gewoon even hardop denken,...wanneer je de klauwen in serie zet (pomp->klauw1->klauw2)
dan zal de druk overal gelijk zijn, ben ik het mee eens........maar is het mischien niet zo dat klauw 1 eerder op druk is dan klauw2 want die zit verder weg.
ik weet trouwens niet of je daar iets van merkt onder het rijden.
Die leiding hoeft niet eerst gevuld te worden, die is al gevuld.Nee, want de leiding hoeft niet eerst gevuld te worden met vloeistof dus zodra je de hendel inknijpt heb je bij beide klauwen druk...
Zoals ik al zei, je hoeft mij niet te overtuigen maar er lopen hier genoeg wannabee Rossi's rond die anders bewerenEr is geen discussie over mogelijk, het is een feit. Twee leidingen vanaf de pomp remt niet beter dan als je de remleiding in serie loopt (pomp>klauw1>klauw2).
Maar van mij mag je best wel eens gaan meten bij de banjo van de pomp, de banjo van de klauw links en de banjo van de klauw rechts. Als je drukverschil meet moet je even bellen met het nobelprijscomite, denk dat je er dan wel eentje hebt verdiend voor het ontdekken van niet-bestaande natuurwetten.
KNIP .
Ik ben ook wel benieuwd naar de theorie er achter. Met mijn ZX9R kon ik kneiterhard remmen (axiaal), met mijn ZX10R was remmen niet fijn. Tot ik een radiale rempomp monteerde (en andere klauwen).Ik heb 8 zuigertjes iig!.
Maar nog wel even een vraagje: waarom een radiale rempomp nu beter is als een gewone pomp?.
Omdat je meer hefboom effect hebt via het hendel?.
Als ik naar die pompen kijk dan zie ik qua materiaal bewerking niet veel verschil, dus waarom hebben niet alle nieuwe motoren deze pompen?.
Ik ga trouwens ook eens zoeken of er ook radiale koppelingspompen van nissin zijn, als dat ook in kracht scheelt zou dat mooi zijn, in de file wordt ik de koppeling namelijk vrij snel zat omdat je toch best wat kracht moet zetten.
gewoon even hardop denken,...wanneer je de klauwen in serie zet (pomp->klauw1->klauw2)
dan zal de druk overal gelijk zijn, ben ik het mee eens........maar is het mischien niet zo dat klauw 1 eerder op druk is dan klauw2 want die zit verder weg.
gewoon even hardop denken,...wanneer je de klauwen in serie zet (pomp->klauw1->klauw2)
dan zal de druk overal gelijk zijn, ben ik het mee eens........maar is het mischien niet zo dat klauw 1 eerder op druk is dan klauw2 want die zit verder weg.
ik weet trouwens niet of je daar iets van merkt onder het rijden.
Dank heren, dan ga ik gewoon een pomp aanschaffen met 1 leidinkje naar de verdeler!.
Weet eerlijk gezegt geeneens wat de diameter van mijn huidige rempomp is.....
Viel me gewoon op dat die motor veel beter remde als de mijne ( eigenlijk reed de hele motor beter maar dat terzijde)
Gr Jelle
Die leiding hoeft niet eerst gevuld te worden, die is al gevuld.
Je verplaatst tijdens remmen minder dan 10 mL
Dan heb ik je verkeerd begrepen.Dat is toch precies hetzelfde als ik zei
Hoe ga jij remklauwen in serie zetten?
Met een kleinere diameter zuiger remt ie ook een heel stuk harder, je hebt wel wat minder gevoel, maar niets om je druk om te maken..
Ehm,
Kleinere zuiger geeft grotere slag remhendel. En resulteert in harder remmen bij minder kracht en doordat je meer slag hebt heb je meer gevoel want fijner te doseren, niet minder.
Grotere zuiger geeft minder slag, minder gevoel en je moet harder knijpen. Het is altijd beide meer of beide minder. Niet of of.
Doordat de rem sponzig aanvoelt heb je minder gevoel dan een rem die hard aanvoelt.Ehm,
Kleinere zuiger geeft grotere slag remhendel. En resulteert in harder remmen bij minder kracht en doordat je meer slag hebt heb je meer gevoel want fijner te doseren, niet minder.
Grotere zuiger geeft minder slag, minder gevoel en je moet harder knijpen. Het is altijd beide meer of beide minder. Niet of of.
Dat heeft niks met serie te maken, dat is hartstikke parallel.Niet zó moeilijk hè.
Leiding vanaf pomp naar bv je linkerklauw, van daaruit met behulp van een verlengde/dubbele banjo naar de rechterkant. Alsof het één leiding is dus.
Ehm,
Kleinere zuiger geeft grotere slag remhendel. En resulteert in harder remmen bij minder kracht en doordat je meer slag hebt heb je meer gevoel want fijner te doseren, niet minder.
Grotere zuiger geeft minder slag, minder gevoel en je moet harder knijpen. Het is altijd beide meer of beide minder. Niet of of.
Natuurwetten ontkom je niet aan.
Doordat de rem sponzig aanvoelt heb je minder gevoel dan een rem die hard aanvoelt.
Een rempomp met een grotere diameter voled dus beter aan maar je moet meer kracht zetten.
Dat heeft niks met serie te maken, dat is hartstikke parallel.
Zal ik wel slecht opgelet hebben hééél vroeger.
[afbeelding]
[afbeelding]
Weliswaar geen remklauwen maar idee lijkt me duidelijk?
Ik denk niet dat het met opletten te maken heeft.
Zal ik wel slecht opgelet hebben hééél vroeger.
[afbeelding]
[afbeelding]
Weliswaar geen remklauwen maar idee lijkt me duidelijk?