Gilera GP 800

bedankt jetbike maar ik heb juist ook wel heel veel lol hoor met de gp800.
het is zeker niet alleen maar kommer en kwel dat heb ik met de burgman 650 erger gehad.
en daar heb ik toch de halve wereld over gereisd.
en tja dat ik aan het tunen ben begonnen kunnen we de gp800 niet aan rekenen.
en daarbij is het toch bekkend waar je boven wat wint verlies je onder etc.
bovendien is er voor nu al bijna de juiste afstelling gevonden.
hij loopt nu al gelijk goed vanaf het moment dat je gas geeft. en ook boven loopt hij mooi door.
we hebben het nu alleen nog maar over fine tunen en uiteindelijk komt er voor mij toch gewoon de jcosta terug die is mijn favoriet ivm zijn hoge toerentallen.
ik heb er zoveel aan laten veranderen dat het niet zo gek is dat je de balans opnieuw moet zoeken en daar zijn we nu dus al aardig ver mee.
het belangrijkste voor nu is dat de gasklep goed word gelezen want nu brand het lampje regelmatig van de motormanagement .
bovendien kun je als je zoals ik deed dezelfde dag zowel op de originele als op mijn gp800 rijden geen vergelijking meer met elkaar maken.
de motor rijd nu gevoelsmatig zo anders dat als je niet wist dat het allebei een gp800 was je zou denken dat er twee heel verschillende motorfietsen stonden.
de motor is nu dus bijna zoals hij gewoon aan het begin van zijn carrière had moeten zijn voor mij.
ik ben dus juist een hele tevreden gp800 klant.
ik kan niet wachten tot hij af is, dus eerst wat gewicht eraf snoepen en dan bied ik hem graag aan motor bladen zoals scooterepress voor een vergelijkings testen met motoren van hun keuzen.

happy new year to you al.
 
Hey sossa,

in navolging op ons pb verkeer van onlangs zie ik dat besproken onderdelen ook best vaak en veel hier worden aangeboden.

voorbeeldje:

RSV slachttopic

Kwam ook hier op MF. losse brembo setjes voor weinig tegen.
Kortom, ook hier op MF. barst het van het donor materiaal.

Mvg. Jan
 
Laatst bewerkt:
LOL ^_^

Motormanagement lampje ... ik krijg al kriebels als ik eraan denk! Brrrr ... Dat lampje is de terreur van de GP800. Leuk te lezen dat jij je er juist heel goed mee vermaakt, sossa! Maar voor de gemiddelde gebruiker is deze beleving vast anders. Voor mij ging er dan direct een kassa-belletje. Lampje aan ... dat gaat weer geld kosten!

Ik rij nu met veel plezier een Honda Integra. Die is op stand 'S' altijd snel en kan nog sneller in de stand 'Manual'. Hoef ik alleen een beetje voor te oefenen. De top vind ik niet zo belangerijk. Autobaan rijden vind ik saai. Ik ga voor het bochtenwerk ^_^ en de drags bij het stoplicht. LOL
 
Die honda integra is inderdaad ook een van mijn favoriete motoren ee heerllijke ding om mee te rijden.
Ik vond zelfs manuel schakelen leuk, terwijl ik dit op de burgman 650 helemaal niet leuk vond.
Op de tmax heb ik lang niet zoveel lol als op de gp800.
 
Heb je ook een mooie foto (serie) van de desbetreffende GP800 (Nu dus GP1000) want ik neem aan dat je het uiterlijk van de machine ook naar eigen smaak hebt gewijzigd? ^_^
 
Ja hier en in andere topics verspreid.
Als alles klaar is zal ik wel een foto raportage maken.
maar de foto van de gp van het begin toen ik hem net had en van toen ik wat optische veranderingen had aangebracht staan hier ook ik blader wel even voor je.
er zitten nog meer optische en gewichts besparende dingen aan te komen.
 
Laatst bewerkt:
ga weg oma dit is mijn topic.

hoi web engine.
ik kreeg vandaag de gewichten door van mijn voorvork etc.

