Gestolen: MV Agusta Brutale 800RR

Ja stel je voor dat je de daders zal herkennen :')
Lang leve de wet op de privacy.
Buiten de wet op privacy, is het vooral om de veiligheid van het slachtoffer dat het beter is ze niet te herkennen, want ...
Ik mag ze niet zien omdat de VVE ze alleen met de politie deelt. Kennelijk is dit gebruikelijk omdat het anders wellicht niet goed afloopt als je mensen herkent op de beelden...
Als je met amateurs te maken hebt, geen probleem, maar als het om een "proffesionele" en/of gewetenloze bende gaat heb je liever dat die criminelen weten dat je ze NIET gezien/herkend hebt ...



@TS: ik hoop dat je goed verzekerd bent? Want ik wil niet negatief zijn, maar vrees dat je die niet meer terug ziet.
In het beveiligen van je motor was je niet nalatig denk ik zo. Genoeg sloten, wellicht ook van goede kwaliteit. En de motor goed gepositioneerd zo te lezen. Maar, gemeenschappelijke garage ... zoals iemand hier al zei, iemand kan een moment afwachten die hem toegang geeft tot de garage. Dat heben ze bestudeerd hoe te doen, nadat ze jou daar eerder al (enkele keren) hebben zien binnen rijden met een motor die op hun "bestelbon" stond.

Dan komen ze een eerste keer binnen, analyseren alles, incl de type sloten, de tweede keer komen ze terug en hebben ze in een minuutje uw motor mee.

Heb even gegoogled, niet de duurste motor die je kan dromen (ik dacht altvast dat ie veel duurder geweest zou zijn), maar wel een bloedmooi ding, en ligt goed in "de markt".

Kijk, al stond mijn GSX F daar naast, zonder ook maar 1 slot, met enkel stuurslot op, hadden ze nog die van u mee.

Dat is zo spijtig in deze tijden en maatschappij, heb je iets waar je misschien lang voor gespaard heb, of gewoon omdat het je droom is, moet je al meteen bang zijn dat er altijd van die pippo's zijn die ermee aan de haal gaan :(

Nogmaals, ik wil niet negatief doen, maar die zit volgens mij al lang ergens in het (verre) buitenland. En ik denk niet voor onderdelen, maar voor verkoop in zijn geheel. Is te mooi om als onderdelen donor in de verkoop te gaan ... maar het kan altijd natuurlijk.
 
Waarschijnlijk vind je hem niet meer terug. Een gestolen motorfiets wordt niet gebruikt om in Nederland lekker rond te rijden of te verkopen. Ze worden vaak getransporteerd en/of gebruikt voor (illegale)races.

Uit gedeelde parkeergarages wordt veel gestolen. Fietsen en auto's lijken veilig, maar motoren zijn dat niet. Het nadeel van zo'n appartementengarage is dat veel mensen er gebruik van maken. Het is dus eigenlijk semi openbaar. Men kan zonder in te breken naar binnen en gaat rustig rondkijken en dingen checken: welke sloten, accessoires, alarm.
Volgende keer komt diegene weer terug, wederom zonder in te breken, met het juiste gereedschap en de klus is binnen enkele minuten gedaan. Men kan uit het zicht blijven en mensen zijn naar hun werk of liggen op bed.

Ik woon zelf ook in zo'n situatie. Mijn conclusie is dat het veiliger is om je motor aan een lantaarnpaal aan de weg vast te zetten met sloten en alarm dan in een parkeergarage. Grotere kans dat mensen het zien/horen. Helemaal veilig is in een berging / privé garage, maar die luxe heb ik niet.
 
Buiten de wet op privacy, is het vooral om de veiligheid van het slachtoffer dat het beter is ze niet te herkennen, want ...Als je met amateurs te maken hebt, geen probleem, maar als het om een "proffesionele" en/of gewetenloze bende gaat heb je liever dat die criminelen weten dat je ze NIET gezien/herkend hebt ...



