Gilera GP 800

180 euro voor de stuur en 70 voor waar het stuurtjd in gaat vind ik nog erg meevallen.

Dat ik vannacht dat knipoog plaatste lag ik half in dromenland in mijn bed, en heb het toen kennelijk niet helemaal goed bekeken.

Maar nu ik nog eens naar de prijzen kijk vindt ik het wat vreemd.
Zou het niet andersom zijn?

Dus stuurtje 70 en dan dat CNC geval 180.

Omdat je het als set koopt maakt het uiteindelijk niet uit, betalen moet je toch,
maar vindt een stuur van 180 ballen wat overdreven, een carbon stuur is zelfs nog goedkoper.

Is ook wel een heel erg leuk klusje om aan te sluiten, ben zelf trouwens helemaal idolaat van de radiale rempompen die sir Moscatelli gebruikt, die zijn dan uitgevoerd met rem-olie potjes op het stuur.
"Braking" is ook een heel goed merk op remmen gebied, ik dacht ooit eens gelezen te hebben dat het een Deens of Noors merk is, in ieder geval uit een Scandinavisch land.

Radiale rempompen van 'Braking'... vraag me allleen af waar de remlicht schakelaars zitten?
image.php


image.php


Sinds ik die Moscatelli volg ben ik er ook van overtuigd dat hij een van de beste
custom bouwers is die er rondlopen, en dan uiteraard voornamelijk voor Gilera/Aprilia met daarnaast steeds meer voor de BMW sport.
Hij heeft ook een redelijk vast patroon, en dat is dat voornamelijk de CVT op de schop gaat, zijn custom CVT's zijn allemaal lichter van gewicht en daarnaast besteed hij extra aandacht aan betere koeling van de koppeling.

Ik ervaar momenteel zelf dat met mijn nieuwe remsysteem veel harder kan komen aanrijden, en pas veel later hoef in te zetten, dat is dus uiteindelijk ook een stukje snelheids winst

Mvg. Jan
 
Laatst bewerkt:
ok is het echt een leuke klus om aan te sluiten of is het cynisme en is het een moeilijke karwei?
hoe dan ook die stuur komt en ik heb een mailtje erachteraan gestuurd of hij kant en klare lichtere velgen heeft liggen zo ja dan kunnen die gelijk mee.
ik wacht nog op antwoord.
24 mart heb ik een afspraak met ruud frederiks van tovami voor het afstellen van de scooter.
misschien dat i die pompen mee bestel maar ik twijfel wel nog omdat die zo in het oog springen.
ik toch uiteindelijk ook die remmen vervangen voor radiaal en ook dat boekt weer winst toch?
en dat ziet er toch mooier uit plus dat het waarschijnlijk iets lichter is.
 
Ja ik ken die filmpjes.
ik ken iemand die ook een tuner is en soms ook turbo s in motoren plaats.Heel duur natuurlijk.
hij zou graag de mijne onderhanden nemen.
maar ja ik ben nu met gewucht reductie bezig en dan is dat niet de meest logische keuze he.
wel Als laatste stap als niet tevreden ben als alles klaar zou zijn haha.
 
Haha een 1000cc scooter met turbo. Dat zou helemaal feest worden.

Lekker bezig Sossa, je komt er wel zo!

Groeten, Karl

Ps. alles goed met vrouw en kids? Het is alweer een tijdje geleden :)
 