Dag Jos,



Ik heb inmiddels de voorvork uit elkaar geschroefd en de onderdelen gewogen:

- Kroonstuk (T-stuk) 5720 gram

- Voorpoot links 4097 gram

- Voorpoot rechts 4156 gram

- Voorwiel incl. bussen 5750 gram

- Steekas 560 gram

- Remklauwen p/st 850 gram

incl. remblokken



De voorpoten heb ik compleet gewogen, dus compleet met vee en olie.

ik heb nog een mailtje gestuurd met de vraag of hij de remklauwen nog eens wil wegen zonder blokken.
en of die voorwiel met of zonder band is gewogen.

gr sossa
 
Grappig er zal wel verschil in olie inhoud zijn dat er verschil zit tussen beide poten ? Of zit er een extra beugeltje van 59 gram aan één van de twéé :?

OEM poten lijken L/R identiek
image.php


De brembo radiale goldspot remklauwen P4/34 komen ongeveer op zo goed als 1 kilo per stuk, tis meer massa om warmte af te voeren dus moet je boeten op gewicht.
Er zijn ook nog radiale brembo's met 32mm. piston, die zijn wel weer wat lichter, maar boeten dan wel iets in op rem-power, maar uiteindelijk kom je ook niet onder de 850 gram uit.
Daarvoor moet je naar de radiale titanium versie en dat is onbetaalbaar en gewoon flauwe kul op een Gilera GP.

De remschijven was eventueel nog een optie om te wegen, we hadden al een reverentie van 1,29 kilo voor een floating setje ;)

Hoogst merkwaardig dat het enkele kroonstuk praktisch net zo zwaar is
als het voorwiel ?
Zijn de remschijven er soms vanaf gehaald ?

Steek-as is ook niet extreem zwaar, de te behalen winst daarop is niet noemenswaardig.

De beste optie zover (3 kilo winst) is het Moscatelli stuur setje met aansluiting wat ik je had laten zien.
Heb je al een mailtje naar sir Moscatelli gestuurd en een prijs opgave gevraagd ?

Moscatelli compleet custom gewichts besparende stuurset
image.php


image.php


image.php


OEM nog zonder 2X stuur bar ends & plastic O/B plaatjes.
image.php


THX 4 update ;)

b.t.w.
Erg lastig om te achterhalen maar het mooiste zou toch zijn om ook de gewicht gegevens van een Tuono 41mm. vork te achterhalen, als ook uit te vogelen of het kroonstuk overeen komt met balhoofd GP.
Uiteraard komen bij zoiets nog een aantal andere zaken om de hoek kijken maar daar had ik je al voorzichtig over ingelicht.
 
Laatst bewerkt:
hmm ok.
ik had moscatelli nog niet gemaild komt nog.
wel jammer dat hij die voorvork niet eerst in zijn geheel heeft gewogen en pas daarna in onderdelen.
ik hem in een mail gevraagd oh hij het wel met of zonder band en remschuiven heeft gewogen.
en zo niet of hij dit alsnog wil doen.
dan zal ik dat hier updaten.
een gewicht info op het net betreft meestal het voorvork in zijn geheel.
soms worden de poten afzonderlijk gemeld maar dit is dan ook zonder olie.
 
Denk dat de eerste 5 á 6 kilo, 50 euro per kilo gaan kosten.

150 euro voor stuur-unit (3 kilo)
100 euro voor lithium-ion accu (2 á 3 kilo) (ex. specifieke oplader)

Daarna zal de kilo prijs qua geld waarschijnlijk rap toenemen.

Mooiste zou toch waarschijnlijk zijn als je de Öhlins vork uit de 'limited editon'
"Gilera GP 850 Corsa" ergens op de kop zou kunnen tikken.
Die kans is nog niet eens helemaal onmogelijk, dit omdat (zie quote hieronder) die zelfde vork set in het Aprilia Tuono model wordt gebruikt.
Desalnietemin moet je er dan zowel in binnen als buitenland boven op zitten en
moet de prijs gunstig zijn en de poten moeten recht zijn etc.