@TS: ik hoop dat je goed verzekerd bent? Want ik wil niet negatief zijn, maar vrees dat je die niet meer terug ziet.
In het beveiligen van je motor was je niet nalatig denk ik zo. Genoeg sloten, wellicht ook van goede kwaliteit. En de motor goed gepositioneerd zo te lezen. Maar, gemeenschappelijke garage ... zoals iemand hier al zei, iemand kan een moment afwachten die hem toegang geeft tot de garage. Dat heben ze bestudeerd hoe te doen, nadat ze jou daar eerder al (enkele keren) hebben zien binnen rijden met een motor die op hun "bestelbon" stond.

Dan komen ze een eerste keer binnen, analyseren alles, incl de type sloten, de tweede keer komen ze terug en hebben ze in een minuutje uw motor mee.

Heb even gegoogled, niet de duurste motor die je kan dromen (ik dacht altvast dat ie veel duurder geweest zou zijn), maar wel een bloedmooi ding, en ligt goed in "de markt".

Kijk, al stond mijn GSX F daar naast, zonder ook maar 1 slot, met enkel stuurslot op, hadden ze nog die van u mee.

Dat is zo spijtig in deze tijden en maatschappij, heb je iets waar je misschien lang voor gespaard heb, of gewoon omdat het je droom is, moet je al meteen bang zijn dat er altijd van die pippo's zijn die ermee aan de haal gaan :(

Nogmaals, ik wil niet negatief doen, maar die zit volgens mij al lang ergens in het (verre) buitenland. En ik denk niet voor onderdelen, maar voor verkoop in zijn geheel. Is te mooi om als onderdelen donor in de verkoop te gaan ... maar het kan altijd natuurlijk.



Ik geloof nou niet dat dit een overweging voor het dievengilde is.
 
Ik geloof nou niet dat dit een overweging voor het dievengilde is.
Wat bedoel je hiermee?

Edit: begrijp het nu wel, had eerst niet gezien dat je een bepaalde zin gemarkeerd had ;)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Helemaal veilig is in een berging / privé garage, maar die luxe heb ik niet.


Natuurlijk scheelt het, maar ook dat is geen garantie. Bij een bekende van me werd zijn motor uit zijn eigen garage gestolen. Het dievengilde krijgt meestal zijn zin toch wel.
 
Een kleine update:

Gisteren met degene van de VVE gesproken die de beelden heeft nagekeken.

Ik mag ze niet zelf inzien maar ze zijn wel vrijdagmiddag rond half 3 naar de politie gestuurd.

Er is kennelijk heel duidelijk een dader op te zien. Hij is ongeveer 3 kwartier in de garage bezig geweest en uiteindelijk heeft hij rond half 6 de motor aan de hand naar buiten geduwd.

Omdat me dit echt verbaasde ben ik nogmaals naar de plek gaan kijken en zag nu ook dat er allemaal slijpsel lag. Ik denk dus dat hij de sloten waarschijnlijk heeft doorgeslepen/gezagen gezien het feit dat hij er 45 minuten mee bezig is geweest...

Hij moet hem ook wel echt graag hebben willen stelen gezien hij dit op klaarlichte dag heeft gedaan.

Kennelijk zijn er ook non-stop bewoners de garage in en uit gelopen. Elke keer als er iemand aankwam was er te zien dat hij even wegliep om daarna weer terug te komen.

Morgenochtend de politie bellen om te kijken of ze de dader herkennen. Hij zou vol met zijn  gezicht in beeld staan..

Weet iemand hoe hij het stuurslot eraf heeft kunnen krijgen?
 
Een kleine update:

Gisteren met degene van de VVE gesproken die de beelden heeft nagekeken.

Ik mag ze niet zelf inzien maar ze zijn wel vrijdagmiddag rond half 3 naar de politie gestuurd.

Er is kennelijk heel duidelijk een dader op te zien. Hij is ongeveer 3 kwartier in de garage bezig geweest en uiteindelijk heeft hij rond half 6 de motor aan de hand naar buiten geduwd.