ja kachel dat dat zou wat zij he.
het is inderdaad lang geleden het word weer eens tijd dat we bij
mooi weer eens bij elkaar komen gezellig met hybride en nog wat gezellig mensen erbij.
dan kun je ook even een rondje rijden.
want de laatste referentie die je hebt toen je erop had gereden(wat toen ook al snel was)
is alweer zwaar achterhaald, hij is nu nog veel sneller dan dat.
dus ik ben benieuwd of jij denkt dat die turbo nog wat bijdraagt aan de specificatie s van nu.
volgende week gaat hij weer op de testbank bij Ruud en dan zal ik het natuurlijk hier weer plaatsen.
ik zat gisteren nog naar een filmpje te kijken van een gp800 met 920cc die 225 gps ging.
dat is voor mij dan weer voor volgend jaar.
dan gooi ik de 21 tandwiel weer terug en 46 achter tandwiel die ik al klaar heb liggen.
om er de maximale snelheid eruit te halen.
tuurlijk gaat hij dan ook weer op de testbank want dan gaat het vermogen ook weer flink omhoog met in totaal 4 tanden minder.
maar dit jaar staat in het teken van gewicht reductie en voor het mooi zoals xenon verlichting etc.
volgend jaar ga ik dus weer voor een stukje tuning.

ps met de kinderen gaat het goed zeker onze zoon die autistische blijkt te zijn weten we al een jaar en dat gaat boven verwachting goed.
 
Laatst bewerkt:
Voor de nieuwsgierigen onder ons en als je in de buurt woont.
om 14.00 ben ik bij ruud frederiks tovami in goes.
word hij op de test bank afgesteld.
je bent welkom om te komen kijken.
 
Laatst bewerkt:
Ha Sossa,

Fijn dat het met vrouw en kids behoorlijk goed gaat. Top! Ergens in april is (in aangepaste vorm weliswaar) de scooterexpress meeting in Rdam. Doen we dat weer eens volgens het "oude" concept? :)

En dan de hamvraag: waar blijft de grafiek van Ruud Freriks?? Ben reuze benieuwd! De laatste keer dat ik op je GP reed ging'ie al als een kogel - op het achterwieltje, als je wil - dat zal nu nog wel effe een tikkie sneller zijn.

Old-scooterfan: ik toer ook vaak in Hoek van Holland. Ik woon in Den Haag. Maar daar ik geen motorscooter meer heb, is dat meestal op mijn Kreidler. Dus als je een rode Florett voorhet terras van restaurant Boulevard ziet staan... ;)
 
Hehe dat was een lange vermoeide dag.
zo eindelijk op bed(was toch al op de bank in slaap gevallen. ).
Nee ben van utrecht olt dus 127 km naar goes gereden.
tja kachel vrouw moet werken dus ik heb de kinderen en kom wel langs.
de vraag is gaat het mijn vrouw lukken om in de avond te werken inplaats van overdag.
dan kom ik met de motor. Moet ze overdag dan neem ik de kinderen mee met de auto.

ik was om 14.25 bij ruud, veel foto's gemaakt ook in vga maar nog steeds te groot voor mf moet ze dus nog verder verkleinen voordat ik ze hier kan plaatsen.

Na flink werken 67,8 pk eruit gekregen, zou meer kunnen als hij meer toeren zou kunnen maken, maar die polini in samenwerking met de dr pully rollen redden dat niet.
wat mijn ideeën over jcoasta alleen maar weer bevestigd omdat die wel aan die hoge toerentallen komt, met de tijd komt die er ook gewoon weer op.
Uiteindelijk van 188 gps naar 200 rond gekregen.
Niet zo vreemd met de tandwielen verhoudingen die er nu op zit.
met de originele setting tandwielen zou hij minimaal 215 gps zitten.
andere kant van de medaille is dat hij inderdaad trekt als een tierelier maar minder bruusk dan toen ik net binnen kwam.
dat komt omdat hij bij het errste gas aaname even niets tot weinig deed en dan er ineens bruut erin kwam.
moeilijk om bijv normaal een rotonde te kunnen nemen.
nu is hij overal bij de les bij elke gasstand snel maar ook dosseerbaar.
de grafiek toond bij de koppelwaarde 1 lange gladgestreken streep die van begin tot het einde een stuk boven de koppelkromme uitsteekt van voor dat hij de veranderingen aanbracht. Er zit pas bij hdt einde een lichte inkak moment.

