Helmen op zich zijn allemaal het zelfde hoor qua veiligheid boven 50km met je hoofd vallen op de grond levert bij elke helm een schedelbasis op en in de meeste gevallen merk je daar dan niets meer van
Het verschil zit hem meer in de kwaliteit de Schuberts zijn het stilste, maar dan koop ik liever een systeemhelm van rond de 100,- en een paar goede oordoppen zelfde effect en je houdt 200,- euro over
misschien als je een watermeloen als hoofd hebt en een helm van papier maché.
heb genoeg HARDE crashes gezien op het circuit (en enkele op de openbare weg) waarbij een goede helm het koppie wel gered heeft.
voor de TS: let er bij het kopen van een helm (vooral in het buitenland, via internet, of 2ehands) goed op of de helm een E-keur heeft.
Dit houdt in dat de helm gekeurd en geschikt is bevonden volgens Europese veiligheids richtlijnen.
Het is verplicht om een E-keur helm te dragen in Nederland, zo niet, riskeer je niet alleen je eigen veiligheid maar ook een boete.
De richtlijn voor Amerika is DOT, deze zijn ook gekeurd maar niet perse legaal in Nederland. Dit mede doordat de richtlijnen/standaard voor het keuren onderling verschilt tussen E-keur en DOT.
TNO doet hier in NL de keuringen voor het verstrekken van de E-keur. De helmen die daar gebracht worden worden op verschillende onderdelen getest, o.a. flexibiliteit, hardheid, hoeveel stress (spanning) de schaal kan houden etc.
Er zijn op internet wel crashtesten voor helmen te vinden, maar op zich is alles wat je bij een goede dealer koopt E-keur en dus volgens TNO geschikt bevonden.
Andere dingen om op te letten bij aanschaf van een helm:
Geluidsdemping
Ventilatie
Type sluiting
Uitneembaar en wasbare binnenvoering
Vizier krasvrij en/ of anti condens
etc..
Succes!
PS) Verder heb je ook nog een keurmerk voor Azië, maar die kom je bijna nooit tegen.