Corsa futures Öhlins fork and Serie Oro Brembo brakes with radial-mount four-piston callipers which are the same as the Aprilia Tuono models
 
Laatst bewerkt:
1- 2002 Aprilia Tuono R Limited
2- 2002 - 2005 RSV Tuono (Tuono Fighter for 2003)
3- 2003 - 2005 RSV Tuono Factory
4- 2006 - 2011 Tuono 1000 R
5- 2006 - 2010 Tuono 1000 R Factory
6- 2012 - Tuono V4 APRC

Denk het wel, MP adv. is modelleke 2006 tot 2010, en dat zou waarschijnlijk wel eens heel goed kunnen corresponderen met Corsa data
ik heb hier in mijn archief een map met wat foto's en die komen een beetje overeen met de foto uit de MP advertentie.

Wel lekker trouwens want de hele mikmak (ex. voorspatbord) zit er bij
Juiste voorspatboard is overigens noodzakelijk om de steenslag op onder poten van de UpsiteDown vork te beschermen.
Dus dat moet een voorspadboard met lange doorlopende plastic zijkanten worden net als op Tuono en net als op het plaatje van de Corsa
Enige probleem zou kunnen zijn dat Tuono 17" wiel is en jij hebt 15"
Dus de spatboard ronding is te groot en staat lelijk, ik heb foto's van een TMax waar ze het zelfde hebben gedaan en ook een lelijk te groot spatboard hebben gebruikt.

APRILIA RSV1000 TUONO FORK SET
Dit ziet er op het oog toch lichter uit als jou enkele OEM kroonstuk+vork
Gewichtsbesparing zit hem denk ik voornamelijk in het onderste kroonstuk,
maar ook in de boven kant poten die van een ander materiaal zijn als jou OEM onderkant poten.
Helemaal zeker weten dat het lichter is doe ik natuurlijk niet, maar je krijg er sowieso super performance voor terug.

Enige verschil van de foto's hieronder is dat er geen upper kroonstuk bij zit maar die zit gelukkig wel bij dat MP ding
image.php


image.php


image.php


image.php


image.php


image.php


image.php


image.php


image.php


image.php


image.php



Volgende obstakel wat zich aandient is de bovenste kroonplaat
Tuono heeft bar-ends die L/R van die upper kroonplaat zitten.
Kun je ook zien op de MP advertentie want de bar-end liggen er voor.
Die mag die gozert houden ;)
Bij jou zit het 100% anders, jammer genoeg is de foto van MP
niet helemaal duidelijk genoeg... Maar ik denk daar wel een hele mooi subtiele
upper kroonstuk te zien op de MP afbeelding ;)
Ik kan voor de rest de aansluiting t.b.v. scooter stuur op upper kroonstuk alleen uitdenken als ik het complete zwikkie in het echt zou zien.
Ik heb helaas ook geen voorbeelden van hoe ze de aansluiting op een Corsa hebben gemaakt... dat ziet er wel uit als standaard GP stuur-unit, maar zit toch echt wel op een andere manier op het upper kroonstuk aangesloten.
Maar alles is mogelijk is mijn moto!


Hier nog even een foto van de Gilera GP 850 Corsa waarbij je goed kunt zien
dat je een spatboard nodig hebt die de onderste goud chrome delen van de UpSiteDown vork moet beschermen tegen steenslag.
Dus je moet ergens het juiste spatboard zien te scoren.
Gilera%20GP%20800%20Corsa%20%202.jpg


Reken maar dat je met zo'n voorvork pas echt door de bocht kan, die heeft in tegen stelling tot jou standaard enkele kroonstuk vork geen centje last van onderstuur.
Op mijn Kymco Xciting ging er een wereld voor mij open zo veel beter als een dubbel kroonstuk stuurt ;)


Ik denk dat je die vork bij Jos even moet ophalen dan met die vork naar MP verkopert, en balhoofd diameter/lengte even kijken/vergelijken (wel helemaal naar Limburg, dus wel flaai mee terug nemen)
Daarna misschien nog een paar meier der af lullen en je word de koning van de weg.
Op jou MP adv. foto staan de radiale remmen niet afgebeeld, maar ik weet wel beter daar zitten gewoon de radiale Brembo Goldspot P4/34+34mm. remzuiger remklauwen bij *O*
 
