Ik heb net even (20 minuten) de instellingen van Performance Bikes geprobeert. En ik ben niet ontevreden.
Grote opvallende voordeel is dat de voorkant niet meer zo veel induikt bij hard remmen. Veel meer controle dus tijdens remmen.
Bochten gaat ook prima, heb wel het idee dat ik iets harder werken moet, maar dat geeft niks. Voelt goed aan in iedergeval.
Iets minder comfort dan bij mijn vorige instelling, maar dat valt te verwaarlozen.
Stabiel, ook bij hard optrekken.
Mijn voorvork blijkt al 8mm vanaf streep of 10mm vanaf de bovenkant door de kroonplaat te zijn gezakt door de vorige eigenaar. PB raadt 10mm aan. Of dit nu vanaf de streep of de bovenkant is kan ik niet zeggen.
PB voor R6
Kwam ik op de volgende instellingen:
Voorvering:
ingaande (onder) demping 6 klikken,
uitgaande (boven) demping 3 klikken,
veervoorspanning 4 ringen zichtbaar.
Achter: ingaande (boven) demping 1,5 klikken,
uitgaande (onder) demping 13 klikken, (berekend vanuit dichtgedraaid (tegen de klok in)
veervoorspanning stand 2e van maximum (8).
De demperinstellingen gerekend vanuit volledig dichtgedraaide stelknoppen (met de klok mee).
Behalve achter uitgaande (onder) demping.
-----------------------------------------------
Mijn vorige instellingen, gebaseerd op MOTO73 voor R6
Kwam ik op de volgende instellingen:
Voorvering:
ingaande (onder) demping 5 klikken,
uitgaande (boven) demping 4 klikken,
veervoorspanning 5 ringen zichtbaar.
Achter: ingaande (boven) demping 3 klikken,
uitgaande (onder) demping 8 klikken,
veervoorspanning stand 6.
De demperinstellingen gerekend vanuit volledig dichtgedraaide stelknoppen (met de klok mee).
-----------------------------------------------
Opvallend verschil is van waaruit ik de uitgaande demping achter heb berekent. Dit is bij beide instellingen net andersom. Of ik dit nu altijd fout heb gedaan bij de Moto73 instelling weet ik niet. (Totaal klikken vanuit helemaal hard of helemaal zacht is 45 klikken)