Eerst peil controleren hoeveel je onderweg verloren bent, of je bij moet vullen al of niet, je verlies vrij snel heel veel door carterdruk, maar is afhankelijk waar ie de olie eruit goooit, die plek moet je opzoeken, om een goede inschatting te maken van hoe veilig..... misschien is het alleen een moertje aantrekken, je weet het nooit, kan best meevallen, maar -misschien is het ook wel erg- maar het lijkt vaak ook erg, daar de wind de olie altijd naar achter verplaatst, en zodoende er alles onder komt te zitten, is het oliefilter toevallig vervangen en zit niet goed vast???
Wat voor motor is het? Bedoel je keering of uitlaatpakking?
Het is echt de keerring van de voorvork. Daar heeft 't dus weinig mee te maken. Het is een Suzuki GSX-R 750w uit '93. Het oliefilter is niet vervangen. Althans, niet de laatste tijd. Ik heb er even een krant onder gelegd, kijken of ie nog veel lekt. 't Lijkt minder te worden. Ik ga nu even eten. Zometeen even kijken hoeveel olie ik nog heb. Ik hoop dat 't meevalt
Alvast bedankt voor de reply!
Net even laten draaien, en hij lekte weer olie. Waar 't precies vandaan komt is heel slecht te zien, ook vanwege gebrek aan goed licht momenteel.
Ik heb proberen 't oliepeil te meten (motor was nog warm, maar toch even een paar minuten laten lopen weer en toen een minuut gewacht). Zag geen olie door 't kijkgaatjeIk zal zometeen even een foto online zetten. Dan kunnen jullie 't eens beoordelen.
De motor liep ook een beetje anders en hij ging een beetje meer 'pruttelen' uit de uitlaat. Minder vloeiend. Af en toe knalde hij in de uitlaat.. M'n Gixxer is ziek
Zal nu even proberen de foto's erop te zetten.
De motorboer die wat olie heeft bijgevulden wat teveel heeft ingedaan
Euhm, ja volgens mij wel... Kan 't nu niet goed zien. Zal morgen de motor schoonvegen en kijken of ik dan kan zien waar hij lekt, als ie dan nog olie over heeft...Lijkt erop dat de keerring van de uitgaande as kapot is,komt de olie uit het kapje waar je voortandwiel achter zit?
Bij het kontroleren van het oliepeil heb ik 'm dus in rechtstrand gehouden, maar ook dan is er geen oliepeil te zien.Lekkage komt dus uit het motorblok zoals Herr Flick al noemt. Je achterdemper lekt niet. Olie peil kontroleren > motor recht houden dan kijken waar de olie zich tussen bevindt. H=Hoog en L=laag. Daar tussen moet dus olie zichtbaar zijn.
Is dit niet het geval dan bijvullen, met de motor in rechtstand. Op jouw foto zie ik geen oliepeil dat zou kunnen komen doordat motor op jiffie rust (zijstandaard).
Meest waarschijnlijke is het dus de keerring van uitgaande as.(waar dus het voortandwiel aan vast zit). Heb zelf een GSXR 750 W en is een zwak punt. De mijne heeft ook gelekt. Ook keerringen van voorfork moeten wissellen > te hard neerkomen na wheeley.
Als ie zo lekt zal t wel meevallen denk ik. Ik zelf denk ook Keering achter je voortandwiel, mocht dat zo zijn vallen de kosten wel enigzins mee.
Succes