Laatst bewerkt:
Je bedoelt de mp link van mij?
of jouw foto s contact opnemen?
Die jos dat ben ik.
hij staat bij gert 100 km verderop dus niet zomaar heen en weer rijden.
en ikzelf als leek naar zo iemand toe gaan voor zoveel geld 7s niet verstandig, dat moet ik anders doen, iemand laten doen die er verstand van heeft zo heb ik alles tot nu toe gedaan.
Het geld is geen probleem dat heb ik wel moet ruud Frédéric wel even wachten, maar dat geeft niet ik rijd nu toch niet dus heb ik het geld voor ruud ook zo weer bij elkaar gespaard.
ik heb net een goede computer gekocht vandaar dat het geld voorraad iets wat geslonken is.

ik zou hem inderdaad graag vergelijken en voor de juiste prijs overnemen,
want mijn handen jeuken erg.
dan zou ik in maart naar ruud kunnen gaan en in april de stuur van moscatelli en een maand later de lichtere lithium accu kunnen bestellen.
Zou ik dus al klaar kunnen zijn voor dr heerlijke zomer.
Ik zet hem er dan pas op als ik een passende voorspartbord heb en de stuur van moscatelli binnen zou hebben.
 
Ja ik bedoel jou MP link, ik heb alleen archief foto's er naast gelegd zo dat je beter kunt zien hoe het er uit ziet (echter staat in MP adv. wel netjes het upper kroonstuk afgebeeld) en bij mijn foto's niet.
Voor de rest is juist het plaatje op MP behoorlijk summier: Het is klein en de radiale brembo's staan er niet op, maar goed die staan dan wel in de begeleidende text.

Ja sorry naam even omgedraaid, je had me eerder via PM eens de naam Gert door gegeven, maar nu per ongeluk Jos opgeschreven he he Jos is de klos ;)

Je kunt alleen op zeker spelen door T- stuk van OEM mee te nemen en te vergelijken qua lengte en diameter.... terplekke schuifmaat op beide T-stukken.
Op laten sturen door Gert voor 6,75 van het OEM ding is dan het goedkoopst, misschien is dat een optie ?
Dan hoef je geen vrij te nemen en kost het ook geen peut.

Ik kan je zelf helaas momenteel niets aanbieden/ondersteunen omdat ik onlangs voor de 9e keer in mijn leven een knie operatie heb ondergaan, dus met mijn poot omhoog lig, en uitgeschakeld ben, auto rijden gaat/mag ik voorlopig ook nog even niet!

Yup je volgorde zoals je in gedachte hebt klinkt zoals het zou moeten zijn.
Ik zie wel mogelijkheden, maar het enige raadsel zover is hoe het stuur aan te sluiten op het het upper kroonstuk zoals afgebeeld op jou MP advertentie.
Maar ik weet 100% zeker dat dit uiteindelijk wel kan, alleen dat kan ik never nooit van achter een computer inschatten.
Overigens kan elke handige Harry dit na het zien van jou stuur en het kroonstuk van Tuono bedenken ;)
Wat elke handige Harry ook zo kan bekijken is of er geen subframe onder jou neusje in de weg zit om de uitdraai van de nieuwe voorvork te bepalen.
Dat is iets wat heel makkelijk te bekijken is maar daarvoor moet dan wel je neus even even los, en dan is het een kwestie van een paar minuten bekijken om te zien of er genoeg vrij draai ruimte is voor de door lopende poten en upper kroonstuk.

Die Limburger is trouwens geen particulier, das wel even jammer want die hebben vaak minder haast met verkopen.
Want als start bedrag mag er gerust 750 worden geboden voor het hele zwikkie, en vandaar uit kan je wel 3x50 euro omhoog kruipen tot een hondertje of 9.

