijn paardenuitwerpselen voorzien van meer wrijvingsweerstand dan olie, syntetisch en/of natuurlijk.Nee die stront op de weg... das lekker.....
afslag havens west/centrum(na de coentunnel) centrum aanhouden,helemaal rechtdoor rijden en je bent achter het centraal station.....daar vaart een pont en rijd geen tram,dus geen rails.........wat heb ik gewonnen???Ik zit te denken aan een puzzelrit. Hoe kom je 't centrum in zonder rails te kruisen...
't is een lastige...
ik werk zelf bij het gvb in amsterdam..(welliswaar op de bus want ik heb tenminste nog een vak geleerd lol en dus geen rails nodig)en het nieuws van de smeerinstalaties klopt.
deze komen niet alleen bij eindpunten te liggen(de keerlus noemen ze dit) maar straks ook bij verschillende wissels lazen wij bij het gvb.
de bedoeling hiervan is om de tram idd wat soepeler door te rails te laten glijden en zodoende wat minder geluidsoverlast te veroorzaken maar ook tevens om de wissels te smeren.
vergeet ook niet dat op bijna 70% van de plaatsen waar deze smeerinstalaties geinstaleerd worden je met de motor of auto niks te zoeken heb....immers ze liggen voor het merendeel op de vrije tram/busbaan die gesloten is voor het overige verkeer.
Milieuvriendelijke olie maakt trams stiller.
blablabla
Vandaar dat de grote trammaatschappij’s...
blablabla
De helft van alle Combino trams zijn uitgerust met flens-smeer-installaties hierbij wordt inderdaad de wrijvig van de flens op binnenkant rail vermindert. Het piepen wordt veroorzaakt door het opzij slippen van het wiel in de rails omdat de wielen niet de hoek kunnen maken om de boog goed te kunnen nemen.
De eindpunten of keerlussen worden uitgerust met een installatie die door kleine gaatjes een middel op de rails brengt wat juist niet smeert maar de frictie verbetert. Daardoor minder slip en dus minder gepiep. Ik zal eens wat foto's meenemen van het werk.
Er wordt ook gewerkt aan dempers die eigenfrequntie van het wiel "dempen,.
Verbazingwekkend!!! Ik moest ook even 2 keer lezen, voordat ik het geloofde. Het maffe is dat de ouwe trams lang niet zo'n herrie maken. Bij mij komt ook een tram langs en als er een tering herrie te horen is, kun je er gif op in nemen dat het een nieuwe is. Toch raar dat ze het dus vroeger wel goed konden maken en nu niet meerMaar ipv dat ze kijken waarom het oude ontwerp zo goed was, gaan ze met olie smeren!!!
ik werk zelf bij het gvb in amsterdam..(welliswaar op de bus want ik heb tenminste nog een vak geleerd lol en dus geen rails nodig)en het nieuws van de smeerinstalaties klopt.
deze komen niet alleen bij eindpunten te liggen(de keerlus noemen ze dit) maar straks ook bij verschillende wissels lazen wij bij het gvb.
de bedoeling hiervan is om de tram idd wat soepeler door te rails te laten glijden en zodoende wat minder geluidsoverlast te veroorzaken maar ook tevens om de wissels te smeren.
vergeet ook niet dat op bijna 70% van de plaatsen waar deze smeerinstalaties geinstaleerd worden je met de motor of auto niks te zoeken heb....immers ze liggen voor het merendeel op de vrije tram/busbaan die gesloten is voor het overige verkeer.
Je kan me nog meer vertellen, die slijtage van de rails, daar hebben de ouwe trams ook mee te maken.Heeft te maken met de slijtage van de rails zelf, en het feit dat men tegenwoordig andere metaallegeringen gebruiken voor de wieltje..... als ze die nu eens van rubber zouden maken is het probleem ook weg?
Je kan me nog meer vertellen, die slijtage van de rails, daar hebben de ouwe trams ook mee te maken.
neusbotje weer krom van de poedermeuk hawkje......lol hoe weet jij nou of de bus op tijd is of niet....lijkt me geil dat jij kan klok kijken whahaéén grote leugen daar WERKEN ze niet ...want ze rijden nooit op tijd vooral de gvb te adam...gaan ze gekke dingen verzinnen in de pauzes ..tijd zat voor..