scheffers
MF veteraan
- 7 jul 2003
- 16.037
- 85
Oke... volgende hoofdstuk in mijn nieuwe project...... de voorvork...
Ik ben bezig met het ontwerpen van een girder-voorvork.
Nu heb ik de geometrie bepaalt... en ben ik bezig met het zoeken naar een geschikte schokbreker..
Nu moet deze schokbreker aan een aantal eisen voldoen.. hij mag niet te lang zijn ivm inbouwlengte (max 360mm).. maar moet natuurlijk wel een redelijke veerweg hebben....
Nu ben ik aan het kijken naar achterschokbrekers van lichte race-fietsen (al dan niet volledig instelbaar), maar het probleem is dat deze vaak met een linksysteem met de achterbrug verbonden zijn, waardoor de veerweg van de schokbreker zelf dus beperkt is.
Zijn er mensen met ervaring hierin? Of tips voor schokbrekers die misschien te gebruiken zijn voor mijn girder...?
Ik heb bijvoorbeeld een mooie korte (instelbare) Ohlins gevonden van 330, maar de veerweg is maar 35mm... en ik vrees dat dit toch echt te kort is... zeker ook omdat de fiets hardtail word... dus achter heb ik al weinig comfort (op een geveerd subframe na...
Ik ben bezig met het ontwerpen van een girder-voorvork.
Nu heb ik de geometrie bepaalt... en ben ik bezig met het zoeken naar een geschikte schokbreker..
Nu moet deze schokbreker aan een aantal eisen voldoen.. hij mag niet te lang zijn ivm inbouwlengte (max 360mm).. maar moet natuurlijk wel een redelijke veerweg hebben....
Nu ben ik aan het kijken naar achterschokbrekers van lichte race-fietsen (al dan niet volledig instelbaar), maar het probleem is dat deze vaak met een linksysteem met de achterbrug verbonden zijn, waardoor de veerweg van de schokbreker zelf dus beperkt is.
Zijn er mensen met ervaring hierin? Of tips voor schokbrekers die misschien te gebruiken zijn voor mijn girder...?
Ik heb bijvoorbeeld een mooie korte (instelbare) Ohlins gevonden van 330, maar de veerweg is maar 35mm... en ik vrees dat dit toch echt te kort is... zeker ook omdat de fiets hardtail word... dus achter heb ik al weinig comfort (op een geveerd subframe na...