dus toch nog 12 kmh gps erbij wat ik zondrr de jcoasta eigenlijk niet verwacht had.
maar ruud was ook wel wat teleurgesteld, hij had zelf tussen de 70 en meer richting de 80 achterwiel pk verwacht met alles wat erop zit.
Hij wijt het feit dat dit niet lukt aan de variator de tandwielen en de nokkenassen,
omdat de nokkenassen nog origineel zijn en dus niet met de setup meegegroeid is.
deze zo nog voor zeker 5 tot 8 pk erbij kunnen leveren volgens hem.
ook mijn krukas is natuurlijk nog origineel want die van de fueco passen niet onder de gp want daar zit zeker in combi met de nokkenassen dus veel vermogen winst in.
maar de nieuwe mp 3 500 hebben allemaal een kop gekregen met andere nokkenas timing waardoor die geloof ik 2 pk meer heeft dan het vorige model.
Dus wie weet, eerst maar meer gewicht eraf snoepen en de jcosta erweer onder zien te krijgen.
 
Ondrrste gedeelte zie je de topsnelheid blauw was toen hij op de bank ging en rood toen hij klaar was echte km.

toen we klaar waren vertelde ik dat ik een lithium accu erop heb zitten.
Hij zij dat hij die ook gebruikt voor zijn race bmw.
en dat die 440 gr weegt.
eerst zien dan geloven dus hij pakt hem erbij en ik trek de mijne uit de gp.
beide wegen, 890 voor de mijne en inderdaad 440 voor die van hem.
hij had er geen meer en deze gebruikte hij voor de bmw.
uiteraard hoef ik niet te zeggen dat met een goed bod ik gewoon zijn accu meenam en hij dus gewoon weer een nieuwe moet bestellen haha,
 
Nu begrijp je waarom mijn scoots zo lekker lopen :]

Hoe stond het mengsel toen je kwam, rijk of arm ?

Dr. Pully vervangen voor standaard rollen.

67pk op achterwiel is veel hoor !
 
Laatst bewerkt:
Mengsel was nog te arm gasklep stond echt slecht.
Tja 67.8 pk is maar net iets meer dan de 64,4 pk van de vorige keer. Dus die extra grote cillinders en de gasklephuis hebben 3.4 extra pk op het achterwiel opgeleverd.
Ha ik snap zijn teleurstelling want hij en ik ook verwachte veel van de 958c en de gasklephuis.
Orginele polini rollen slijten zo snel. Vandaar de dr pully rollen gekozen.
 
Als je vermogen niet veel omhoog is gegaan door de bigbore,
moet je er toch wel een puist koppel bij hebben gekregen.
Kan er wel genoeg lucht je filterhuis inkomen?
 
Ja je hebt gelijk de koppel is niet alleen in het laag midden of boven gebied omhoog gegaan maar in het gehele toeren bereik vanaf 50 km tot de top ligt hij over het hele bereik hoger dan de vorige lijn.
Het is een mooie rechte koppellijn. Dat is inderdaad te wijten aan de cillinder en de klephuis.
Nee de lucht is alleen een bmc filter verder niets aangepast.
Moscatteli doet hier ook niets aan wat ik niet snap.
 
[
Ruud is geen "kleine" jongen op tuning gebied :)

Was er al bang voor dat mengsel helemaal fout stond.
Daarom drong ik via PM zo aan om snel naar Ruud langs te gaan
ivm te hete kleppies en zuiger kop.
Inderdaad,
koppel moet flink omhoog zijn gegaan, niet klein beetje maar veel.

Hebbi nog over gehad voor andere norsel, meer gaatjes of bredere spreiding
zodat er meet lucht wordt meegepakt ?
Maar dit is eigenlijk gerommel in de marge dat geeft nooit 10 PK er bij :) ?

Zonder frisse lucht, is er geen goede verbranding.
Hoeveel PK met luchtfilter element er uit ?


optie is perslucht in het luchtfilterhuis spuiten .......... _O-
 
Ik heb eerder gezien dat er bij big bore of hele vette turbo vergroting een extra gat in het luchtfilter huis werd gesneden, zodat er makkelijker en meer lucht naar het luchtfilter kan.
 
