GESTOLEN crossmotoren/enduro topic nummero uno!

Wrsch iets als "ik wil niet met oplichting op diefstal genoemd worden!" wat ie al zovaak heeft gezegd.
 
ach als straks de wind is gaan liggen komt hij heus wel weer op MF en Facebook hoor zo gaat dat altijd helaas
 
Misschien goed om tips te delen, kwam laatst deze nog tegen:
images


888pix.gif
 
Laatst bewerkt:
Helaas vergeten wat in het beton te storten, zit te denken om iets met chemische ankers in het beton vast te zetten.
 
Zag dat er alweer een KTM 350 op Marktplaats is gestolen, tips hoe we dit kunnen voorkomen?

Je postcode even uit de adds halen, hiermee kan je nagenoeg precies zien waar iets te koop is.
ook tijdens een proefrit altijd zorgen dat je mee rijdt, of mensen al het volledige bedrag laten betalen. Rijbewijzen of ID's kunnen fake zijn dus heb je niets aan.

Wat ook een goede is, als iemand wil komen kijken, meteen ergens in een zin verwerken dat je zal zorgen dat je hem uit te loods ophaalt bla bla zoiets.
Impliceer je mee dat hij niet standaard thuis staat.
Diefstal gebeurd vaak o.b.v. gelegenheid. Maak dat zo moeilijk/vaag mogelijk en je bent net dat beetje extra beschermd.
 
En adres pas sturen op de dag dat ze komen kijken, mocht er dan niemand komen of ze haken of met een slechte smoes dan kun je nog maatregelen nemen. Of je naar je woonplaats laten rijden en laten bellen als ze er bijna zijn en dan pas het adres geven. Niet verkopen via marktplaats is ook een goede tip, jammer dat je inruil meestal zo weinig krijgt.
 
heb ook al een keer gehad dat men mijn adres vroeg aan de telefoon, toen ik eerst wilde weten wanneer ze wilden komen en dan mijn adres kon krijgen werd die mij een portie kwaad?!
de haak er maar opgegooid.

edit: dat ik uit Den Ham kwam was al bekend, maar het ging ze om het precieze adres :?
 
Laatst bewerkt:
pffff wat een verhaal van die conan zeg :X

IK gok er meestal wel op dat mensen die je "kent" van een forum wel te vertrouwen zijn, moet je zelfs daar dus gaan opletten '(

Niet best...
 
Je postcode even uit de adds halen, hiermee kan je nagenoeg precies zien waar iets te koop is.
ook tijdens een proefrit altijd zorgen dat je mee rijdt, of mensen al het volledige bedrag laten betalen. Rijbewijzen of ID's kunnen fake zijn dus heb je niets aan.

Wat ook een goede is, als iemand wil komen kijken, meteen ergens in een zin verwerken dat je zal zorgen dat je hem uit te loods ophaalt bla bla zoiets.
Impliceer je mee dat hij niet standaard thuis staat.
Diefstal gebeurd vaak o.b.v. gelegenheid. Maak dat zo moeilijk/vaag mogelijk en je bent net dat beetje extra beschermd.

Postcode kun je aanpassen
aanpassen ;)

Bedankt voor de tips!
 
Heeft iemand bewijs dat Con iets heeft georganiseerd of gestolen?

Ik heb alleen maar goede ervaringen met Con. Veel gebruiken ook social media etc om mee te zeuren, terwijl ze zelf geen bewijzen oid hebben.
 
Terug
Bovenaan Onderaan