Gezegend het seizoen in.

Als die lui graag hun zondag besteden bij een Balkenende-lookalike met een jurk en een denkbeeldige vriend moeten ze dat zelf weten.

Maar je zag aan de beelden van binnen de kerk dat ik niet de enige was die dit een nutteloos gebeuren vond :)
 
Wat weer een uiting van vooroordelen.
Leven en laten leven is tegenwoordig ver te zoeken.
Iedereen heeft het over gebrek aan respect maar vervolgens veroordelen ze anderen die niet zo zijn als dat zij zelf zijn.
Maandag overdenkertje 8-)
 
Wat heb ik nou weer gedaan? Is het dan niet een Balkenende-lookalike? Hij heeft zelfs exact hetzelfde kapsel.

1384932
1384934


En hij draagt een jurk (niet op die foto maar toch) en hij heeft (minstens) een denkbeeldige vriend, aannemende dat hij nog echt gelooft natuurlijk.

Feitelijk toch helemaal in orde? Wat heb ik dan verkeerd gezegd? Ik zeg er nota bene nog letterlijk bij dat mensen het helemaal zelf moeten weten. Enneh... Niet iedereen zat daar te genieten :)

1384936


Prima toch? Wat ik zeg, als zij daar hun zondag mee willen vullen vind ik dat prima, zo lang er niemand last van heeft, en dat lijkt me hier het geval.

Beschuldig mij van vooroordelen zo veel je wilt, maar zo lang je er geen kunt aanwijzen voel ik me niet geraakt :W
 
Als die lui graag hun zondag besteden bij een Balkenende-lookalike met een jurk en een denkbeeldige vriend moeten ze dat zelf weten.

Maar je zag aan de beelden van binnen de kerk dat ik niet de enige was die dit een nutteloos gebeuren vond :)

Mijn vrouw is Hindoestaans en ook binnen het Hindoeïsme bestaan er allerlei rituelen, zegeningen en gebruiken welke bij het religie horen. En ook daar ben ik zelf ook wel es "het slachtoffer" van geworden. Maar juist krijg ik binnen haar familie en vriendenkring veel respect en waardering als ik mee doe (denk bv. aan Divali) aan haar rituelen en gebruiken. Tuurlijk had ik in het begin ook wel es van moet dan nou, wat is dat voor gekkigheid, enz. Maar mijn vrouw legde mij uit waarom ze het deed en waar het goed voor was enz. Hierdoor raakte ik stukken bekender met haar religieuze achtergrond en ben ik nu veel beter in staat om deze religieuze handelingen beter te beoordelen en op waarde in te schatten. Ik heb voor mijn vrouw gekozen, ben met haar getrouwd en respecteer haar. Dit houdt ook in dat ik ook haar achtergrond accepteer en respecteer en daarbij dus ook haar religie en alles wat erbij komt kijken.

Behoorlijk denigrerende opmerking: "Balkenende-lookalike met een jurk". Getuigt van weinig kennis en acceptatie...
 
Wat heb ik nou weer gedaan? Is het dan niet een Balkenende-lookalike? Hij heeft zelfs exact hetzelfde kapsel.
Zelfs met mijn bril op zie ik geen enkel overeenkomst...


En hij draagt een jurk (niet op die foto maar toch) en hij heeft (minstens) een denkbeeldige vriend, aannemende dat hij nog echt gelooft natuurlijk.
Die "jurk" heet een kazuifel. En een kazuifel is een opperkleed, geen jurk.
Link: Kazuifel - Wikipedia

Wat jij denkbeeldig vind is voor deze mensen iets om naar uit te kijken (al is het na hun dood) en van wie zij hun laatste oordeel ontvangen. In hun ogen bestaat God, op welke manier dan ook, maar vooral als degene aan wie zij uiteindelijk verantwoording naar toe afleggen.

Feitelijk toch helemaal in orde? Wat heb ik dan verkeerd gezegd? Ik zeg er nota bene nog letterlijk bij dat mensen het helemaal zelf moeten weten. Enneh... Niet iedereen zat daar te genieten :)
Dat iedereen daar serieus zit zonder te grappen en te grollen (waarvan jij schijnbaar denkt hoe het toegaat in een kerk) zit op de bankjes is een teken van vroomheid/respect. De kerk is geen kroeg (denk dat jij daar mee in de war bent) maar voor deze mensen een serieuze aangelegenheid.

Maar ga vooral lekker zo door!
 
Zelfs met mijn bril op zie ik geen enkel overeenkomst...
_O-
Okee, nu weet ik dat je waarschijnlijk niet serieus bent. Maar voor de zekerheid toch nog wat punten.