Omdat me dit echt verbaasde ben ik nogmaals naar de plek gaan kijken en zag nu ook dat er allemaal slijpsel lag. Ik denk dus dat hij de sloten waarschijnlijk heeft doorgeslepen/gezagen gezien het feit dat hij er 45 minuten mee bezig is geweest...

Hij moet hem ook wel echt graag hebben willen stelen gezien hij dit op klaarlichte dag heeft gedaan.

Kennelijk zijn er ook non-stop bewoners de garage in en uit gelopen. Elke keer als er iemand aankwam was er te zien dat hij even wegliep om daarna weer terug te komen.

Morgenochtend de politie bellen om te kijken of ze de dader herkennen. Hij zou vol met zijn  gezicht in beeld staan..

Weet iemand hoe hij het stuurslot eraf heeft kunnen krijgen?

Maar heb je ook gevraagd waarom je de beelden niet mocht zien?
Want daar ben ik dus benieuwd naar, waarom hij wel. Ik neem aan dat hij ook medebewoner van het complex is?
 
Laatst bewerkt:
Ik vraag mijzelf altijd af ik mijn motor wel terug zou willen nadat die gestolen zou zijn geweest.

Ik denk het niet.

Ik zou liever geld krijgen van de verzekering en overnieuw beginnen.

Goed, dat is natuurlijk een persoonlijke kwestie.

Feit is wel dat je hier een hoop lering uit kan trekken. Niet weer zo'n mooi ding kopen en weer daar neerzetten.
 
Laatst bewerkt:
In het beveiligen van je motor was je niet nalatig denk ik zo.

Maar, gemeenschappelijke garage ... zoals iemand hier al zei, iemand kan een moment afwachten die hem toegang geeft tot de garage.

Kijk, al stond mijn GSX F daar naast, zonder ook maar 1 slot,
met enkel stuurslot op, namen ze nog die van u mee.


Niet nalatig maar wel naief. Mooi spul trekt altijd aasgieren.

Gemeenschappelijke garage creëert alleen maar schijnveiligheid. Iha loop je zonder enig probleem naar binnen. Als een oude oma de auto naar binnen rijdt en vreemde figuren naar binnen ziet lopen durft ze daar echt niks tegen te doen. Eenmaal binnen kan je op ieder gewenst moment de aanhanger naar binnen laten komen.

Wel heel prettig als jouw motor naast een heel gewild model staat.
In Lecce (Pulia) stond ik in centrum geparkeerd naast 2 vrijwel nieuwe Ducati's.
Tsja, dan hoef ik me geen zorgen meer te maken..................
 
Laatst bewerkt:
Ik denk dat het niet zo zeer naïviteit is bij mensen, maar onwetendheid.

Als je er namelijk niet goed, maar "vlug" over nadenkt dan lijkt het in eerste instantie veiliger. "Garage" staat voor veilig. Weg bij het gespuis wat buiten rondloopt en jouw motor zou kunnen pakken welke buiten staat. "Buiten is namelijk open en iedereen kan "buiten" komen.

Zo'n garage lijkt dus een uitkomst!


Je moet jouzelf goed in het dievengilde gaan verplaatsen alvorens je tot het besef komt dat niet alles is wat het lijkt en je er uiteindelijk achter komt dat wanneer je de minpunten van een (deels) vrij toegankelijke garage afgestreept tegen te pluspunten dat dit eigenlijk meer negatief uitpakt dan positief.

Verplaatst je maar eens in een dief wanneer je daar niet mee bezig bent. Het klinkt simpeler dan dat het is wat logisch is als je daar geen ervaring mee hebt (zoals dat voor alles geldt).

Ik denk dat veel mensen op deze ongelukkige manier de mist in gaan.

Vandaar mijn vorige bericht aan de TS. Die is nu helaas op deze manier een les wijzer geworden. Zonde dat het op zo'n manier is gegaan voor hem.
 