Hoe zitten jou remleidingen trouwens?
Heb je aan allebei de kanten vanaf remklauwen een afzonderlijke remleiding omhoog lopen?
Of heb je vanaf de ene kant remklauw een remleiding naar de andere kant remklauw en dat vanaf daar 1 remleiding omhoog loopt?

De reden dat ik dit vraag is dat er voor brembo 2 soorten banjo-bouten zijn.
Banjo bouten van brembo zijn sowieso een beetje apart. (niet goedkoop ook)
De ontluchting nippel is bij de radiale brembo's onderdeel van de banjo-bout
In feite zitten de nippels on-top of the banjo-bouten zelf.

Nu zijn die Brembo banjo bouten er in 2 soorten: respectievelijk een lange voor dubbele remleiding aansluiting,
en een korte voor 1 enkele remleiding aansluiting.
E.a. is afhankelijk van de gekozen fabriekskeuze en dat is 1 remleiding omhoog of 2 remleidingen omhoog.

Uiteindelijk allemaal op te lossen, maar die speciale banjo-bouten waar je er vaak dan minimaal één maar nog mooier twéé van moet kopen kosten b.v. van het Duitse merk "Stahlbus" wel +/- 35 ballen per stuk.
Maar goed eerst maar aankijken wat er voor banjo-bouten op die zuiderling zijn setje zitten want voor het zelfde geld zijn ze van huis uit al goed voor jou remleidingen.

Mvg. Jan
 
Laatst bewerkt:
...een maand later de lichtere lithium accu kunnen bestellen.

#Cold cranking ampères > Cold Cranking Amps (CCA) > Cold Crank (CC) > Cranking amps (CA)

Tegen de tijd dat je die accu gaat kopen wil ik je dringend adviseren de accu met de hoogste CCA of CA of CC waarde uit te zoeken (prijzen zijn ongeveer gelijk)
CCA staat voor koud start stroom ;)
Dat is zeg maar de piek stroom die de accu voor 30 seconden kan geven.
Die ligt bij een knappe lithium-ion ergens op 220 tot 240 ampère
Dus minimaal 3 of 4 lithium-ion accu specificaties door nemen en dan die met de hoogste CCA moet je hebben, dan zit je gewoon helemaal goed en heb je een super sterke start accu ;)
CCA mag je niet verwarren met nominale stroom want die zal/moet ongeveer gelijk zijn aan de capaciteit van jou huidige conventionele accu.

image.php
 
Laatst bewerkt:
Thanks ik zal er naar kijken.
Het voordeel van een dealer is juist minder haast om te verkopen dus langer de tijd om het goed uit te zoeken.
Ik zal hem van de week gewoon eens bellen om samen te brainstormen.
Die accu daar zal ik mij in verdiepen
 
Laat Gert gewoon eerst eens de lengte A en diameter van B, opmeten.
Met die gegevens ga jij die Limburger opbellen en je vraagt hem ook om A en B even op te meten.
Komt e.a. niet overeen dan ben je snel uitgepraat.
Laat Gert ook de wiel-as diameter en lengte voor de zekerheid opmeten en vraag die ook na aan de verkoper ;)

image.php


Als alles klopt dan gaat de nieuwe voorvork er net zo boven uitsteken als op de 2 screenshot hier onder.

image.php


image.php


Remleidingen:
Ik heb even gekeken voor je en het blijkt dat jij 2 afzonderlijke remleidingen omhoog hebt lopen, en dan pas samen komen.
Dat zou dus prima zijn als beide banjo bouten op de brembo's ook enkelvoudig zijn uitgevoer, zijn er geen extra kosten voor specifieke banjo-bouten etc.

image.php


Subframe:
Ook denk ik te zien dat het subframe in de voorkuip netjes in het midden zit en bijna zeker niet in de weg zal zitten.

image.php


Mudguard:
Wat wel in de weg zit is de mudguard (zie beide screenshots hier onder)
De mudguard is nr. 2
Maar is geen probleem, je zet gewoon de decoupeerzaag er in om de vrije slag van de voorvork te creëren. (Zie rode cirkel)
Tenslotte hebben alle echte voorvorken daar ruimte nodig dus het is niks bijzonders dat daar een grotere uitsparing komt te zitten.

image.php


Mudguard van onderaf gezien met reeds verwijderde voorvork.
De rode cirkel heb ik aangebracht zodat je een idee krijgt van de
te creëren vrije ruimte in die plastic mudguard


image.php



Dan nu even over de wielen.

