Ronald!
MF'er
En ook even een reactie op de pk's. Tuurlijk is het leuk als je in het begin meteen veel hebt maar, ik denk dat ik in het begin wel voorzichtig genoeg rijd om daar goed mee om te gaan. Immers je schijt bagger als je bijv. zo'n zzr voor het eerst opentrekt denk ik dus dat zal niet heel erg snel gebeuren.
Hartelijk dank!
En dat is nu juist de valkuil.
Als je een motor met te veel vermogen heb zal je inderdaad voorzichtiger gaan rijden en daar zal je lang door achtervolgt worden. Je durft de motor niet de bocht in te gooien en hem er door gas te geven weer uit te halen. Want 'gas geven is gevaarlijk voor een beginner' spookt er steeds weer door je hoofd.
Met een lichtere motor (zowel het gewicht als de cilinderinhoud) kan je meer, durf je meer en zal je binnen een korte tijd veel lekkerder rijden.
Na enige tijd zal je ontdekken (zoals meer mensen al schreven) dat er bepaalde nadelen aan de 'mooie' motor zitten en stap je over naar een ander type.
En dan is de tijd om mogelijk naar een zwaardere uit te gaan kijken of juist niet.
Maar trap niet in de val om al te zwaar te beginnen.
Succes met je zoektocht
Mijn eerste motor was een CB400T (topsnelheid 145 km/uur)