Laatst bewerkt:
Een kleine update:

Gisteren met degene van de VVE gesproken die de beelden heeft nagekeken.

Ik mag ze niet zelf inzien maar ze zijn wel vrijdagmiddag rond half 3 naar de politie gestuurd.

Er is kennelijk heel duidelijk een dader op te zien. Hij is ongeveer 3 kwartier in de garage bezig geweest en uiteindelijk heeft hij rond half 6 de motor aan de hand naar buiten geduwd.

Omdat me dit echt verbaasde ben ik nogmaals naar de plek gaan kijken en zag nu ook dat er allemaal slijpsel lag. Ik denk dus dat hij de sloten waarschijnlijk heeft doorgeslepen/gezagen gezien het feit dat hij er 45 minuten mee bezig is geweest...

Hij moet hem ook wel echt graag hebben willen stelen gezien hij dit op klaarlichte dag heeft gedaan.

Kennelijk zijn er ook non-stop bewoners de garage in en uit gelopen. Elke keer als er iemand aankwam was er te zien dat hij even wegliep om daarna weer terug te komen.

Morgenochtend de politie bellen om te kijken of ze de dader herkennen. Hij zou vol met zijn  gezicht in beeld staan..

Weet iemand hoe hij het stuurslot eraf heeft kunnen krijgen?
Stuurslot niks meer dan kracht voor nodig je trekt hem er dan zo door.
 
Ik geloof nou niet dat dit een overweging voor het dievengilde is.
Denk zelfs dat het 9 van de 10 keer juist voor onderdelen is.
Alleen frame heeft een nummer en blok maar ook dat is niet heilig.
Maar rest van de onderdelen is na demontage niet meer te achterhalen lijkt mij. (Handje vol dat zijn onderdelen merkt. )
 
Handje vol dat zijn onderdelen merkt.


Ik denk dat ook dat weinig nut zal hebben. Want hoe wil je dat doen? En dan nog; stel dat jij onderdelen voor jouw motor nodig hebt, zou jij dan voor gemerkte onderdelen kiezen?
 
Laatst bewerkt:
Heren en dames van het goede leven. ( het dievengilde uiteraard niet meegerekend )
Ik denk wellicht een oplossing te hebben voor ons probleem.
Niet dat mijn idee zaligmakend is, maar het kan eventueel wel diefstal voorkomen en je kunt indien gewenst op het moment dat iemand jouw motorfiets aan het stelen is, eerst de politie bellen en nog voordat die zijn gearriveerd zelf even de hand leggen op de befaamde dief. ( en dat bedoel ik dus letterlijk )

Ik ben een fervent FPV vlieger. ( FPV = First Person Vieuw )
Zal hier even niet gaan uitwijden over mijn fantastische hobby, maar denk wel een extra iets te kunnen leveren aan bijdrage tot het voorkomen van motordiefstal.

Hoe werkt het?
Wel......anno 2017 bestaan er zeer betaalbare FPV systemen die men op drones plaatst.
Rijkwijdte enorm en gaat dwars door beton en muren heen.
Ook al zelf getest dus werkt super.
Mijn idee: schaf jezelf voor paar tientjes een los FPV systeem aan en daarmee heb je ten alle tijden live beeld en zicht op je dierbare motorfiets.
Je kunt dus gewoon in bed liggen tijdens de nachtelijke uren en die kleine camera ergens verborgen neerhangen of neerzetten.
Het vreet bijna geen stroom dus met een beetje dikkere batterij kan je de hele nacht doorkomen.
Ik weet dat het op deze manier niet 100% waterdicht is, maar het werkt wel.
Want laten we wel wezen, overdekte parkeergarages, dikke dure sloten, hekken, beveiligings camera's.......het mocht allemaal niet baten.
Dus waarom dan niet het heft in eigen hand nemen?
Lekker een FPV camera neerhangen die niet opgemerkt wordt door de betreffende dief en je kunt op die manier ten alle tijden live meekijken wat er gebeurt rondom jouw motorfiets.
Om het moment dat jij dan ziet dat er shit aan de gang is rondom je motorfiets kan je kiezen wat te doen.
Of bellen met 112, of zoals ik zou doen die nare meneer dief eens verrassen met een plots bezoekje.
Want DAT verwacht hij nooit.
Mochten het bijvoorbeeld 3 man zijn die rondom je motor scharrelen dan kan je eerst beter 112 bellen maar alsnog erop af gaan.
Met 1 dief is het de situatie wel te overzien en kan het plezier los gaan.

