Gilera runner 200vxr 2006 (nieuw model)

Michii

Rookie
29 mei 2014
13
0
Hoi hoi,

Wellicht kan iemand zijn of haar ervaring met mijn delen.

Ik ben in bezit van een gilera runner 200vxr 8-)
onlangs een miltivar geplaatst icm 14 gr rollen.

Vind zelf dat de motorscooter ondermaats presteerd. Trekt op in de 7-7200 toeren range. Loopt net 115 op teller.

Nou wil ik lichtere rollen plaatsen, maar die krengen kosten bijna 20 euro per set.

Dus heeft iemand een suggestie?

De pks van de motor scooter moeten ronden de 8500 toeren hangen. Betekend dat, dat ik de rollen lichter moet nemen, totdat er daad werkelijk in dat gebied word opgetrokken ?

Gr
 
Als je het toerental van de motor hoger wil moet je lichtere rollen monteren.
Heb je een idee wat de massa van de standaard rollen is?
 
PeterCc

Multivar destijds besteld. En daar zaten 14 en 16 gr rollen bij. Advies van het aangeleverde product was 14gr bij 200cc. Met orginele vario geen idee wat er in zat..

Maar ik verneem.. volgas.. Dan is de max 115 op teller ong op 7800 toeren. Aldus net geen 800.

Aantal pk moet volgens specs op 8600 toeren zitten met 21pk ongv.

Oke. Dan moet lichter. Maar heb je een indicatie wat? Rollen kosten bijna 20 euro 😆
 
Daarop moet ik het antwoord schuldig blijven. Of je dan 1, 2 of meer gram lichter moet gaan, dat weet ik niet.

Voor wat het waard is: EasyParts.be - Variorollenset PIAGGIO (21x17) 10,7g (6x) - Variateur Rollensets
Originele onderdelen van Piaggio voor Gilera Runner 2006 - 2007 200: original weight 10,7 gram.

Heeft die Gilera 200 echt 21 pk?
Effe gechecked. Een Gilera Runner 200 van 2006 heeft inderdaad 20pk bij 8500 rpm. Dat is flink. Dé motorensite van België
Mijn Beverly (ook Piaggio) haalt 22 pk uit zijn 280cc motor. Die haalt vlot 130 op de teller, volgens de fabrikant 125 max, en dat zal wel kloppen. Dus jouw Gilera zou wel iets sneller moeten kunnen gaan dan die 115 op de teller.

Heb je al eens gezocht naar een gebruikershandleiding of een werkplaatshandboek (service manual) van je Gilera? Hij is van 2006, dan is er een goede kans dat je die wel kan vinden. Wellicht wel in het Engels of in het Italiaans.
 
Terug
Bovenaan Onderaan