Jij hebt achter 15" en voor 16" en je schijfremmen zijn 300mm.
De Aprilia Tuono heeft 17" wielen en 320mm. schijven.

Als jij jou 16" voorwiel in die Öhlins zou zetten dan moet je misschien om de brommer horizontaal te houden de voorvork poten 1 inch = 25,4 mm. laten zakken.... of dat nodig is kan tijdens montage worden bekeken.
Op zich moet het ook geen probleem zijn, beide poten steken dan dus 25,4 mm. aan de boven kant uit het bovenste kroonstuk, die ruimte zou denk ik gewoon aanwezig moeten zijn onder de voorkuip.

Probleem wat je mogelijk wel gaat krijgen is dat de radiale Öhlins remmen aansluiting op voorvork is gemaakt voor de afstand van 320mm. schijven.
Je hebt dus kans dat jou OEM 300mm. schijven net iets te klein zijn waardoor de remblokken niet helemaal full contact maken met de schijven.
Dat kun je oplossen door 320mm. schijven uit de "Oro Brembo serie" te nemen.
Maar je kunt het ook eerst aankijken want de 20mm. aan extra diameter zal waarschijnlijk betekenen dat de radiale remklauwen 10mm. te veel naar achteren komen te staan.... maar voor het zelfde geld valt dit net aan binnen de afstand marge, dat weet je pas zeker als je de remklauwen op de voorvork schuift.

Een andere optie is om een 17" voorwiel van een Aprilia Tuono te nemen.
Jij hebt toch geen ABS en geen speed sensor in je voorwiel dus e.a. is mogelijk net wat makkelijker te realiseren als dat je wel abs/speed sensor hebt.
Misschien is het zelfs wel zo dat het aluminium van een Aprilia Tuono 17" wiel mogelijk lichter is als jou voorwiel, maar dat weet ik dat natuurlijk allemaal niet.
Wat ik wel weet is dat mogelijk het ster motief in beide wielen verschillend is, dus dat zou misschien niet al te fraai staan.... echter zal een Tuono voorspadbord dan evt. wel weer heel mooi aansluiten.

Öhlins fork and Serie Oro Brembo brakes with radial-mount four-piston callipers are the same as onto the Aprilia Tuono models.

Url.....: Gilera GP 800 Corsa

Zo dawassum cheers :)
 
Laatst bewerkt:
Ik ga ermee aan de slag, wat doet die 17 voorwiel voor mijn weggedrag.?
17 voorwiel is alweer een meer gangbare maat dus zou het ook makkelijker voor mij moeten zijn om hier een lichtere wiel voor te vinden dan de oem van de aprilia toch?
is het verschil tussen achter en voorwielen dan niet te groot? Namelijk 2 inch.
320mm remschijf heeft mijn voorkeur.
hoe beter remmen hoe fijner veiliger.
 
Laatst bewerkt:
Morgen,

er zijn wel meer scooters die 2 inch verschil hebben, denk aan Xmax400 met achter 13 en voor 15".
Ik ben zelf wel voorstander van grote wielen, hoe groter hoe beter de wegligging op hoge snelheid
Wat dat betreft zat jij natuurlijk al niet helemaal verkeerd met je stanaadrd 16" voorwiel... wie heeft dat nou op een scooter ?
Remschijven met 320mm. is ook weer zo iets, meer body dus sneller warmte afvoer dus meer power op de remmen.
Met zulk soort updates ben je wel puur race aan het bouwen.
Supersport is allemaal +/- 17" en 320 a 340mm. remschijf.
 