Ik weet uiteraard dat je met dit idee niet de hele nacht op je schermpje in bed mee kan lopen loeren.
Dat is ondoenlijk.
Maar het geeft je op deze manier wel veel meer lucht omdat je ten alle tijden live mee kunt kijken van wat er gebeurt.
Dus wellicht een idee mijnerzijds.
En voor het dievengilde dat meeleest: kiek maar goed uit jongens, want voordat je het weet sta je mooi in de kijkert en op beeld en alsnog een knuppel in den nek krijgend.
Vr gr
 
Laatst bewerkt:
Ik denk dat ook dat weinig nut zal hebben. Want hoe wil je dat doen? En dan nog; stel dat jij onderdelen voor jouw motor nodig hebt, zou jij dan voor gemerkte onderdelen kiezen?
Ook een eerlijke motor komt vroeg of laat in onderdelen op de sloop. Zijn die gemerkte onderdelen dan oneerlijk?

Je weet het nooit, dus niet waterdicht.
 
Heren en dames van het goede leven. ( het dievengilde uiteraard niet meegerekend )
Ik denk wellicht een oplossing te hebben voor ons probleem.
Niet dat mijn idee zaligmakend is, maar het kan eventueel wel diefstal voorkomen en je kunt indien gewenst op het moment dat iemand jouw motorfiets aan het stelen is, eerst de politie bellen en nog voordat die zijn gearriveerd zelf even de hand leggen op de befaamde dief. ( en dat bedoel ik dus letterlijk )

Ik ben een fervent FPV vlieger. ( FPV = First Person Vieuw )
Zal hier even niet gaan uitwijden over mijn fantastische hobby, maar denk wel een extra iets te kunnen leveren aan bijdrage tot het voorkomen van motordiefstal.

Hoe werkt het?
Wel......anno 2017 bestaan er zeer betaalbare FPV systemen die men op drones plaatst.
Rijkwijdte enorm en gaat dwars door beton en muren heen.
Ook al zelf getest dus werkt super.
Mijn idee: schaf jezelf voor paar tientjes een los FPV systeem aan en daarmee heb je ten alle tijden live beeld en zicht op je dierbare motorfiets.
Je kunt dus gewoon in bed liggen tijdens de nachtelijke uren en die kleine camera ergens verborgen neerhangen of neerzetten.
Het vreet bijna geen stroom dus met een beetje dikkere batterij kan je de hele nacht doorkomen.
Ik weet dat het op deze manier niet 100% waterdicht is, maar het werkt wel.
Want laten we wel wezen, overdekte parkeergarages, dikke dure sloten, hekken, beveiligings camera's.......het mocht allemaal niet baten.
Dus waarom dan niet het heft in eigen hand nemen?
Lekker een FPV camera neerhangen die niet opgemerkt wordt door de betreffende dief en je kunt op die manier ten alle tijden live meekijken wat er gebeurt rondom jouw motorfiets.
Om het moment dat jij dan ziet dat er shit aan de gang is rondom je motorfiets kan je kiezen wat te doen.
Of bellen met 112, of zoals ik zou doen die nare meneer dief eens verrassen met een plots bezoekje.
Want DAT verwacht hij nooit.
Mochten het bijvoorbeeld 3 man zijn die rondom je motor scharrelen dan kan je eerst beter 112 bellen maar alsnog erop af gaan.
Met 1 dief is het de situatie wel te overzien en kan het plezier los gaan.