Wat jij denkbeeldig vind is voor deze mensen iets om naar uit te kijken (al is het na hun dood) en van wie zij hun laatste oordeel ontvangen. In hun ogen bestaat God, op welke manier dan ook, maar vooral als degene aan wie zij uiteindelijk verantwoording naar toe afleggen.
Heb je het hele videootje gekeken?

Dat iedereen daar serieus zit zonder te grappen en te grollen (waarvan jij schijnbaar denkt hoe het toegaat in een kerk) zit op de bankjes is een teken van vroomheid/respect. De kerk is geen kroeg (denk dat jij daar mee in de war bent) maar voor deze mensen een serieuze aangelegenheid.
Heb je het hele videootje gekeken?

Behoorlijk denigrerende opmerking: "Balkenende-lookalike met een jurk". Getuigt van weinig kennis en acceptatie...
Gebruik ik een keer geen moeilijke woorden en kom ik direct to the point met een waarheid als een koe, is het weer niet goed :) Hoe is dit nou weer denigrerend? Wat moet ik dan zeggen... Een meneer die sterk de indruk wekt actief zijn best te doen om zo veel mogelijk op Balkenende te lijken en zich professioneel met een gewaad pleegt te omkleden met kenmerken die een zekere gelijkenis vertonen met een traditioneel feminien kledingstuk dat de rok en het bovenstuk tot een geheel samensmeedt? Goed, bij dezen dan.

Mijn vrouw is Hindoestaans ... en respecteer en daarbij dus ook haar religie en alles wat erbij komt kijken.
Ehm... Dus... ? Moet ik dat daarom ook doen? Ik respecteer visies die op onwaarheden, drogredeneringen en volksmennerij gebaseerd zijn niet. Wel respecteer ik ten volste het recht van mensen om zulke visies te hebben en zal ik dat recht zelf ook verdedigen, tot op zekere hoogte.
 
Wat heb ik nou weer gedaan? Is het dan niet een Balkenende-lookalike? Hij heeft zelfs exact hetzelfde kapsel.

Bekijk bijlage 1384932Bekijk bijlage 1384934

En hij draagt een jurk (niet op die foto maar toch) en hij heeft (minstens) een denkbeeldige vriend, aannemende dat hij nog echt gelooft natuurlijk.

Feitelijk toch helemaal in orde? Wat heb ik dan verkeerd gezegd? Ik zeg er nota bene nog letterlijk bij dat mensen het helemaal zelf moeten weten. Enneh... Niet iedereen zat daar te genieten :)

Bekijk bijlage 1384936

Prima toch? Wat ik zeg, als zij daar hun zondag mee willen vullen vind ik dat prima, zo lang er niemand last van heeft, en dat l
ijkt me hier het geval.

Beschuldig mij van vooroordelen zo veel je wilt, maar zo lang je er geen kunt aanwijzen voel ik me niet geraakt :W
Er zit een wat droevige ondertoon aan, gaat het wel goed nijn? Er is niks mis met verdriet als dat maar omstlaat van SadBunny——> SuicidalBunny. Oké? Als je wil praten dan kan dat, pak een lege bus pringles, zeg het daar maar in, doe de deksel erop en gooi het van je af!

🤗
 
Zelfs met mijn bril op zie ik geen enkel overeenkomst...



Die "jurk" heet een kazuifel. En een kazuifel is een opperkleed, geen jurk.
Link: Kazuifel - Wikipedia

Wat jij denkbeeldig vind is voor deze mensen iets om naar uit te kijken (al is het na hun dood) en van wie zij hun laatste oordeel ontvangen. In hun ogen bestaat God, op welke manier dan ook, maar vooral als degene aan wie zij uiteindelijk verantwoording naar toe afleggen.


Dat iedereen daar serieus zit zonder te grappen en te grollen (waarvan jij schijnbaar denkt hoe het toegaat in een kerk) zit op de bankjes is een teken van vroomheid/respect. De kerk is geen kroeg (denk dat jij daar mee in de war bent) maar voor deze mensen een serieuze aangelegenheid.

Maar ga vooral lekker zo door!
Maar er is ook niks met een gezonde dosis humor
 
Moet ik dat daarom ook doen? Ik respecteer visies die op onwaarheden, drogredeneringen en volksmennerij gebaseerd zijn niet. Wel respecteer ik ten volste het recht van mensen om zulke visies te hebben en zal ik dat recht zelf ook verdedigen, tot op zekere hoogte.

En dat verdedigen van jouw recht houdt in dat je daarom mensen maar moet beledigen?

Vind deze topic toch gezelliger en respectvoller!
 
En dat verdedigen van jouw recht houdt in dat je daarom mensen maar moet beledigen?
Ik verdedig mijn rechten hier niet want niemand valt ze hier aan. Verder: typisch gevalletje "offence is taken, not given". Het lijkt erop dat jij je plaatsvervangend beledigd voelt. Kun je eens onder woorden brengen hoe mijn pogingen tot feitelijke observeringen en vrije meningsuiting jou zo raken? Misschien kunnen we er iets aan doen.

Er zit een wat droevige ondertoon aan, gaat het wel goed nijn? Er is niks mis met verdriet als dat maar omstlaat van SadBunny——> SuicidalBunny. Oké? Als je wil praten dan kan dat, pak een lege bus pringles, zeg het daar maar in, doe de deksel erop en gooi het van je af!
Jammer maar te laat, 113 neemt niet eens meer op als ze zien dat ik bel.
 
Misschien kunnen we er iets aan doen.
Ja jouw nickname veranderen, want die doe je echt eer aan! Wij moeten jouw zogenaamde mening en denigrerende opmerkingen slikken en accepteren maar andersom.....ho maar! T'is bij jou echt vechten tegen de bierkaai.... jammer.
 
Ja jouw nickname veranderen, want die doe je echt eer aan! Wij moeten jouw zogenaamde mening en denigrerende opmerkingen slikken en accepteren maar andersom.....ho maar!
Hè? Nou raak je me even kwijt. Ik heb nergens gezegd dat jullie mijn opmerkingen moeten slikken. Ga er vooral tegenin! Anders zou het hier maar een saaie boel worden. Prima toch? En wat bedoel je precies met "zogenaamde mening"? Denk je dat ik eigenlijk een andere mening heb? :?

Hoe heb ik jou beledigd of gedenigreerd en/of waar heb ik afbreuk gedaan of proberen te doen aan jouw recht op meningen of het maken van opmerkingen? Nogmaals... Kun je aangeven wat je nou precies zo raakt? Want ik snap het echt niet.
 
Het is helaas ook van deze tijd dat iedereen denkt alles te kunnen, mogen en moeten zeggen en als dat dan een ander stoort dat het dan aan die ander ligt en niet aan degene die het zegt.
Dat heet egoïsme en een is een teken van een totaal gebrek aan empathie.
Oftewel totaal respectloos.
Gevolg van de ikke ikke ikke en de rest kan stikken maatschappij waarin wij helaas leven.
De uitzonderingen daar gelaten.
 
Ja en dat alleen maar omdat er een paar motorrijders met wat extra bescherming voor rijder en machine hopen te kunnen rijden.
En dit vervolgens belachelijk wordt gemaakt.
 
Ja en dat alleen maar omdat er een paar motorrijders met wat extra bescherming voor rijder en machine hopen te kunnen rijden.
Als deze motorrijders ervan overtuigd dat zij hiermee extra bescherming genieten, vind ik het prima! Nogmaals, mijn vrouw is Hindoe en heeft mijn motor ook ingezegend. Alle respect daarvoor!

En dit vervolgens belachelijk wordt gemaakt.
Ik maak die motorrijders niet belachelijk want ik ben geen sad bunny, ik begrijp hun standpunt en motivatie volkomen!
 
@nomko. Mijn reactie was op die van willem dat het volledig uit de grijpers liep in dit topic;)
Was ff vergeten dit te quoten.
 
Ik ben gister nog geweest. In BE.

Leuk druk, ritje rijden.
Daarna zegening. De man die het deed, kwam zelf lekker aantuffen op dn moto....

Gewoon buiten, bij een industriepandje op de parkeerplaats.
 
Wow, dit maakt een hoop los, zeg.

Ja en dat alleen maar omdat er een paar motorrijders met wat extra bescherming voor rijder en machine hopen te kunnen rijden.
En dit vervolgens belachelijk wordt gemaakt.

Tsja... dan kunnen ze naar mijn idee op hun zondagmiddag beter langs de helmenboer rijden of 'n paar valbeugeltjes op hun motor knutselen. Maar hey, ieder z'n ding... al mag ik hopen dat ze toch het zekere voor het onzekere nemen en gewoon netjes met 'n botsmuts op de motor stappen.

Of interpreteert de grote eindbaas in de lucht dat als een gebrek aan geloof en vertrouwen? :P
 
Leef en laat leven.....kerk staat bij mij ‘aardig’ weg, maar recentelijk een leuke gesprek met een priester gehad. Over het leven/ beleven en geloven...toch wel een eye-opener om met anderen die een speciale kijk op het leven hebben..:Y
 
Terug
Bovenaan Onderaan