Gloeilamp vervangen BMW R80RT 1986

hhf

Rookie
8 jun 2011
10
1
Helmond
Hallo,

zojuist is de gloelamp kapot gegaan van mijn r80rt. De eerste keer, althans voor mij.
Het instructieboekje zou moeten helpen, echter.... murphies law, de bladzijde over het vervangen van de gloeilamp is ... eruit...

Wie kan mij voorzien van informatie hoe ik dit aan moet pakken.

Alvast heel erg bedankt

Hans
 
AJA, de koplamp he, daar zit er maar een in, want het stadslicht zit erboven.. En die halogeen lamp is kapot. Een beetje wazig van me, ben ik wel goed in....

Ik kan me niet voorstellen dat de kuip eraf moet om de zaak op te lossen. En, het zou jammer zijn als ik iets stuk maak.

Mijn dank!
 
Ik kan me niet voorstellen dat de kuip eraf moet om de zaak op te lossen. En, het zou jammer zijn als ik iets stuk maak.

Ik kan me dat wel voorstellen is bij de ZZR in iedergeval wel zo, kom je anders nooit bij. Tenzij je de fiets een beetje kent en naakt heb gezien dan zou je via het voorwiel naar boven bij de kroonplaat net het lampje kunnen wisselen maar als je niet 100% blind weet waar hij zit gaat dat je nooit lukken.
 
AJA, de koplamp he, daar zit er maar een in, want het stadslicht zit erboven.. En die halogeen lamp is kapot. Een beetje wazig van me, ben ik wel goed in....

Ik kan me niet voorstellen dat de kuip eraf moet om de zaak op te lossen. En, het zou jammer zijn als ik iets stuk maak.

Mijn dank!
Aha!
Je moet de hoekjes van het rubber om de glasplaat optillen. Daaronder zitten kruiskopjes verstopt. Dus aan de voorkant van de motor.
Als je die vier schroefjes er uit draait trek je de hele rubber manchet, met glasplaat er uit en kan je het glas uit de koplamp halen. De koplampring trek je er van onderen los. Bij sommige (oudere, of nieuwere) koplampen moet je eerst een schroefje aan de onderkant lossen.
 
Check, dat is m dus. Helemaal gelukt. dank je wel voor je duidelijke uitleg.
De chromen ring heeft een schroef aan de onderkant. Daar kun je niet lekker bij, dus ik heb even de aftand in mm gemeten tussen een vast punt in de kuip en onderkant glas en de bouten aan weerszijde van de koplamp los gemaakt zodat ik de lamp kon kantelen. Daarna weer in omgedraaide volgorde en de afstand in acht genomen.
Weer wat geleerd, dank voor je bericht!

Groet
Hans
 
Terug
Bovenaan Onderaan