Ik weet uiteraard dat je met dit idee niet de hele nacht op je schermpje in bed mee kan lopen loeren.
Dat is ondoenlijk.
Maar het geeft je op deze manier wel veel meer lucht omdat je ten alle tijden live mee kunt kijken van wat er gebeurt.
Dus wellicht een idee mijnerzijds.
En voor het dievengilde dat meeleest: kiek maar goed uit jongens, want voordat je het weet sta je mooi in de kijkert en op beeld en alsnog een knuppel in den nek krijgend.
Vr gr

Lekker van die irritante zoem dingen boven je woning. Worden de buren blij van. :X

Wat is het verschil tussen een drone met camera en gewoon een camera ophangen? Met je drone kan je geen kilometers meevliegen tenzij je er achteraan hobbelt en anders is het geen drone van een paar tientjes.

Daarnaast zie je geen drol in het donker met de meeste camera's.

Pretty useless :)

Of.... ik begrijp het verkeerd.


Verkeerd begrepen dus.

Mooi als het zo werkt, maar het is de zoveelste "drempel" als je het mij vraagt.
 
Laatst bewerkt:
Lekker van die irritante zoem dingen boven je woning. Worden de buren blij van. :X

Wat is het verschil tussen een drone met camera en gewoon een camera ophangen? Met je drone kan je geen kilometers meevliegen tenzij je er achteraan hobbelt en anders is het geen drone van een paar tientjes.

Daarnaast zie je geen drol in het donker met de meeste camera's.

Pretty useless :)

Of.... ik begrijp het verkeerd.


Verkeerd begrepen dus.

Mooi als het zo werkt, maar het is de zoveelste "drempel" als je het mij vraagt.
Twee adviezen trek ik dan ook in twijfel.
"Het vreet bijna geen stroom dus met een beetje dikkere batterij kan je de hele nacht doorkomen."
In de winter gaat de accu minder lang mee, in het weekend zijn er twee/drie nachten.
Net die nacht na 2-3 jaar dat je de accu niet verwisseld is de motor gestolen.

"Om het moment dat jij dan ziet dat er shit aan de gang is rondom je motorfiets kan je kiezen wat te doen.
Of bellen met 112, of zoals ik zou doen die nare meneer dief eens verrassen met een plots bezoekje.
Want DAT verwacht hij nooit."
Die nare dief verassen .. hoe is de dief eventueel bewapend?

Bij inbrekers is het ook vrij bekend dat ze zich juist niet willen laten afschrikken.
Dan gebeuren juist 'spontaan' de ongelukken.

Verzet bij woninginbraak is bijna letterlijk dodelijk. -O-
 
Laatst bewerkt:
Ook een eerlijke motor komt vroeg of laat in onderdelen op de sloop. Zijn die gemerkte onderdelen dan oneerlijk?



Niet perse, want je hebt ze ter goeder trouw gekocht. Toch denk ik dat je als koper/verkoper niet echt blij hoeft te zijn met gemerkte onderdelen.
 
Ik denk dat ook dat weinig nut zal hebben. Want hoe wil je dat doen? En dan nog; stel dat jij onderdelen voor jouw motor nodig hebt, zou jij dan voor gemerkte onderdelen kiezen?
Wanneer aangetoond kan worden desnoods via navraag bij RDW is hij nooit gestolen geweest of gewoon terug gevonden maar niet meer de weg op kan mag om welke reden ook. Heb ik daar geen problemen mee. Waar het omgaat is dat diefstal zo min mogelijk profit opbrengt.
 