Een extra gat in het luchtfilter huis moet natuurlijk niet voor extra vuil in het luchtfilter huis zorgen.
Ik kan nog wel kijken bij goed weer om een rondje zonder de luchtfilter te doen.
nee niet met hem over de norsels gehad kan ik hem nog welmover bellen.
gert van der vecht van motorsrvice ommen komt ook uit de racerij en daar heeft hij ook ervaringen mee.
Volgens hem moet je je daar ook niet teveel van verwachten.
Bovendien zou je dit dat en zus ook moeten vervangen voor een maximale effect,
het ene verandering lokt een hoop meerdere aanpassingen uit om er iets bruiksbaar eruit te kunnen ha halen.
voor nu zegt ruud in iedergeval dat het belangrijkste oorzaak toch de nokkenassen zijn en het feit dat er niet meer toeren uit de vario te halen valt.
kijk die laatste is niet zo moeilijk te realiseren aangezien de jcosta wel een hoogtoerige karakter heeft dat heeft die ook bewezen toen die erin zat.
want hij draait minstens 700 toeren meer dan de dr pully.
maar ook nu met de polini erin draaid die nog steeds minder hogectoeren dan de jcosta deed.
die nieuwe nokkenassen leveren 2 of 3 pk in de nieuwe mp3 500 dus moet hij in de gp inderdaad wel meer opleveren.
Maksor had toen goedkoop hieraan kunnen komen heel heel dom dat ik dat niet gewoon gedaan had want het geld was er toen gewoon hiervoor.
Opabert merkt op dat nieuwe nokkenassen veer tenkoste kan gaan van het soepele lopen onderin want dat doet d u e nu goed.
aan de andere kant denk ik als piaggio de koppen van hun mp3 hebben aangepast dat ze dit wel ruim binnen de marge doen ivm de massa productie.
Dus zal het zo een vaart waarschijnlijk niet lopen hoop ik.
grote veranderingen zullen op het gebied van vermogen voor dit jaar even niet komen denk ik.
dit was voor vorig jaar .
dit jaar zou in het teken staan van fijn tuning en afslanken in combi met een betere handeling van de motor.
gedult maakt of breekt je haast zorgt voor fouten.
dus doel vasthouden voor dit jaar ben al minstens 20 kg kwijt.
stuur van moscatelli is of word besteld dus dat is weer 3,5 kg erweer af.
carbon wielen word door maksor en ruud afgeraden.
Magnesium ook door maksor maar ruud heeft daar wel vertrouwen in dus zit ik nog in dubio en is de vraag of ik überhaupt wel kan vinden in mijn maten.
maar goed grote wielen betekent niet altijd zwaarder.
volgens mij is mijn voorwiel zwaarder dan de 17 inch van de apr tueno.
andere stap isde remmen radiaal maken en 3 ipv 2 remm cilinders. Voor en achter.
de voorvork moet ik ook nog even kijken hoe ik dat aan gaat pakken.
hele voorvork ohlins?
of alleen vorkpoten intern aanpakken?
xenon verlichting zit ook in bestelling.

Opa bert sorry dat ik pm niet heb kunnen antwoorden.
Ik had een hele lappe text neergezet.
Crasht de tablet lekker dan.
 
Ik heb wel al geïnformeerd naar een compressor.
Die word goedkoop buiten de grenzen aangeboden.
2 a300 euro.
maar de grens over export rechten etc valt wel hoog uit.
Maar bij comprsor is de vraag of de zuigers dit trekken of dat je over moet naar andere sterkere zuigers dus ook weer een hele onderneming.
met een compressor is verdubbelen van het vermogen meer regel dan toeval.

turbo is de andere kant maar die is zwaarder hakt het vermogen in een keer in inplaats van mooi gesmeerd geeft wel meet vermogen maar is ook duur.
shit als ik in Italië woonde ging mijn scooter een maand uit logeren bij moscatelli.
 
Terug
Bovenaan Onderaan