(vooral het Parijs-Dakar geluid van de 520!). Maar ik had dus een paar vraagjes, misschien kunt u ze beantwoorden:
- teken ik mijn doodsvonnis of zal ik ooit nog kunnen lopen als ik als beginner direct op een 520 cc kruip?
- is KTM niet te exclusief? zijn daar genoeg dealers in België en stukken van verkrijgbaar zonder veel te duur te zijn?
- hoe komt het dat de KTM 520 dikwijls goedkoper verkocht wordt dan de KTM 450 of Yamaha 450 ?
- is het überhaupt wel aan te raden om via sites als marktplaats.nl en kapaza.be op zoek te gaan naar een moto die eigenlijk gemaakt is om het varken mee uit te hangen, zeker als je niet weet waar je op moet letten als je hem koopt?
- mijn budget is maximum 3000 euro, is dit realistisch?
Mijn excuses voor de vele vragen. Alvast bedankt voor de info.
hallo!
eerst en vooral, er is amper geluidsverschil waarneembaar tussen een 450 of 520/525 met dezelfde setup
dus daar moet je het al niet om doen. sterker nog, de uitlaten van de 525 passen ze op de 450 en omgekeerd. geen verschil daarin.
-als je 120kg weegt zou ik ook voor een 450 gaan, en daar zal jij al je handen mee vol hebben (zeker als beginner) of een ktm 300 exc 2T (komt nu ook al met elektrische starter2008-2009)
-ktm is helemaal niet exclusief, ik durf zelf te beweren dat je beter en sneller (en goedkoper) aan onderdelen geraakt dan een gemiddelde jap, ik heb me stukken(ook ktm dus) altijd binnen de 2-3 werkdagen, van me vorige suzuki (rmz) was het soms weken wachten op kleppen...dealers zijn er genoeg...
-ktm 520 is al het ouder model... van 2000-2002 (iig tot en met 2002) daarna kwam de 525 en sinds 2008 de 530.
-tja, 2dehands weet je NOOIT wat je koopt, bij een dealer 2dehands ook niet trouwens.... maar als je gaat kijken naar zo'n ding, neem iemand mee met verstand, let op de motor (geluid) maar bepaal je mening niet als je een afgeschuurd koppelingsdeksel oid ziet, dat hebben we allemaal (komt van de crosslaarzen...)
-is je budget MET motorkledij inbegrepen of zonder? groot verschil... een goede helm kost al snel 250€, dan nog je laarzen , en overige kledij en beschermstukken.
maar voor 3000€ zou ik toch geneigd zijn om naar de 2T te kijken, ktm 250 of 300 heeft vermogen zat en is goedkoper in onderhoud en vooral als er iets kapot gaat, veel goedkoper om te herstellen dan 4T
veel succes