Goed........nou wist ik al dat mijn idee niet helemaal waterdicht zou zijn, maar ook ik probeer zoveel mogelijk mee te denken om dit best wel inmiddels groeiende probleem van motordiefstal de kop in te drukken.
Nou ben ik het niet met jou eens om dan die dief maar lekker zijn gang te laten gaan.
Ook ik ben geen gekke Henkie en als er meer dan 2 man loopt te kloten dan is het wel zo verstandig om eerst 112 te bellen.
Maar dan nog zou ik erop af gaan en uiteraard niet zonder iets in den handen.
Want ervan uitgaande dat die motherfucker ook zijn slijptol of schroevendraaier ter hand zou kunnen nemen is zeer denkbaar.
Maar dan nog.......we kunnen dit soort asholes toch niet zomaar ermee weg laten komen?
Leven is risico nemen.
Dat doen we allemaal al met dagelijks op onze motorfiets te stappen en rond te rijden tussen allerhande oenen die niet goed opletten of niet kunnen rijden met hun koekblikken.
Het gesprek of gevecht aangaan met een doorsnee dief lijkt mij stukken minder risico vol.
Angst is een slechte raadgever zegt men, en daarmee ben ik het eens.
Dus elke dief die betrapt wordt op zijn gemene daad, mag dan toch ruiterlijk beloont worden met tenminste een goed gesprek.ha ha ha ha ha
Maar wellicht is het onderwerp motordiefstal een gebed zonder end.
Want als ik zie wat en hoe er gestolen wordt, dan kan je maar beter stoppen met motorrijden of een heel oud barrel gaan rijden.
En dat allemaal voor zulk tuig?
Geen haar op mijn hoofd die daaraan denkt.
Ik lust ze GVD helemaal rauw dat vullis tuig.
Vr gr
 
Of het me hoog zit?
Behoorlijk.
Die vieze kansloze klootzakken moeten nou toch echt eens van andermans spullen afblijven.
Laat ik ze niet betrappen, want elke dienstdoende agent zou dan net effe te laat komen.
En als de arm der wet dan toch langskomt na de melding kunnen ze gelijk een ambulance mee laten komen.
Mot nou toch echt een keer klaar zijn.
Vr gr
 
Laatst bewerkt:
Goed........nou wist ik al dat mijn idee niet helemaal waterdicht zou zijn, maar ook ik probeer zoveel mogelijk mee te denken om dit best wel inmiddels groeiende probleem van motordiefstal de kop in te drukken.
Nou ben ik het niet met jou eens om dan die dief maar lekker zijn gang te laten gaan.
Ook ik ben geen gekke Henkie en als er meer dan 2 man loopt te kloten dan is het wel zo verstandig om eerst 112 te bellen.
Maar dan nog zou ik erop af gaan en uiteraard niet zonder iets in den handen.
Want ervan uitgaande dat die motherfucker ook zijn slijptol of schroevendraaier ter hand zou kunnen nemen is zeer denkbaar.
Maar dan nog.......we kunnen dit soort asholes toch niet zomaar ermee weg laten komen?
Leven is risico nemen.
Dat doen we allemaal al met dagelijks op onze motorfiets te stappen en rond te rijden tussen allerhande oenen die niet goed opletten of niet kunnen rijden met hun koekblikken.
Het gesprek of gevecht aangaan met een doorsnee dief lijkt mij stukken minder risico vol.
Angst is een slechte raadgever zegt men, en daarmee ben ik het eens.
Dus elke dief die betrapt wordt op zijn gemene daad, mag dan toch ruiterlijk beloont worden met tenminste een goed gesprek.ha ha ha ha ha
Maar wellicht is het onderwerp motordiefstal een gebed zonder end.
Want als ik zie wat en hoe er gestolen wordt, dan kan je maar beter stoppen met motorrijden of een heel oud barrel gaan rijden.
En dat allemaal voor zulk tuig?
Geen haar op mijn hoofd die daaraan denkt.
Ik lust ze GVD helemaal rauw dat vullis tuig.
Vr gr

Kalm kalm straks knapt er nog een verkeerd bloedvat en dan is diefstal wel je laatste zorg :X :X :X

Nee, ik deel je mening en frustratie maar helaas is het dweilen met de kraan open vooral met die Europees verspreide bendes :') (mooi man die open grenzen *O* )
 
Terug
Bovenaan Onderaan