Laatst bewerkt:
Gewicht uit advertentie 1 kun je als reverentie bewaren.
Ik kan er voor de rest niets over kwijt of zeggen, en zeker niet over achterwielen.
Het is jammer dat je zelf niet de kwaliteit in huis hebt om het klusje ook uit te voeren, dit zou namelijk chat technisch voor mij het makkelijkst zijn.
De persoon in kwestie dit dit klusje daadwerkelijk onder de loep neemt en moet uitvoeren, zal de reeds aangegeven info mee nemen en gebruiken in de praktijk.

Jij kent jou motor, ik niet, jij zou vanaf hier wat zaken moeten gaan proberen in te schatten of te achterhalen.
Ga b.v. eens goed naar de Corsa kijken, zijn dat andere wielen?
Zijn dat andere grotere schijven als dat je nu reeds hebt? etc. etc.


Prettig weekend gewenst *D

p.s.
Openbare chat is o.a. bedoelt om eventueel andere visie's ook mee te nemen.
Andere mensen weten weer andere dingen, hopelijk melden er zich danook nog andere mede MFers
die weer wat andere tips of wijzigingen zouden kunnen aandragen
 
Laatst bewerkt:
Is goed.
ik heb nog wat links erbij gedaan.
achterwiel is nu niet van toepassing.
Dat komt pas als laatste
ik ga mij eerst aan de voorkant concentreren.
dus vork wiel schuiven en remmen plus stuur.
 
de winst in traagheidsmoment is nog groter omdat de carbonnen velg-rand stukken minder weerstand biedt dan zijn tegenstanders in metaal.

Zo tekst quote uit jou url 1 betreffende
velg-rand steken we even in onze zak, oftewel weer wat geleerd *O*
Ik denk dat er weinig luitjes zijn die van dit aerodynamische trucje op de hoogte zijn.

Zo heb ik onlangs ook per toeval ontdekt dat er verschil bestaat tussen gouden of chromen voorvork poten.
Het verschil zit hem in het feit dat de gouden poten een betere vuil afstotende protectie bieden en daarnaast gladder schijnen te zijn waardoor de veerweg beter/vlotter verloopt.
Goud is dus niet simpel een esthetische toevoeging
Er adverteert zelfs een bedrijf op MP. waar je je vork-poten kan langs brengen. Zij geven jou poten vervolgens een behandeling waarna ze goud zijn.

Mvg. Jan :)
 
Laatst bewerkt:
Ik heb de zwart motoren een mail gestuurd.
Dit is zijn antwoord.
binnenkort ga ik met die andere jongen zijn gilera gp800 weer ophalen bij gert dus dan neem ik de voorvork wel weer mee denk ik.
Wanneer ik tijd heb ga ik dan daarmee naar de zwart motor om te vergelijken.
Als het past koop ik hem.


Ik heb het verhaal doorgenomen en e.a. goed in me opgenomen.

Voorvorkpoten heb ik meerdere sets van en remklauwen ook meerdere sets kroonplaten ook nog 2 stuks en t stuk is volgens mij wel passend te krijgen heb er ook meerdere van liggen. (veel aprilia's gedemonteerd)

Als je wilt passen en kijken wat je kunt gebruiken dan mag je gerust eens langs komen om wat te bekijken en zien.

Laat maar horen als je nog maatvoering wilt weten van e.a. dan geef ik je de maten door.

Met vriendelijke groet,
 
Jarno de Zwart
 


Subject: Reacti
 
Un-Fucking-Believable, Geweldig :}


Geef wat extra aandacht aan de stuurslot mogelijkheid, en overeenkomst met jou oude kroonstuk... dat vergeet ik je steeds te zeggen, maar ik heb goede hoop dat dit wel het zelfde is.

Dit is wel heel mooi nieuws hoor, stel je eens voor dat je zonder enige vorm van risico kunt passen vergelijken, wooooow ha ha

Je bent trouwens verplicht je neus eerst ook eens te demonteren,
om de boel goed in je op te nemen, en er een beeld van proberen te vormen.
Met wat foto's enzo
Zonder die voor expertise zou ik er niet zomaar aan beginnen!
Je moet er zelf vooraf 100% van overtuigd zijn dat de vork de vrije ruimte heeft
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan